اوپل خودروی تمام برقی می‌سازد + فیلم

برند آلمانی اوپل نخستین خودروی تمام برقی خود را سال آینده در راستای به‌سازی مدلهایش معرفی خواهد کرد و فولکس واگن را که تلاش می‌کند از رسوایی آلایندگی دیزلی رها شود تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز که شرکت مادر اوپل است در سخنرانی خود در کنفرانس صنعتی “سمپوزیم خودرو” در بوخوم آلمان اعلام کرد خودروی جدید به نام “آمپرا- ئی” پنج صندلی خواهد داشت و ضمن اینکه در مقایسه با مدلهای مشابه قیمت مناسبی دارد، می‌تواند مسافت طولانی‌تری را با یک شارژ کامل طی کند.به گفته باررا، جنرال موتورز و اوپل همواره بر این باور بودند که خودروهای برقی نقش تعیین کننده در حمل و نقل آینده خواهند داشت و فناوری “آمپرا- ئی” گام مهمی به سوی تحقق این نگرش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدل اوپل مدل برقی “ئی گلف” فولکس واگن را که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد، به چالش خواهد کشید. اگرچه صنعت خودرو به حرکت به سوی مدلهای برقی شتاب بخشیده است اما فولکس واگن ناچار است تا زمانی که به رسوایی مربوط به خودروهای دیزلی متمرکز است، هزینه مربوط به خودروهای دیگر را متوازن نگه دارد.

مدل “آمپرا- ئی” یک بسته باتری فلت خواهد داشت که در کف داخل خودرو جای می‌گیرد و به این ترتیب فضای داخلی بیشتری را در مقایسه با یک خودروی کامپکت آزاد می‌کند. این فناوری مشابه پروژه باتری است که از سوی فولکس واگن در دست طراحی است.

جنرال موتورز تحت ابتکاری که سه سال قبل برای مهار ضرر آغاز کرد، بیش از چهار میلیارد یورو (۴.۵ میلیارد دلار) در فعالیتهای اروپایی خود سرمایه گذاری می‌کند. اوپل و برند خواهر انگلیسی اش واکسهال قرار است ۲۹ مدل جدید یا به‌سازی شده تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کنند که شامل یک شاسی بلند جدید علاوه بر سدان و واگن استیشن اینسیگنیا خواهد بود.این برندها افزایش سهم بازار اروپا از ۵.۸ درصد در سال ۲۰۱۵ به هشت درصد تا سال ۲۰۲۲ و بازده عملیاتی پنج درصدی فروش تا آن زمان را هدف گذاری کرده اند.

مشاهده فیلم نمونه خودروی برقی شرکت اوپل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.