استانداردسازی سیستم‌های ترمز خودکار تا سال ۲۰۲۰ توسط ۲۰ خودروساز مطرح جهان

[ad_1]

سیستم ترمز خودکار با عملکرد مثبت خود در سال‌های اخیر، به زودی به قابلیتی ضروری در خودرو‌ها تبدیل خواهد شد. در همین راستا ۲۰ خودروساز مطرح جهان قرارداد استانداردسازی و استفاده‌ی گسترده از این سیستم را در تمامی خودرو‌های خود تا سال ۲۰۲۰ را با سازمان‌های ایمنی جاده‌ها امضا کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.

کسی نمی‌داند که خودرو‌‌های خودران چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد، اما امروز دیگر می‌دانیم که ترمز های خودکار از چه زمانی به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد روی خودرو ها نصب خواهند شد.

سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) اخیرا به توافقی با ۲۰ خودروساز دست یافته‌اند که طی آن، این خودروسازان از اول سپتامبر ۲۰۲۲ سیستم ترمز خودکار اضطراری را روی تمامی مدل ها بصورت استاندارد عرضه خواهند کرد.

در این توافق که تقریبا همه‌ی خودروسازان فعال در بازار ایالات متحده را در بر می‌گیرد، نام کمپانی های آئودی، بی‌ام‌و، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار، لندروور، کیا، مازراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، سوبارو، تسلا، تویوتا، فولکس واگن و ولوو به چشم می‌خورد. این کمپانی ها مجموعا ۹۹ درصد بازار ایالات متحده را در اختیار خود دارند.

توافق ۲۰۲۲ تمامی خودروهای سبک تا وزن ۳.۸ تن را در بر می‌گیرد و خودروهای سنگین با وزن بیش از ۴.۵ تن هم از سال ۲۰۲۵ به سیستم ترمز خودکار اضطراری به صورت استاندارد مجهز خواهند شد.

4cf7f169 25d3 4b94 8531 61b687b844d0 - استانداردسازی سیستم‌های ترمز خودکار تا سال ۲۰۲۰ توسط ۲۰ خودروساز مطرح جهان

برندگان این توافق را بیش از هر کسی باید طرفداران ایمنی دانست، چرا که بر اساس تخمین‌هایی که توسط IIHS ارائه شده است، سیستم ترمز اضطراری خودکار سالانه از وقوع بیش از ۹ هزار تصادف و آسیب دیدن حدود ۴ هزار نفر پیشگیری خواهد کرد. این سیستم که از طریق رادار، دوربین و سایر سنسورها به بررسی فضای اطراف خودرو می‌پردازد، در صورتی که راننده واکنش مناسب و به موقعی از خود نشان ندهد، وارد عمل شده و ترمزهای خودرو را فعال می‌کند.

منفعت بعدی از استاندارد شدن چنین سامانه‌ای را مالکان خودرو‌ها خواهند برد. تکنولوژی ترمز خودکار اضطراری که به طور اختصار AEB نامیده می‌شود، سبب خواهد شد تا با کاهش میزان تصادفات، هزینه‌های مالکیت خودرو هم از طریق کاهش هزینه‌های بیمه کاهش یابد. بر اساس گفته‌های رئیس هیئت مدیره‌ی IIHS اجرای این سیستم بصورت انبوه روی خودروها باعث خواهد شد تا همه به نقش مهم این سیستم در کاهش هزینه‌ها پی ببرند؛ با کاهش تصادفات، بیمه ها می‌توانند تخفیف های بیشتری به مشتریان بدهند و حتی امکان کاهش حق بیمه هم برای کسانی که مالک خودروی مجهز به AEB هستند، وجود دارد.

البته نکات منفی نیز در این خصوص وجود دارند؛ باید توجه داشت که سیستم AEB با اینکه بسیار موثر و کارآمد است اما مجانی نیست و نصب این سامانه روی خودرو‌ها می تواند سبب افزایش قیمت آن‌ها شود. در حال حاضر این سیستم با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار روی خودرو‌ها قابل نصب است منتهی در صورتی که به شکل انبوه تولید شود قطعا قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

امکان متضرر شدن مالکان خودروهای قدیمی نیز از استانداردسازی و استفاده‌ی عموم این سیستم وجود دارد. در حالی که خودرو‌های مجهز به ترمز اضطراری مشمول تخفیف و کاهش بیمه خواهند شد، خودروهای قدیمی و فاقد این سامانه نه تنها از تخفیف بیمه بهره‌ای نخواهند برد بلکه ممکن است هزینه‌های بیمه‌ی آنها افزایش نیز یابد. 

[ad_2]

منبع : زومیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.