بازگشت رسمی شورلت آمریکایی به ایران

چند ماهه گذشته خبری در خروجی اروند پلاک منتشر شده بود که نشان از ورود بی سر و صدای شورلت در ایران داشت (لینک ) روز گذشته با انتشار لیست خودروهای مجاز به واردات در سال ٩۵ (لینک ) این خبر به واقعیت پیوست و بعد از سال های  بسیار زیاد شورلت مجددا به ایران بازگشت.وقتی به لیست ورادات شورلت  که از سوی شرکت سهام پژوهان مهر منتشر شده است نگاهی می کنیم متوجه مجاز شدن واردات شورلت های نظیر شورلت تراکس  و شورلت آویو می شویم .که قبلا در مورد واردات شورلت تراکس  خبر داشتیم و اطلاع رسانی نیز کردیم.در پایین شما می توانید لینک دانلود فیلم و همچنین بررسی تخصصی هر کدام را مشاهده کنید.البته این شرکت هر دو مدل را در تایپ های استیشن و هاچ بک و چند منظوره واردت می کند.امیدواریم این خودرو های سبب رفاه حال مردم عزیز ایران شود.

لیست واردات مجاز خودرو 95 5 1 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران

البته بودند سایت ها  و بعضی از مراجع خودرو که بر خلاف رویه مثبت واردات شورلت سعی در ایجاد مشکل برای واردات این برند معتبر کردند.استفاده از جملاتی مثل (دولت بخشنامه ممنوعیت واردات کالای آمریکایی را نقض کرد )   (شورولت یک شرکت آمریکایی است و در هر کشوری تولید شود، سودش نصیب آمریکایی خواهد شد.)  (مجوز واردات خودروهای گران قیمت آمریکایی با چه هدفی صادر شده و چرا دولت بخشنامه قبلی خود را نقض کرده است؟) عنوان هایی بود که می توانست به راحتی به این امر آسیب بزند. اما ای  سایت ها و نشریه ها    به این مسئله دقت نکرده بودند که تولیدات شورولت از مبدأ کره جنوبی قرار است وارد شود

شرکت  سهام پژوهان مهر  مجوز واردات خودروهای شورولت را برعهده‌گرفته است و در کنار برندهای مشهوری چون اطلس خودرو، آسان موتور و ستاره ایران، قرار است به فعالیت بپردازد.در زیر تصویری از تابلوی سهام و بورس را با نام شرکت سهام پژوهان مهر می توانید مشاهده کنید.

13940217000442 PhotoL - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران

تبلیغات تبلیغات واردات شورلت توسط شرکت های سهام پژوهان مهر و حتی شرکت های مثل ائل خودرو ارس شروع شده.تبلیغاتی که تا حدی نیز عجیب بوده و البته در نوع خود حقیقت هم می باشد.استفاده  از عبارات خاصی در تبلیغات شورلت .  یکی از این تبلیغات در کنار تصویر یک خودروی شورلت نوشته شده “بازگشت یک افسانه پس از ۳۴ سال.

Chevrolet.Logowww.limoographic.com 1 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران

بخشنامه رسمی واردات شورلت توسط شرکت رایان  پژوهان مهر  به پیوست تصویر نامه های مورخ ۹۴.۹.۲۴ دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در خصوص خودرو سواری قابل ورود با انشان تجاری CHEVROLETبه شرح مندرج درنامه فوق الذکر با رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار ۱۳۹۸.۰۹.۲۹  به ترتیب فایل های پیوستی می باشد.

3999405 505 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران 3999407 436 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران 3999408 606 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران

اینها همه در حالی است که اسم های خودروهای شورلت تراکس و شورلت آویو را در لیست رسمی  خودرو های مجاز به واردات در سال ۱۳۹۵ که از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت منتشر شده است نام شورلت هیا آویو و تراکس در صدر این جدول است. Trax نخستین محصول از سه برند بزرگ خودروسازی آمریکا (فورد ، کرایسلر و جنرال موتورز) است که پس از انقلاب اسلامی در فهرست خودروهای سواری مجاز واردات قرار گرفته است.Trax در این فهرست تحت دو عنوان استیشن و چند منظوره به ثبت رسیده که تفاوت این مدل ها  در نوع ۴ در و ۵ در بودن و مدل استیشن است.

در این  لیست ۸۴ خودرو مجاز را می توانید مشاهده فرمایید . در فهرست خودروهای مجاز برای واردات در سال ۹۵، ثبت سفارش واردات تعدادی از خودروهای مجاز در فهرست سال ۹۴ به علت عدم تمدید مجوزهای وارداتی، ممنوع اعلام شده است.بر این اساس، نامه مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران در نامه ای به سازمان توسعه تجارت ایران صرفاً به موارد پیش بینی شده در قانون که به منظور رفع مشکل واردکنندگانی که اقدام به ثبت سفارش و حمل خودروهای مجاز بر اساس فهرست سال ۹۴ نموده و نام آنها از فهرست سال ۹۵ حذف شده، اشاره دارد.ولی خوب در عوض می بینیم نام شرکت معتبری و جهانی همچون شورلت وجود دارد.

   طبق اطلاعاتی که اروندپلاک در خصوص شرکت سهام پژوهان مهر دارد این شرکت قرار است در آینده نزدیک علاوه بر واردات شورلت خودرو هایی نظیر جنرال موتورز و برندهایی چون کرایسلر، جی.ام.‌سی و بیوک را نیز وارد کند.

جنرال موتورز بزرگترین خودروساز آمریکایی است که بیش از یکصد سال از آغاز به کار آن می‌گذرد. این شرکت در ۳۷ کشور جهان دارای کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین است که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و عرضه می‌شوند.البته باز هم واردات مدل ۲۵۰۰ سی سی  از  این شرکت ممنوع است و به قانون ۲۵۰۰ سی سی معرف می رسیم . واردات کلیه خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی.سی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ممنوع است.پس منتظر خودرو هایی که می دانیم عاشقان خاص خود را دارند به این زودی ها نباید باشیم.گرچه امیدواریم ملاک واردات خودروی های ۲۵۰۰ سی سی به واردات بر اساس میزان مصرف و تولید آلایندگی باشد.

مشاهده فیلم خودروی  شورلت تراکس مدل ۲۰۱۶

مشاهده فیلم خودروی  شورلت آویو مدل ۲۰۱۶

 

 

جهت معرفی و مشاهده بررسی تخصصی شورلت آویو ۲۰۱۶ (Chevrolet Aveo) کلیک کنید

Chevrolet Aveo 2016 1 1 - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران

جهت معرفی و مشاهده بررسی تخصصی شورلت تراکس ۲۰۱۶ (Chevrolet Trax) کلیک کنید

%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA %D8%A8%D9%87 %D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 %D8%A8%D8%A7 %D9%85%D8%AF%D9%84 TRAX - بازگشت رسمی شورلت  آمریکایی به ایران 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.