بررسی مختصر از لیفان X80 مدل 2016 ( lifan x80 )

تصاویری از مدل لیفان X80 بدون پوشش در اینترنت ظاهر شده است. اولین عکس ها از لیفان X80  خودروی جدید شرکت لیفان  به عنوان  بزرگترین ماشین که تا کنون توسط شرکت سازنده لیفان ساخته شده است را در این مطلب می توانید مشاهده کنید.لیفان ایکس ۸۰ واقعا در این سایز  می تواند با خودرویی مثل پرادو به رقابت بپردازد البته در بحث سایز.این خودرو قرار بود در انتهای سال ۲۰۱۵ وارد بازار شود که این امر محقق نشده.

lifan x80 5 - بررسی مختصر از لیفان X80 مدل 2016   ( lifan x80 )

انتظار می رود که این شاسی بلند هفت سرنیشنه از یک  موتور ۲.۴ لیتری و  ۴ سیلندر با ۱۶۵  اسب بخار توان ایجاد قدرت استفاده کند که گویا موتور این خودرو در شرکت میتسوبیشی طراحی شده است. همان چیزی است که در حال حاضر در لیفان ۸۲۰  به عنوان گل سرسبد سدان های این شرکت  قرار می گیرد، و یک گیربکس اتوماتیک دارد. موتور ۲.۰ لیتری توربودر این خودرو سبب می شود که قدرت آن به ۲۰۰ اسب بخار برسد . انتظار میره روی مدل ۲.۴ سی سی آن یک  گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شود ولی در مدل ۲.۰ سی سی توربو  تنها گیربکس ۶ سرعته اتومات نصب شود.

lifan x80 2 - بررسی مختصر از لیفان X80 مدل 2016   ( lifan x80 )

در نمای داخلی و در وسط داشبورد یک lcd بزرگ قرار گرفته و در بین صندلی های جلو کنسول بزرگ و عریض خودنمایی میکند. که نشان از فضای راحت و بزرگ کابین خودرو است. در ردیف دوم فضای زیاد سرنشینان و سیستم تهویه عقب جلب توجه میکند .
lifan x80 11 - بررسی مختصر از لیفان X80 مدل 2016   ( lifan x80 )
در نمای بیرون مثل x60 آیینه های جانبی بزرگ و جلو پنجره بزرگ کرومی جزءی از رسوم طراحی شاسی بلند های لیفان شده . در نمای عقب می توان شباهت آن را به خودروهای کره ای دید و نکته منفی در طراحی شیشه عقب آن به کار رفته ، کوچک بودن بیش از اندازه آن است . که دید راننده را به شدت محدود کرده و همچنین میان شیشه عقب و شیشه های جانبی فاصله ی زیادی انداخته است.
lifan x80 3 - بررسی مختصر از لیفان X80 مدل 2016   ( lifan x80 )

قیمت ایکس ۸۰ هم بین ۱۲۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ یوان تخمین زده میشود . معادل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان. که در بازار داخلی رقیبانی از جمله هاوال اچ ۶ که پرفروش ترین suv در بازار چین است و جیلی x7 که این روز ها با قیمت ۱۲۰ میلیونی خود کار را برای لیفان x80 آسان تر خواهد کرد

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

 

به زبان اصلی بخوانید: LIFAN X80 ۲۰۱۶

5 نظرات
  1. امیرحسین می گوید

    موتورش ضعیفه واسه این جثه

  2. ب می گوید

    باسلام
    حداقل با اقساط پنج ساله بذارین که بتونیمبخریم

  3. مصی می گوید

    کاش قبل از نوشتن مطالب توسایتهاتون اول خودروها رو از نزدیک ببنید بعد
    خودرو لیوان ۸۲۰یا ایکس ۸۰ هردو از موتور ۲۴۰۰سی سی طراحی تویوتا بهره میبرن که توی تویوتا کمری هم استفاده شده میتونید برید تحقیق بکنید

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      دوست گلم ما ملاک بررسی خودروهایمان فقط منابع معتبر و شرکت سازنده است.اینکه داخل ایران داخل خودرو چه تغیراتی میدهند و موتور پیکان رو میزارن جا موتور اصلی اصلا اهمیتی ندارد.با تشکر

  4. مهتاب می گوید

    از عقب سانتافه؛ از جلو فولکس ؛ از داخل بنز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.