برنامه‌ریزی به‌عنوان بهترین اقدام قبل از سفر در ایام نوروز 95

به گزارش اروندپلاک به نقل از ایسنا مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، از برنامه‌ریزی به‌عنوان بهترین اقدام قبل از سفر به‌ویژه در این ایام یاد کرد.

مسعود خوشکام  در منطقه زنجان، با بیان اینکه پیش‌بینی ما از میزان تردد مسافران نوروزی، افزایش آمار ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان است، افزود: با مقایسه میزان ترددهای صورت گرفته در ۲۸ اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته درمی‌یابیم که این میزان در سال‌جاری در حدود ۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد که این خود ضرورت برنامه‌ریزی در سفر را برای مسافران نوروزی دوچندان می‌کند.

وی با یادآوری اینکه افزایش ۲.۹ درصدی ترددها در ۲۸ اسفندماه بیانگر آن است که محورهای مواصلاتی استان در سال‌جاری، روزهای پرترافیکی را پشت سر خواهند گذاشت، تصریح کرد: تردد ۳۵۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان زنجان در ۲۸ اسفندماه صورت گرفت که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که از این تعداد، ۳۰۱ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو سبک و ۵۳ هزار و ۷۷۲ دستگاه خودرو سنگین بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شماره‌ تلفن‌های ۱۴۱ و ۱۸۱۶ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ آماده پاسخ‌گویی به مسافران در زمینه وضعیت محورهای استان است، اظهار کرد: با وجود اینکه بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان زنجان افزایش یافته است، اما با این حال تردد به شکل روان و آرام انجام می‌شود. هرچند وضعیت ترافیکی در باند شمالی آزادراه‌های زنجان قزوین و زنجان تبریز طی روز گذشته پرحجم بوده و همین امر باعث شده است تا آزادراه‌ها بیشترین آمار تردد وسایط نقلیه را به خود اختصاص دهند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با تأکید بر اینکه اکیپ‌های راهداری در ۲۸ راهدارخانه محورهای مواصلاتی استان زنجان استقرار دارند و گشت‌های سیار نیز نسبت به کنترل وضعیت راه‌ها و خدمات‌رسانی به مسافران اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در روزهای آتی، مسافران باید تجهیزات ایمنی و گرمایشی به هنگام تردد در جاده‌ها به همراه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.