مقررات واردات خودرو ، تعرفه و کالاهای گروه ۱۰ در سال ۱۳۹۵

گمرک ایران مقررات واردات خودرو، تعرفه و کالاهای گروه ۱۰ در سال ۱۳۹۵ را به همراه کشیک های نوروزی برای ارایه خدمات در تعطیلات منتشر کرد.
به گزارش اروند پلاک به نقل روابط عمومی گمرک ایران، معاونت فنی و امور گمرکی با صدور بخشنامه ای مقررات واردات خودرو، تعرفه و واردات خودرو را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه، تا ابلاغ مصوبه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید در سال ۹۵، واردات با اخذ تعهد مبنی بر پرداخت احتمالی مابه التفاوت حقوق ورودی و با رعایت کامل مقررات براساس مجموعه مقررات صادرات و واردات کنونی اقدام می شود.

در این بخشنامه آمده است: مصوبات و بخشنامه هایی که دارای تاریخ اعتبار است (حتی مصوبات ستاد تدابیر) در صورت پایان اعتبار اجرا، از شمول این بخشنامه مستثنی خواهند بود.

همچنین براساس مصوبه ۱۲ اسفندماه امسال، ازابتدای سال آینده تعداد طبقات تعرفه ای از ۱۰ به هشت طبقه کاهش یافته که در وصول حقوق ورودی باید در گرفته شود.

براساس این بخشنامه، مجموع حقوق ورودی ۱۲۴۲ ردیف تعرفه مطابق مصوبه ۲۲ اسفندماه امسال هیأت دولت تعیین شده که با رعایت ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات از ابتدای فروردین ماه سال آینده لازم الاجراست.

همچنین طبق مصوبه ۲۲اسفندماه امسال، ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه ۱۰ اولویت های کالایی، فقط با ارز متقاضی مجاز بوده و مشمول پرداخت دوبرابر سودبازرگانی است.
براساس این بخشنامه، در سال آینده نیز همچنان ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی مجاز نیست.

همچنین با توجه به تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور، عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدأ (فوب) تعیین شده که گمرکات باید در سال آینده نیزعوارض یادشده را به حساب ردیف درآمدی مربوط که از سوی اداره کل امور مالی اعلام شده است واریز کنند.

براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، اجرای آزمایشی قانون مالیات برارزش افزوده تا پایان امسال تمدید شده است بنابراین با توجه به مکاتبه انجام شده با معاونت ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی و تا اعلام پاسخ، طبق روال نسبت به اخذ مالیات ارزش افزوده با نرخ ۹ درصد شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض، اعلام می شود. براساس این بخشنامه، طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده مشمول ماده (۱۱) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تبصره یک ماده ۶ قانون امورگمرکی نمی شود.

همچنین بر اساس تبصره الحاقی سه قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، از داروهای دامی آماده مصرف و واکسن های طیور مشابه تولید داخل معادل پنج درصد و غیرمشابه معادل دو درصد ارزش، اخذ و به حساب اعلامی اداره کل مالی و ذیحسابی واریز شود. ساخت داخل و یا عدم ساخت داخل کالاهای یاشده در هر مورد در مجوزهای صادره از طریق سازمان دامپزشکی ایران اعلام خواهد شد.

15 نظرات
  1. سید علی می گوید

    سلام،ضمن عرض خسته نباشید، ایا برای خریدووارد کردن یک ماشین از دبی یا کشورهای همسایه کسی که فرزند شهید هست چه اولویتی یا چه امتیازی داره ایا عوارض گمرکی شاملش میشه، ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. رندرحیمی می گوید

    سلام من یک هوندا اکورد امریکایی از شرکت گلرنگ موتور خریده ام کارتکس بنام من صادر شده اما شماره گذاری نمیشود ایا مسیله این خودرو ها که ژا‌پنی هستند ول در امریکا تولید میشوند حل میشود واصلا شرکت وارد کننده که فامیلی موتور است اعتبار دارد یا نه

  3. مهدی می گوید

    سلام من اگر خواسته باشم خودم هیوندا سانتافه توربو ۲۵۰۰سی سی از دبی بخرم و وارد کنم امکانش هست و مقرون به صرفه هست

  4. هوشنگ بهلولی می گوید

    سلام برای خرید توسان ۲۰۱۶واسپورتیج۲۰۱۶باتوجه به سهمیه معلولین که دارم چقدر باید پول داشته باشم.لطفا دقیق باشد که برنامه ریزی کنم.ممنون

  5. امير می گوید

    با سلام، ایا ورود اتومبیلهاى سوارى اروندى با بیش از ٢۵٠٠cc با سوخت دیزل ( پلاک اروند) همچنان مانند اتومبیلهاى بنزینى ممنوع است و یا تفاوت دارد!؟؟

  6. مسعود حیدری طاهر می گوید

    سلام مسعود حیدری طاهر متولد سال ۱۳۵۲ تبریز هستم معلول جسمی از ناحیه دست چپ دارای گواهینامه رانندگی دنده اتوماتیک و فرمان هیدرولیک وتنها منبع درآمد و تامین زندگی خود و خانواده ام ازطریق رانندگی در تاکسی سرویس میباشد لذا به علت عدم حمایت سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی از اینجانب در حال حاضر با خودرو سواری پیکان معمولی کار میکنم و همیشه با مامورین تاکسیرانی و انتظامی مشکل دارم چرا من معلول جسمی باید اینهمه زجر وشکنجه بشم؟

  7. رضا می گوید

    سلام من میتونم از امارات یک النترا ۲۰۱۵ وارد کنم و اون رو پلاک ملی کنم؟ اگه امکانش وجود داره لطفا مراحلش را توضیح بدید. ممنونم

  8. احسان پویافر می گوید

    سلام من میخواهم یه اکسنت واردکنند برای خودم توسط یکی از شرکت های واردکنند خودرو باید چیکار کنم؟؟

  9. nasr می گوید

    استعلام شماره موتورواپشن

  10. سلیم می گوید

    باارزوی توفیق خیر برای شما .الان مجوز واردکردن یک هیوندای ۲۰۱۶را صادر میکنند سند بنامم از کشور خلیجی ;متشکرم

  11. مهندس می گوید

    سلام سنتنیال ۲۰۱۶ میخواهم چیکار باید کرد خب؟؟؟؟!!

  12. یاسین می گوید

    ورود خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی پلاک اروند هم ممنوعه؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      بله

  13. علی می گوید

    با سلام قیمت تویوتا هایس سقف بلند دیزلی ۱۵ نفره اروندی فول آپشن لطفا

    1. محمد احمدی می گوید

      این ادرس رو ملاحضه فرمایید
      لیست قیمت خودروهای ون در امارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.