۲۹۹ کیلومتر در ساعت با سریع‌ ترین خودروی هیدروژنی جهان + فیلم رونمایی

تاکنون خودروسازان زیادی در زمینه‌ی خودروهای پاک با کمترین آلودگی ممکن فعالیت داشته‌‌اند. این کمپانی‌ها تلاش کرده‌اند تا با تلفیق عملکرد خوب و تکنولوژی‌های پاک، خودروهای دوست‌دار محیط زیست را روانه بازار کنند. از جمله مهمترین مدل‌های تولید شده می‌توان به تویوتا پریوس هیبریدی یا لکسوس CT هیبریدی اشاره کرد.

علاوه بر خودروهای هیبریدی، خودروسازان مشهوری چون تویوتا، آئودی و هوندا نیز از جمله شناخته‌‌شده‌ترین برندهایی هستند که روی خودروهای هیدروژونی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما می‌توان گفت پینین‌فارینای ایتالیایی که بیشتر به دلیل طراحی زیبای انواع خودرو مشهور بوده، اولین کمپانی مهمی است که توانسته یک خودروی هیدروژنی بسیار زیبا و سریع را معرفی کند. این خودروی مفهومی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد که در کلاس خود سریع‌ترین مدل فعلی به شمار می‌رود.

حداکثر سرعت این خودروی جذاب که با نام H2 Speed شناخته می‌شود، ۲۹۹ کیلومتر در ساعت است و از نظر مشخصات فنی خودرویی چون تویوتا میرای را محو خود می‌کند. این خودروی هیدروژنی اولین نمونه با عملکرد عالی است که می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۴ ثانیه پر کند.

خودروی هیدروژنی 1 - ۲۹۹ کیلومتر در ساعت با سریع‌ ترین خودروی هیدروژنی جهان + فیلم رونمایی

این خودرو با دو موتور الکتریکی در کنار یک پیل سوخت هیدروژنی کار می‌کند و دارای ویژگی تولید انرژی مجدد هنگام ترمز گرفتن است. جالب است بدانید زمان سوخت‌گیری دوباره‌ی اچ ۲ تنها ۳ دقیقه است.

خودروی هیدروژنی 2 - ۲۹۹ کیلومتر در ساعت با سریع‌ ترین خودروی هیدروژنی جهان + فیلم رونمایی

همانطور که اشاره شد، فعلا این خودرو یک نمونه‌ی مفهومی به شمار می‌رود ولی کمپانی سوئیسی GreenGT که در زمینه‌ی تولید و توسعه‌ی سیستم‌های بدون آلودگی فعالیت می‌کند، قرار است تست جاده‌ای اچ ۲ اسپید را انجام دهد.

خودروی هیدروژنی 3 - ۲۹۹ کیلومتر در ساعت با سریع‌ ترین خودروی هیدروژنی جهان + فیلم رونمایی

اینکه خودرویی بتواند بدنه‌ای تلفیقی از زیبایی و عملکرد بالا داشته باشد، جذاب به نظر می‌رسد ولی پینین‌فارینا باید همچنان روی آن کار کند. معمولا برای تولید مدل‌های خاص شک و تردیدهای زیادی وجود دارد. البته این کمپانی هنوز از موارد مهمی چون زمان تولید نهایی و قیمت این خودرو حرفی نزده و قطعا تولید انبوه خودرویی گران‌قیمت که امکان خرید آن برای عموم وجود نداشته باشد، منطقی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد با گذشت زمان و کاهش هزینه‌های تولید چنین خودروهایی، می‌توانیم به تولید انبوه انواع مدل‌های این چنینی در مقیاس تجاری امیدوار باشیم. به نظر می‌رسد از حالا می‌توان آینده‌ی صنعت حمل و نقل را پیش‌بینی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.