عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند

پس از رسوایی‌ مربوط به آلایندگی خودرو‌های فولکس‌واگن و تبعات منفی بعدی آن، این‌ بار این اَبَرسازنده با معرفی خودروی Ameo که بصورت انحصاری در هند عرضه خواهد شد، شانس خود را در چهارمین اقتصاد جهان با جمعیتی بیش از ۱/۲ میلیارد نفر در ترازوی سنجش این بازار خواهد سنجید. البته با استناد به آمار رسمی و غیررسمی که نشان از اقبال غیر‌عادی نسبت به سدان‌های کوچک در این کشور دارند، می‌توان فروش خوبی را برای Ameo حدس زد.

2016 VW Ameo 10 516x344 - عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند

دلیل اصلی این اقبال را می‌توان در قوانین مربوط به مالیات خودرو هند یافت. طبق این قوانین که خودروهای سواری را به دو دسته‌ی طول کمتر و بیشتر از ۴‌متر تقسیم می‌کند، نرخ مالیات خودروها به ترتیب به مقدار ۱۰ و ۲۲ درصد بهای خودرو‌ها محاسبه و ستانده می‌شود. به همین دلیل دور از انتظار نیست که گرایش بازار سدان‌ها در هند با سایر بازار‌ها تفاوت داشته و بیشتر به سمت خودرو‌های جمع‌وجورتر تمایل داشته باشد. در ضمن این اولین باری نیست که فولکس‌واگن یک خودرو را در انحصار هند تولید می‌کند. قبلاً نیز یک سدان ۴/۴ متری به‌نام Vento در این کشور تولید و عرضه شد که البته با اقبال چندان مناسبی روبرو نشد و شاید Ameo گام‌بعدی خودروساز آلمانی در جهت کسب سهم بیشتری از بازار این کشور باشد.

2016 VW Ameo 03 516x344 - عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند 2016 VW Ameo 06 516x344 - عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند

البته شرط دیگر این مالیات ۱۰درصدی، بهره‌مندی خودرو‌ها از موتور بنزینی با حجم ۱/۲ لیتر و کمتر و یا موتور دیزلی با حجم ۱/۵ لیتر و کمتر است که Ameo نیز با پیروی از آن، در دو مدل ۷۴ اسب‌بخاری بنزینی و ۸۹ اسب‌بخاری دیزلی عرضه خواهد شد. همچنین عمده تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به دیگر خودرو‌های خانواده‌ی فولکس‌واگن و به خصوص برادر بزرگترش، Polo، در طراحی متفاوت بدنه، سپر‌ها و البته توجه بیشتر به جزئیات و زوایای بدنه‌ی خودرو خلاصه می‌شود.

2016 VW Ameo 09 516x344 - عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند 2016 VW Ameo 02 516x344 - عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند

نه برای تازه کردن داغ دلمان، بلکه تنها جهت اشاره به قیمت و امکانات رفاهی این خودرو کافیست تا به قیمت حدودا ۲۳ میلیون‌ تومانی آن و امکاناتی چون MirrorLink (که به کمک آن می‌توان پس از اتصال گوشی هوشمند به خودرو،‌ اطلاعات نمایش‌ داده شده در گوشی را بر روی صفحه‌نمایش مرکزی خودرو پخش کرد)، کیسه‌های هوا، کروز کنترل و سیستم تهویه‌ی هوا اشاره داشت. این خودرو در پونه (هند) ساخته خواهد شد و مطمئناً در مقایسه با خودرو‌های چند‌میلیونی ارزان‌تر ساخته شده در کارخانه‌های داخلی همیشه مطمئن(!) کشورمان انتخاب بسیار انسانی‌تر خواهد بود؛ البته اگر قدرت و امکان انتخابش وجود داشت!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.