معرفی و بررسی بی ام و i3 مدل 2016

شاید بتوانیم بگوییم که بی ام و i3 برادر کوچکتر بی ام و i8 است.البته برادری که تماما الکتریکی است.خودرویی در کلاس کوچه و با انرژی مصرفی الکتریک.جهان در حرکت است و حرکت به معنی تغییر و تغییر مثبت و رو به رشد است. بیشتر مردم در سراسر جهان به دنبال روش هایی و سوالاتی هستند که چگونه آنها می توانند زندگی راحت تر و در رفاه تری داشته باشند. . در بی ام و i3 این تغییر در طرز فکر به یک عصر جدید است که در آن، برای اولین بار، وسایل نقلیه منجر ایجاد یک رانندگی بدون آلودگی و با کیفیتی حتی  بیشتر از قبل خواهند پرداخت. در این زمینه بی ام و i3 واقعا بیش از یک خودرو عمل کرده و شما را بخوبی در زندگی شهری امروزی همراهی می کند. این ثابت می کند که مسئولیت و لذت در رانندگی مکمل یکدیگرند. و تجربه  جدیدی از رانندگی در دنیا ایجاد شده است.

Wallpaper 1920x1200 07 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

 گروه BMW  یک از شرکت های پیشگام در دنیا در زمینه هیبرید است.نام تجاری BMW دارای یک عقبه طولانی از تحولات گذشته تا امروز است. شرکت بزرگ بی ام و دقیقا از برنامه هایش مشخص است که آینده را هدف گرفته است. ب ام و i3 خودرویی تمام برقی است و اولین مدل سری تولید شده در  در جهان است که کاملا برقی و البته کاربری است.، خودرویی مناسب فعالیت های روزمره. به عنوان یک ماشین تمام الکتریکی، تولید گازهای گلخانه ای در این خودرو  صفر و بدون انتشار هر گونه آلودگیست.  I3 BMW    یک ماشین سبز است. خودوریی با چابکی و شتاب که ۰ تا ۱۰۰ خود را فقط  ۷.۲ ثانیهطی می کند که برای یک خودروی هیبریدی خیلی عالی است. اولین و مهمترین ویژگی در I3 BMW  ارائه لذت رانندگی استثنایی است.

Wallpaper 1920x1200 09 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

استفاده از BMW eDrive به عنوان سیستم تمام برقیدر این خودرو سبب شده تا  شما به  در هنگام به حرکت در آوردن بی ام و i3 با یکشتاب  ثابت سرعت می گیرید و لی زمانی که شما پایتان را از روی پدال برداید به سرعت این خودرو به شما احساسترمز گرفتن را می دهد. دلیلش این است که I3 BMW به دنبال بهبود انرژی جنبشی است و استفاده از آن برای شارژ باتری خودر استفاده می کند.همان بحث “احساس پدال ترمز ” را می گوییک.  این نوآوری نه تنها شما را قادر به تجربه رانندگی مانند قبل می کند بلکه سبب افزایش  گسترش محدوده مسافت  رانندگی می شود.

Wallpaper 1920x1200 05 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

طولانی تر شدن لذت رانندگی در بی ام و i3 توسط  COMFORT BMW : یک سیستم در کنار موتور الکتریکی در عقب از I3 BMW واقع شده است. که سبب افزایش طیف وسیعی از  مسافت از ۱۶۰ کیلومتر   تا ۳۰۰ کیلومتر در حالت COMFORT می شود.. یک موتور بنزینی ۲ سیلندر جمع و جور و آرام در حال حرت در آوردن ژنراتور جهت ثابت نگاه داشتن  سطح شارژ به صورت ثابت در باتری با ولتاژ بالا است.ولی این خودر در حالت تمام برقی می تواند روزانه فقط با شارژ خود شما را بین ۳۵ تا ۵۰کیلومتر جابجا کند.این خودرو توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت را دارا می باشد،و به باتری های لیتیومی مجهز شده است.و گشتاور ۱۸۴ پوند فوتی آن، با توجه به الکتریکی بودن این خودرو، با فشاری بر روی پدال به صورت آنی در اختیار شما قرار می گیرد!۰تا۱۰۰ کیلومتربرساعت را تنها در ۷.۲ ثانیه طی می کند

Wallpaper 1920x1200 04 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

BMW با استفاده از طراحی نوآورانه LifeDrive به طراحی جدید در ماژول زندگی جدید امروزی دست یابدبدنه ساخته شده از کربن ، یک محیط گسترده در خودرو برای شما ایجاد کرده است کخ که باعث می شود شما احساس کندی در خانه هستد. این خودرو به لطف داشتن موداد سبک در بدنه خود از وزن ۱۱۹۵ کیلوگرم بهره می برد.LifeDrive شامل دو بخش قطعات دقیقا هوشمند و بدنه سبک وزن و مورد نیاز مطابقت دارد. بخش اول ماژول درایو، با بدنه آلومینیومی قرار گرفته است Drive ماژول شاسی عقب موتور بنزینی است. باتری با ولتاژ بالا به دو قسمت بخش دوم از یکی از معماری .LifeDrive متصل است به اتاق مسافر که سبک وزن ساخته شده از الیاف کربن با مقاومت بالا است و LifeDrive همچنین باعث می شود تا برای وزن اضافی ولتاژ بالا در موتور و باتری ایجاد کند .

Wallpaper 1920x1200 02 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

در ظاهر این بی ام و کوچک اولین چیزی که به نظر میرسد جلو پنجره آن است که دیگر خبری از خطوط عمودی و راه راه معروف BMW در آن وجود ندارد. قسمت بعدی که در i3 جلب توجه می کند رنگ یک پارچه کاپوت، سقف و همچنین درب عقبی آن است که تماما به مشکی براق درآمده؛ ویژگی دیگر i3 طراحی هوشمندانه ستون C است به طوریکه انگار بدنه خودرو را به دو قسمت مجزا تبدیل کرده است. در نمای عقبی i3 چراغ های Uشکل و LED به چشم می خورد که درست همانند چراغ های جلویی طراحی شده است. یک نکته جالب دیگر که درمورد این خود رو کوچک وجود دارد این است که درهای عقب برخلاف جهت درهای جلو باز می شوند.

Wallpaper 1920x1200 10 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

لذت رانندگی با خودروی  برقی با شارژ کردن آن آغاز می شود: هنگامی که ذخایر باتری I3 BMW در حال کم شدن است.، شما می توانید به راحتی شارژ خودرو در منزل انجام دهید و نگران نباشید، I3 BMW با اتصال به برق ۲۳۰ ولت معمولی خانگی با استفاده از کابل استاندارد و شارژ مخصوص می تواند  ۸۰٪ شارژ در کمتر از هشت ساعترا بدست بیاورد. البته می توان این مدت شارژ را حتی سریعتر و راحت تر کرد با استفاده از Wallbox  که serice نصب و راه اندازیتوسط شرکت بی ام و رایگان انجام می شود. که در این رویه می توان تا ۸۰ درصد از ظرفیت کامل شارژ خودرو را در کمتر از شش ساعت شارژ و یا حتی کمتر از سه ساعت ممکن کرد.با توجه به عملکرد بسیار بالا شارژ  در روش Wallbox     شما نیز فرصت این را خواهید داشت که دستگاه وال بامس خود را از قبل بارگیری کنید حتی با استفاده از  انرژی خورشیدی -واقعا از علم روز چه می خواهید. باتری حاوی یون‌های لیتیو‌م زیر اتاق خودرو نصب می‌شود و مرکز ثقل کمی فراهم نموده است و نیروی موتور برقی ۱۷۰ اسب بخار واقع در بین چرخ‌های عقب خودرو را تأمین می‌کند. این بدان معنا است که i3 از همان دینامیک حرکت چرخ عقب، ثبات در سرعت بالا و سهولت حرکت در سرعت پایینِ مدل‌های معمولی برخوردار است و در عین حال با شتاب یک MINI Cooper S همخوانی دارد.

Wallpaper 1920x1200 11 - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

درون کابین i3 نیز کاملا  با بی ام وهای کنونی متفاوت است و تنها شباهتش وجود دکمه های روی فرمان می باشد. همه چیز کابین ۳i از نوطراحی شده است، از تریم درها گرفته تا جزییات کنسول و داشبورد عجیب غریبش که حتما چند ثانیه ای نگاهتان را خیره می کند. نکته جالبتر اینجاست که صفحه کیلومتر خودرو نیز با یک نمایشگر جایگزین شده است.

با استفاده از کنف برای سطوح داخلی بی ام و  i3   به ما اجازه می دهد به جای پلاستیک های نفتی جدا از  کاهش وزن کلی بی ام و  i3  به محیط زیستمان باری دیگر سلام کنیم.، زیرا الیاف کنف تا ۳۰٪ سبک تر از مواد معمولی می باشد. آنها یک جنس معتبر و به مفهوم کلی سبب  پایداری کلی در I3 BMW می شوند. این مواد بسیار سبک وزن  از گیاهان مخصوص استخراج شده اند.

bmwi i3 more than a car ts - معرفی و بررسی بی ام و  i3 مدل 2016

امکاناتی که در داخل این خودرو است هم چیزی از خودرو های بنزینی کم ندارد.جی پی اس، بلوتوث و اتصال به تلفن همراه، رادیو ماهواره ای و سیستم کنترل آب و هوا, صندلیگرم شونده  و فرمان گرم شوند از جمله این امکانات است.سایر مشخصات در این خودرو به ترتیب زیر است:

مصرف بی ام و  i3

مصرف برق در کیلووات ساعت / ۱۰۰ کیلومتر ۱۲.۹
انتشار گاز CO2 در گرم / کیلومتر ۰
بهره وری انرژی  –

محدوده و باتری در بی ام و  i3

طیف مصرفبرق در کیلومتر ۱۹۰
ظرفیت باتری یون لیتیوم در کیلووات ساعت ۱۸.۸
شارژ سریع، به عنوان مثال در DC ایستگاه شارژ سریع: DC؛۱۲۵ A؛ ۵۰ کیلو وات (۸۰٪) کمتر از ۳۰ دقیقه.
مدت زمان شارژ باتری با ولتاژ بالا در ساعت تا  (۸۰٪) ۶-۸

وزن بی ام و  i3

وزن Unladen در کیلوگرم (DIN) ۱۱۹۵/۱۲۷۰
حداکثر. وزن مجاز در کیلوگرم ۱۶۲۰
بار مجاز در کیلوگرم ۴۲۵

BMW eDrive

موتور الکتریکی: خروجی در کیلو وات ۱۲۵
موتور الکتریکی: حداکثر. گشتاور در نیوتن متر ۲۵۰

کارایی بی ام و  i3

بیشترین سرعت  در کیلومتر / ساعت ۱۵۰
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر ۷.۲
کشش ۸۰-۱۲۰ کیلومتر ۴.۹

چرخ ها در بی ام و  i3

ابعاد تایر جلو ۱۵۵/۷۰ R19 84 Q
ابعاد تایرعقب ۱۵۵/۷۰ R19 84 Q
ابعاد چرخ جلو ۵ J * 19 اینچ، نور آلیاژ
ابعاد چرخعقب ۵ J * 19 اینچ، نور آلیا
  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.