گروه سوئیسی سازنده هواپیمای خورشیدی Solar Impulse-2 یا Si2 با پشتیبانی گوگل در هاوایی در حال آمادهسازی سیستم برق و قدرت این هواپیما میباشند. هواپیمایی که یک سفر بلندپروازانه که از بهار امسال در پیش رو دارد.
با توجه به باتریهای ارتقا یافته جدیدی که بر روی این هواپیما نصب شده است دو تست نیز از این هواپیما گرفته شد تا آن را برای سفر به دور دنیا در ماه آوریل آماده کند، این تیم نیز در حال کار کردن بر روی بعضی از خصوصیات و امکانات این هواپیما میباشند تا آن را روانهٔ مقصد بعدی خود یعنی کشور آمریکا کنند.
در طی آخرین تست انجام شده بر روی این هواپیما که تا ارتفاع ۲۸ هزار پایی پرواز کرد توانستند بر روی آن یک سیستم تهویهٔ جدید برای باتریهای آن نصب کنند که توسط خلبان آن مارکس شردل با به حداکثر رساندن فشار و کارکرد بر روی باتریها اطمینان لازم برای درست کار کردن و خنک ماندن باتریها نیز حاصل شد.
هواپیمای خورشیدی ایمپالس دارای طول بالهای ۷۲ متری است که از یک بوئینگ ۷۴۷ نیز عریضتر است. با این وجود وزن این هواپیما تنها ۲۳۰۰ کیلوگرم است درحالیکه یک بوئینگ ۷۴۷ لااقل ۱۸۰ تن وزن دارد. تعداد سلولهای خورشیدی نصب شده رویان به ۱۷۲۴۸ سلول میرسد که بر روی سطح فوقانی هواپیما گسترده شدهاند. انرژی دریافتی از این سلولها به چهار موتور الکتریکی ملخدار منتقل میگردد. همچنین انرژی دریافتی در چهار باتری لیتیوم پلیمر ۲۱ کیلووات ساعتی نیز ذخیره میشوند. سرعت نهایی SI2 نیز تنها حدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت میباشد.
The Solar Impulse 2 airplane is prepared to be moved from its hangar before a test flight from Kalaealoa Airfield in Kapolei, Hawaii, March 3, 2016. REUTERS/Eugene Tanner/Pool
The Solar Impulse 2 airplane, flown by test pilot Markus Scherdel, flies off the coast of Oahu during a test flight from Kalaealoa Airfield in Kapolei, Hawaii, March 3, 2016. REUTERS/Hugh Gentry TPX IMAGES OF THE DAY
The Solar Impulse 2 airplane, flown by test pilot Markus Scherdel, flies off the coast of Oahu during a test flight from Kalaealoa Airfield in Kapolei, Hawaii, March 3, 2016. REUTERS/Hugh Gentry