پیش‌فروش نخستین بوگاتی شیرون

فلوید مِی‌وِدر (Floyd Mayweather) بوکسور بازنشسته و بدون شکست آمریکایی اعلام کرد که برای خرید نخستین بوگاتی شیرون ۳.۵ میلیون دلار پرداخت نموده است. البته او اواخر سال گذشته نیز همین مقدار را صرف خرید یک بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس نموده بود.

Bugatti Chiron rendering 0 516x279 - پیش‌فروش نخستین بوگاتی شیرون
این ابراتومبیل جدید بوگاتی، جایگزین اسطوره‌ای به نام ویرون می‌شود که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ رکورددار سرعت خودروهای تولیدی استاندارد جاده‌ای جهان بود.

2015 Bugatti Chiron Prototypes 516x427 - پیش‌فروش نخستین بوگاتی شیرون

در حالی که آخرین نسخه از ویرون سوپراسپرت توانست به سرعت ۴۳۱.۰۷۲ کیلومتر بر ساعت دست یافت، انتظار می‌رود شیرون سرعتی بیش از ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. جانشین ویرون از موتور W شکل ۸.۰ لیتری ۱۶ سیلندر سود می‌برد که مجهز به چهار توربوشارژر است. به نظر می‌رسد که اساس این موتور همان موتور قبلی ویرون باشد اما لااقل دو عدد از توربوشارژرهای آن از نوع الکتریکی خواهند بود. بعلاوه تغییرات در سیستم انتقال قدرت و مدیریت موتور و بهینه‌سازی آن باعث می‌گردد تا قدرت خروجی از ۱۲۰۰ اسب بخار به ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش یابد.

bugatti chiron spy 526x431 - پیش‌فروش نخستین بوگاتی شیرون

افزایش نیرو باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صد این ابرخودرو به کمتر از ۲.۰ ثانیه برسد که بسیار حیرت‌انگیز است. بوگاتی اعلام کرده که شیرون در کنار سریع‌تر بودن نسبت به سلف خود در خط مستقیم، در مسیرهای مسابقه‌ای و پیست نیز عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. بعلاوه این خودرو نسبت به ویرون به‌مراتب لوکس‌تر خواهد بود. قرار است از بوگاتی شیرون در نمایشگاه ژنو امسال در ماه مارس رونمایی شود.

Bugatti Chiron teaser 516x344 - پیش‌فروش نخستین بوگاتی شیرون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.