خودروسازی جک در شهر هفئی استان آن هوئی چین قرار دارد و در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شده و در ایران شرکت کرمان موتور نمایندگی و فروش محصولات این شرکت را بر عهده دارد. طراحی این خودرو به عهده شرکت (پینینفارینا ) ایتالیا بود .این شرکت تاکنون ده ها مدل فراری نظیرتساروسا , دینو وچندین مدل فیات را طراحی کرده است .
جک j5 موفق به دریافت جایزه در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از موتورهای برتر چین شناخته شده است.این خودرو با پیشرانه پنج سرعته دستی قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسدو مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است.این خودرو با موتور ۱۸۰۰ سی سی میتسوبیشی با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود .
وقتی داخل کابین جک j5 می شوید در نگاه اول می بینید که روکش چرم صندلی و فرمان با کیفیت نشان داده میشودو در داخل اتاق در بیشتر قسمتهای داشبورد و روی درها از چرم و متریال استفاده شده است و در قسمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایرهارا نشان داد می دهد که نور سبز روی هر ۴ لاستیک از مناسب بودن وضعیت هر تایربه ما خبر میدهد.کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایده آل خودروهای شیک و لوکس قرار ندارد اما در مقایسه با دیگر خودروهای چینی وضعیت قابل قبولی دارد درمیانه کنسول سیسیتم صوتی نسبتا بزرگی قرار دارد که با ورودی USB و ۶ بلند گو پشتیبانی می شود .
JAC J5 sedan | ۱.۵ MT 1 | ۱.۵ MT 2 | ۱.۵ MT 3 | ۱.۵ MT 4 | ۱.۵ MT 5 | ۱.۸ MT | ۱.۸ AT |
قیمت: (یوان چین) | ۶۱،۸۰۰ | ۶۴۸،۰۰۰ (Sports: 67،۸۰۰) | ۶۷،۸۰۰ (Sports: 70،۸۰۰) | ۷۱،۸۰۰ (Sports: 74،۸۰۰) | ۷۴،۸۰۰ (۷۷،۸۰۰:Sports) | ۷۶،۸۰۰ (Sports: 79،۸۰۰) | ۸۶،۸۰۰ (Sports: 89،۸۰۰) |
مشخصات موتوری درجکJ5 | |||||||
نوع موتور
|
۱.۵L DOHC 16V L4
|
۱.۸L DOHC 16V L4
|
|||||
نام موتور |
JAC HFC4GB2.3C
|
میتسوبیشی ۴G93D
|
|||||
قدرت (کیلو وات / دور در دقیقه)
|
۸۳/۶۰۰۰
|
۱۰۵/۶۵۰۰
|
|||||
حداکثر. گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه)
|
۱۴۶/۴۰۰۰
|
۱۶۵/۵۰۰۰
|
|||||
سیستم انتقال
|
۵MT
|
۵MT | ۴AT | ||||
سرعت بالا (کیلومتر / ساعت) |
۱۷۵
|
||||||
سیستم تعلیق جلو
|
مکفرسون مستقل
|
||||||
سیستم تعلیق عقب
|
دو لینک مستقل
|
||||||
پیشرانه
|
موتور جلو، محور جلو
|
||||||
ترمز (جلو / عقب)
|
دیسک / دیسک
|
||||||
فرمان |
هیدرولیک
|
||||||
سوخت و تولید گازهای گلخانه ای | |||||||
مصرف سوخت کلی (L / 100km در)
|
۶.۶
|
۷.۳ | ۷.۶ | ||||
ظرفیت مخزن (لیتر) |
۵۵
|
||||||
سطح انتشار |
چین / یورو IV
|
||||||
ابعاد | |||||||
طول (میلی متر)
|
۴۵۹۰
|
||||||
به طور عرض (میلی متر)
|
۱۷۶۵
|
||||||
ارتفاع (میلی متر)
|
۱۴۶۵
|
||||||
فاصله دو محور (میلی متر)
|
۲۷۱۰
|
||||||
ارتقاع از زمین (میلی متر) |
۱۷۰
|
||||||
شعاع چرخ (M) |
۵.۵
|
||||||
وزن (kg)
|
۱۳۲۵
|
۱۳۵۵
|
|||||
گنجایش
|
۵
|
||||||
۱.۵ MT 1 | ۱.۵ MT 2 | ۱.۵ MT 3 | ۱.۵ MT 4 | ۱.۵ MT 5 | ۱.۸ MT | ۱.۸ AT | |
خارجی | |||||||
لاستیک | ۲۰۵/۵۵ R16 | ||||||
چراغهای جلو اتوماتیک | N | N | N | N | N | S | S |
S | |||||||
چراغ جلو مه شکن | N | N | S | S | S | S | S |
داخلی | |||||||
پنجره برقی | ردیف جلو تنها | S | S | S | S | S | S |
قفل درب برقی | N | S | S | S | S | S | S |
قابلیت کنترل چرخ فرمان | N |
استاندارد بر روی نسخه هایSports
|
|||||
صندلی چرمی | N | N | S | S | S | S | S |
تعداد بلندگو | ۲ | ۲ | ۴ | ۴ | ۴ | ۶ | ۶ |
رادیو / UBS | S | S | S | S | S | S | S |
سی دی پلیر | N | N | S | S | S | S | S |
تهویه مطبوع هوا | کتابچه راهنمای | کتابچه راهنمای | خودکار | خودکار | خودکار | خودکار | خودکار |
۱.۵ MT 1 | ۱.۵ MT 2 | ۱.۵ MT 3 | ۱.۵ MT 4 | ۱.۵ MT 5 | ۱.۸ MT | ۱.۸ AT | |
ایمنی | |||||||
دو کیسه هوا جلو | N | S | S | S | S | S | S |
دو کیسه هوای جانبی | N | N | N | N | S | N | N |
ABS + EBD | N | S | S | S | S | S | S |
سیستم ضد سرقت | N | S | S | S | S | S | S |
کلید کنترل از راه دور | S | S | S | S | S | S | S |
سایر امکانات جک j5 |
استاندارد آلایندگی یورو ۴ – گیربکس ۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک – رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی – – چراغهای هالوژنی جلو و عقب – شیشههای بالابر جلو و عقب برقی – آینههای جانبی برقی – روکش چرمی صندلیها و فرمان – صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت – آینههای جانبی دارای گرمکن – سنسور نور (روشن و خاموش شدن چراغها) – اخطار دهنده فشار باد لاستیکها – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – سانروف – خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – ریموت کنترل |
S = استاندارد، O = اختیاری، N = در دسترس نیست
- کلیه حقوق برای وبسایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وبسایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
- ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک