BMW سری 7 یک قدم به بازار ایران نزدیک می‌شود؟

چندی پیش ب ام و برای بازار چین نسخه‌ای از سری ۷ را با پیشرانه‌ای کوچک ۲ لیتری معرفی کرد و حالا اعلام کرده که می‌خواهد همین نسخه را برای بازار ترکیه هم عرضه کند.

حال در اینجا سوالی پیش می‌آید که آیا با لغو تحریم‌های خودرویی و واردات بیشتر و بهتر خودروها، امکان ورود این خودروی لوکس باواریایی با چنین پیشرانه‌ای به کشور وجود دارد؟

تیتر زیر هفته گذشته در سایت رسمی درج شده بود :

” New BMW 730i Now Shares MINI’s 2.0L 4-Cylinder In Turkey, China “

براساس اعلام کمپانی ب ام و، این پیشرانه‌ی کوچک از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر تشکیل شده که پیشتر بر روی نسخه پلاگین هیبریدی ۷۴۰e به همراه موتوری الکتریکی ایفای نقش می‌کرد، ولی حالا به تنهایی بر روی ب ام و سری ۷ با کد ۷۳۰i نصب خواهد شد. این پیشرانه همچنین می‌تواند با حجم ۲ لیتری خود و کمک گرفتن از توربوشارژرها، قدرتی حدودا ۲۵۸ اسب بخاری در کنار گشتاوری ۴۰۰ نیوتن متری تولید کند که با عبور از جعبه دنده‌ای تنها ۸ سرعته اتوماتیک برای این مدل، تبدیل به شتاب صفر تا صد ۶.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعتی می‌شود و این درحالی است که نسخه قوی‌تر از این اتومبیل یعنی مدل ۷۴۰i تنها ۰.۸ ثانیه سریعتر از ۷۳۰i شتاب صفر تا صد خود را پر می‌کند.

ب ام و در ادامه خاطر نشان کرده که با وجود توربوشارژر و حجم ۲ لیتری و همچنین تولید قدرتی ۲۵۸ اسب بخاری، تنها ۵.۸ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده از باک تقاضا می‌شود که می‌تواند برای صاحبش بسیار مقرون به صرفه باشد، هرچند با تولید ۱۳۴ گرمی گازهای CO2 می‌تواند برای دیگر شهروندان و محیط زیست هم اقتصادی باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.