هواگیری سیستم ترمز

عواملی که باعث وارد شدن هوا در مدار می شود : ۱ – اگر سوراخ  پر کردن گرفته شود در موقع برگشتپیستون هوا از راه کلاهک عقب وارد دستگاه می شود ۲- خالی شدن مخزن روغن ترمز باعث هوا گرفتن مدارمی شود  ۳- در اثر سوراخ شدن یا عدم ابندی قطعات  طریقه هواگیری : برای هواگیری از سیلندر چرخی کهدورتر از سیلندر اصلی است شروع کرده و سپس نوبت به سیلندر مقابل در روی همان محور می رسد  بعد ازسیلندر های واقع در محور دیگر  بالاخره نوبت به  نزدیگترین  سیلندر چرخی  که به سیلندر  اصلی قرار دارد می رسد  اما در صورتی که اتومبیل در چرخهای جلو از ترمز دیسکی و عقب کاسه ای باشد ابتدا باید ازچرخهای جلو چرخی که دورتر از سیلندر قرار دارد هواگیری را اغاز کرده و بعد چرخهای عقب را اما نکته مهم اینکه اگر سیستم ترمز دارای  بوستر باشد حتما  باید به خاطر اینکه  بوستر در مدار قرار گیرد  اتومبیل را روشن نموده و هواگیری را انجام داد  برای  هواگیری ابتدا اطراف درپوش مخزن را کاملا  تمیز می کنیم سپس دربمخزن را برداشته و  داخل ان را کاملا از  روغن  پر می کنیم در ضمن حین  هواگیری باید  دقیقا  مقدار روغنترمز در مخزن را مد نظر داشته باشیم  که کمتر از حد معیین نشود سپس برای  اینکه هواگیری  کاملا انجامشود  شیلنگ پلاستیکی شفافی را انتخاب کرده ابتدا  اچار پیچ هواگیری را در  محل اچار گیر گذاشته سپس لوله لاستیکی را روی سوراخ پیچ هواگیری نصب می کنیم وسر دیگر  شیلنگ را در داخل ظرف یا لیوان  شیشهای که داخل ان روغن  ترمز می باشد  قرار می دهیم برای هواگیری  که یک نفر کمک داشته باشیم بدینطریق عمل می کنیم که نفر کمکی پدال ترمز را چندین مرتبه فشارداده که خوب پدال ترمز زیر پایش سفتشده و دیگر  پایین نرود  در این حالت پای خود را از روی پدال بر نمی دارد و محکم  به روی ان فشار می اورد سپس با هماهنگی  به شخصی که می خواهد هواگیری  کند علامت می دهد  (میگوید ترمز برای هواگیریاماده است) در این موقع  نفر دوم پیچ هواگیری را شل نموده تا روغن وهوا از داخل  سیلندر مربوطه به  داخلظرف شیشه ای  تخیله  شود در این زمان با تخلیه شدن روغن و هوا پدال ترمز به سمت پایین حرکت می کندنفر اول تا زمانی که بوسیله نفر دوم اعلام نشده که پدال ترمز را بزن باید پای خود را محکم  روی پدال فشاردهد  زمانی که نفر دوم  پیچ  هواگیری را بست و  اعلام کرد پدال بزن نفر اول دوباره مانند قبل عمل کرده  تاپدال زیر  پایش کاملا سفت شود نفر دوم هم مانند قبل عمل کرده البته این عمل دو الی سه مرتبه تکرار شودتا زمانی که روغن ترمز بدون کف از پیچ هواگیری خارج شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.