کاربرد گوشی هوشمند به جای کلید در خودرو‌های ولوو

[ad_1]

ولوو در راستای هوشمندسازی محصولات خود، علاوه بر افزودن قابلیت‌های رانندگی هوشمند و خود‌ران، به ارائهی امکانات کاربردی دیگری نیز روی آورده است که جایگزین کردن اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند با ریموت‌ کنترل‌های سنتی یکی از آن‌ها است. با زومیت همراه باشید.

از سال آینده (۲۰۱۷ میلادی) ولوو به خریداران این امکان را می‌دهد که کلید‌های سنتی و حتی نمونه‌های هوشمند را با اپلیکیشن مخصوص موبایل جایگزین کنند. بدین ترتیب مالکان خودرو‌های این شرکت دیگر نیازی به حمل کلید و ریموت کنترل نخواهند داشت. عملیات استارت خودرو و باز و بسته کردن درب‌ها در کنار بسیاری از کارهای متنوع دیگر، همگی از طریق بلوتوث و به واسطه‌ای این اپلیکیشن انجام می‌شوند.

c25c78ec f316 44f3 ac1b 465bec8fd171 - کاربرد گوشی هوشمند به جای کلید در خودرو‌های ولوو

استفاده به عنوان ریموت کنترل تنها یکی از کاربرد‌های اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند ولوو خواهد بود. امکان اشتراک گذاشتن خودرو توسط مالک با سایر افراد، که برای موسسات اجاره‌ی خودرو بسیار کاربردی خواهد بود، یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این اپلیکیشن خواهد بود.

البته تکنولوژی ولوو هنوز در مراحل آزمایشی خود قرار دارد. با این حال تولیدکننده‌ی مطرح خودروی سوئد از سپری شدن مراحل نهایی این آزمایش در سال جاری و عملیاتی شدن آن در سال ۲۰۱۷ خبر داده است. قابلیت نام برده ابتدا در خودرو‌های جدید این شرکت اعم از XC90، S90 و V90 در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود پس از عملیاتی شدن طرح ولوو، شاهد ارائهی اپلیکیشن نام برده برای دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مانند ساعت‌های هوشمند نیز باشیم.

پیش‌تر تعدادی از هکر‌ها موفق به هک و دستکاری کلید‌های هوشمند خودرو‌ها شده بودند. با این حال ولوو از نحوه‌ی ایجاد امنیت لازم در این خصوص صحبتی نکرده است. اما اگر جزء آن دسته از افراد هستید که همواره کلید و ریموت کنترل خودروی خود را فراموش یا گم می‌کنید، قابلیت جدید ولوو بهترین راه‌حل موجود برای رفع تمام مشکلات شما در این زمینه خواهد بود.

3c813d53 569a 4803 888b 835b96b4376a - کاربرد گوشی هوشمند به جای کلید در خودرو‌های ولوو

پیش از این ولوو در راستای هوشمند‌سازی محصولات خود، از ارائهی قابلیت‌ پارک و فراخواندن خودرو توسط گوشی و ساعت هوشمند در آینده‌ی نزدیک، خبر داده بود.

نظر شما در رابطه با نوآوری‌های اخیر ولوو چیست؟

[ad_2]

منبع : زومیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.