قیمت سمند سورن توربو ۳۹ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان + امکانات و مشخصات این خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای اولین بار قیمت جدیدترین محصول خود را اعلام کرد. شنبه، هفدهم بهمن ۹۴ با حضور برخی مسئولان از خط تولید سورن توربو رونمایی و تولید انبوه این خودرو آغاز شد. هاشم یکه زارع در مورد قیمت این خودرو اعلام کرد: سورن توربو دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از نمونه ساده گران تر است و بزودی فروش آن آغاز می شود. طبق سیاست های فروش ایران خودرو، به مشتریانی که در فروش اولیه به خرید این خودرو اقدام کنند، تخفیفی داده می شود.

سورن ELX با موتور EF7 (کد ۵۷۵۱۱) قیمت ۳۶ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان را در شرکت ایران خودرو دارد. با توجه به صحبت مدیر عامل این شرکت در خصوص نحوه قیمت گذاری سورن توربو، قیمت این خودرو ۳۹ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان است. در جمع بندی کلی می توان به این نتیجه رسید که قیمت این محصول جدید زیر ۴۰ میلیون تومان در فروش اولیه اعلام می شود و شایعه قیمت بالاتر سورن توربو نسبت به دنا به طور کل رد می شود.

سورن توربوشارژ در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷٫۳ لیتر سوخت می‌سوزاند. توان خروجی آن ۱۵۵ اسب بخار است ( این در حالی است که سورن EF7 معمولی ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد) و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور دارد. قدرت این موتور توربوشارژ با حجم ۱۷۰۰ سی سی، معادل قدرت موتور ۲۴۰۰ سی سی بدون توربوشارژ است. در عین اینکه قدرت چنین موتوری افزایش می‌یابد، آلایندگی آن کاهش یافته و در سطح یک موتور ۱۶۰۰ سی سی است.

کیوان وزیری، قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو در جریان این رویداد گفت: «تولید انبوه سورن مجهز به موتور توربوشارژر یک جهش صنعتی و نماد علم و فناوری روز جهان به شمار می‌رود.» او همچنین عنوان کرد که ورود ۳۰ برابر هوای بیشتر به محفظه‌ی احتراق این خودرو، بازدهی آن را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

این خودرو سازگار با استاندارد یورو ۴ اروپا طراحی شده است (یورو ۴ استانداردی اروپایی برای حداکثر میزان آلایندگی یک خودرو است و استاندارد خوبی به حساب می‌آید)؛ بدین معنی که در سورن توربوشارژ شاهد ۳۶ تا ۴۰ درصد افزایش توان، ۴۰ درصد افزایش گشتاور، ۷ درصد کاهش مصرف سوخت و ۱۳ درصد کاهش آلاینده‌های خروجی خواهیم بود. او همچنین اضافه کرد که سیستم اینترکولر یا سردکن سیال موتور، که یکی از قطعات مهم موتور توربوشارژ به حساب می‌آید، در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی شده است.

علاوه بر اضافه شدن توربوشارژ به موتور این خودرو، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌کاری و شبکه‌ی برق و الکترونیک آن هم تغییر کرده است.

مشاهده بررسی تخصصی و معرفی  سمند سورن ELX  مدل توربوشارژ

%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86 %D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%88 %D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%983 - قیمت سمند سورن توربو ۳۹ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان + امکانات و مشخصات این خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.