اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

وقتی که موجودی حسابتان به‌اندازه قیمت یک مرسدس اس‌ال می‌رسد، بازار خودرو رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد. گویی محصولات خودروسازان به موارد بسیار زیادی تفکیک می‌شود. در اکثر موارد، خودروسازها به طرز وحشتناکی از کار یکدیگر کپی‌برداری می‌کنند و با بالاترین سرعت ممکن خودروهایی را با مشخصاتی نزدیک به رقیب خود روانه بازار می‌کنند. اما در رنج قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار در رابطه با خودروهای اسپورت کروک، انتخاب‌ها بیشتر بر مبنای شخصیت خریدار و هدفش از خرید قرار دارد. شما می‌تواند با هزینه‌ای بین ۹۷ هزار تا ۱۰۳ هزار دلار یک پورشه ۹۱۱ کابریو یا تارگا را زیرپای خود بیاندازید، یا یک آستون مارتین V8 ونتیج با قیمتی حدود ۱۲۲ هزار دلار خریداری کنید. بی‌ام‌و اصولاً در این رنج قیمت خودرویی برای عرضه ندارد. سری ۶ بی‌ام‌و زیر ۱۰۰ هزار دلار است مگر اینکه بخواهیم ام ۶ را مثال بزنیم. آئودی آر ۸ کانورتیبل نیز هنوز روانه بازار نشده است. اگر بخواهیم یک گزینه متفاوت را در میان این نمودار یکنواخت نام ببریم، باید به مرسدس بنز اس‌ال اشاره کنیم. خودرویی که هم اسپورت است، هم به معنای واقعی کلمه راحتی و اعتماد به نفس را برایتان به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل است که ما آن را یک سر و گردن بالاتر از رقیبان خود می‌دانیم.

2017 Mercedes Benz SL450 101 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

البته سری اس‌ال تجارت بزرگی برای بنز محسوب نمی‌شود. در سال اخیر میلادی تنها ۴۰۰۰ دستگاه از سری اس‌ال در ایالات‌متحده به فروش رفته است. کلاس اس‌ال همانند حاکمی بر قلمروی کوچک خودروهای کروک هم قیمت است. موقعیتی که اس‌ال به دست آورده است، به لطف تغییرات جدید اعمال شده روی آن و مدل‌های متنوع این سری، احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود. از SL450 هشتاد هزار دلاری گرفته تا SL65 که احتمالاً با قیمتی حدود ۲۲۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.

2017 Mercedes Benz SL450 103 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

یکی از تغییرات اعمال شده روی این سری، تصحیح محسوس بخش جلوی خودرو برای ایجاد خطوط ظریف و صاف است. احتمالاً دیگر می‌توانیم بدون هیچ ترسی بگوییم که تغییر قیافه این سری در سال ۲۰۱۳ موفقیت کمرنگ‌تری داشته است. برآمدگی‌های صاف شده در جلو و عقب، و چراغ‌های جلو که شکل عجیب و غریبی به خود گرفته بودند. گویی ابهت و ظرافت خودرو با هم همخوانی نداشت. این مشکل اکنون با نصب چراغ‌های جدید و سپری متفاوت از آنچه در نسخه ۲۰۱۳ دیده بودیم، برطرف شده است. همچنین دو هود روی کاپوت نیز تکمیل کننده تمام رخ جلویی اس‌ال ۲۰۱۷ است.

2017 Mercedes Benz SL450 120 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

در نسخه SL450 (که قبلاً با نام SL400 شناخته می‌شد) شاهد موتور سه لیتری V6 توئین توربو هستیم که با ۳۳ اسب بخار افزایش، توانایی تولید قدرت ۳۶۲ اسب بخار را دارد. همچنین گیربکس اتوماتیک و ۹ سرعته ۹G-Tronic جایگزین جعبه‌دنده هفت سرعته قبلی شده است. SL450 در برابر مدل لوکس V8 SL550 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین تیونینگ شاسی SL450 کمی ظریف‌تر است. یا شاید بهتر است بگوییم کمی منعطف‌تر است، به لطف استفاده از حالت جدید رانندگی در سیستم کنترل هوشمند خودرو که “Curve” خوانده می‌شود.

2017 Mercedes Benz SL450 117 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

شاید بگویید که چرا چنین حالتی منحصر به مدل‌های اسپرت نشده است. در پاسخ باید بگوییم که این سیستم برای افزایش سرعت خودرو به کار نمی‌رود، بلکه به‌وسیله این سیستم، فشار روی پدال گاز کمتر شده و شاید کمی حالت گیجی یا خواب‌آلودگی به آدم دست می‌دهد (واقعاً پیدا کردن کلمه‌ای برای توصیف این حالت سخت است). حالت “Curve” بازوهای هیدرولیکی را در شرایطی قرار می‌دهد که خودرو به‌اندازه ۲.۶۵ درجه به سمت داخلی جاده (پیچ) منحرف می‌شود تا از اثرات شتاب جانبی روی سرنشینان بکاهد. حس عجیبی است، زمانی که در حال پیچیدن، خودرو به سمت داخل پیچ خم می‌شود.

2017 Mercedes Benz SL450 130 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

سیستم کنترل هوشمند خودرو در SL400 2015 قیمتی حدود ۴۰۹۰ دلار داشت. مگر اینکه ترجیح دهید تکان خوردن در ماشین را تحمل کنید تا از خیر این آپشن بگذرید. وگرنه، جفت کردن موتور V6 به همراه جعبه‌دنده ۹G-Tronic یکی از کارهای معمول مرسدس بنز است که بسیار بی‌نقص انجام می‌شود. در هر حالتی که به رانندگی بپردازید، از حالت Eco گرفته تا حالت Sport+، این دو با همکاری پویای هم، خودرو را با نیرویی یکپارچه به حرکت درمی‌آورند.

2017 Mercedes Benz SL450 107 516x315 - اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

SL450 خشن و وحشی به نظر نمی‌رسد، حتی با سیستم اگزوزهای بازطراحی شده. در مقایسه با اس‌ال های موجود در خط تولید، شاید SL450 از همه خجالتی‌تر باشد. حتی SL65 با موتور ۶ لیتری V12 خود با ۶۲۱ اسب بخار نیز، زیاد پر سر و صدا نیست، حتی در حالت Sport+ هم آتش‌های خروجی از اگزوزهای آن صدای چندان بالایی ندارد. بنز اصولاً معتقد است که صاحبان خودروهای اس‌ال همانند کسانی که جگوار اف تایپ سوار می‌شوند و تا صدای لرزش شیشه‌ها را نشنوند خوشحال نمی‌شوند، چندان میلی به رقابت ندارند و ستیزه‌جو نیستند.

برای اولین بار بود که با یک اس‌ال همراه شدیم و دلربایی چهره زیبای آن بر ما ثابت شد. یکی از بهترین هندلینگ‌های ممکن برای یک خودرو دو نفره که ۱۷۲۴ کیلوگرم وزن دارد، ارائه شده است. سقف تاشو اس‌ال تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابلیت باز و بسته شدن را دارد. همچنین به لطف بادگیرهای مکانیکی پشت صندلی، کابین خودرو در برابر بادهای شدید در جاده و بزرگراه در سرعت‌های بالا مصون می‌ماند.

سیستم کامپیوتری اس‌ال نیز گزینه‌ها و موارد زیادی را در خود جای داده است که بهتر است حتماً خودتان یک‌بار با آن کار کنید تا منظورم را درک کنید.
از سی کلاس تا اس کلاس، راز موفقیت بنز اولویت داشتن نیازهای مشتری نسبت به رقابت با سایرین است. SL450 نمونه بارز این استراتژی است و آن توجه به مشتریانی است که سرعت برایشان دغدغه نیست. البته حدس زده می‌شود که صفر تا صد این خودرو ۴.۵ ثانیه باشد. اکثر مدل‌های اس‌ال تقریباً با قیمتی به‌اندازه نصف قیمت SL65 عرضه خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.