قانونی که ترمز رانندگان پرخطر را می‌کِشد

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به لحاظ شدن شرایط خودرو و راننده در قانون حق بیمه گفت: اجرای قانون جدید بیمه حوادث رانندگی موجب می‌شود که رانندگان در جهت ارتقای ایمنی خودروهای خود و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در  خوزستان، با اشاره به تصویب قانون جدید بیمه حوادث رانندگی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دستورالعمل جدید مرتبط با حوادث رانندگی که در آن شرایط مختلفی مانند ایمنی خودرو و سابقه راننده برای حق بیمه در نظر گرفته شده است، موجب می‌شود که رانندگان در جهت ارتقای ایمنی خودروهای خود تلاش کرده و نقص فنی خودروهای خود را رفع کنند. همچنین موجب توجه بیشتر رانندگان پر خطر نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود.

وی ادامه داد: قانون جدید حوادث رانندگی بر کاهش میزان تخلفات رانندگی اثر صددرصدی و مثبتی خواهد داشت و ترمز رانندگان پر خطر را می‌کشد .

قدرتی افزود: بیمه مانند چاقوی دو پهلو است که اگر از آن درست استفاده نشود، خسارات بیشتری را در پی خواهد داشت. بیمه از یک سو نیاز افراد را هنگام وقوع خسارات تامین می‌کند و از سوی دیگر با اعتماد به نفسی که به رانندگان پر خطر می‌دهد، ممکن است موجب کشته شدن افراد دیگری شود.

وی گفت: اگر این سخت‌گیری‌ها در قوانین بیمه اعمال نشود، موجب می‌شود که رانندگان به امید پرداخت خسارات از سوی بیمه به رانندگی همراه با تخلف خود ادامه دهند.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به بازدارندگی قانون جدید حوادث رانندگی برای رانندگان پرخطر بیان کرد: برخی رانندگان با اتکا به بیمه، به مقررات راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی می‌کنند که اکنون با تصویب این قانون و در صورت اجرای آن، میزان پایبندی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: گاه برخی رانندگان پرخطر بسیار وقیح عمل می‌کنند و با اطمینان خاطری که بیمه برای این رانندگان ایجاد کرده است و با وجود رانندگی بدی که موجب کشته شدن دیگران می‌شده است، عنوان می‌کنند که بیمه خسارات این حوادث رانندگی را پرداخت خواهد کرد، که این خود توهینی به کرامت انسانی به حساب می‌آید.

قدرتی بیان کرد: پلیس راه قانون جدید حوادث رانندگی را تایید می‌کند و به کسانی که در این راستا عمل می‌کنند، تبریک می‌گوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.