ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

راهنمای فدرال توسعه تکنولوژی وسایل نقلیه خودران، شامل مقرراتی که از هماهنگی ۵۰ ایالت امریکا اطمینان حاصل می‌کنند، ظرف ۶ ماه آینده از طرف سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا موسوم به NHTSA منتشر خواهد شد. این موضوعی است که مارک رزکایند (Mark Rosekind) از آن خبر داده است و مأموریت بسیار سختی محسوب می‌شود؛ چرا که ۱۰ ماه تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما باقی مانده و «رزکایند» احتمالاً تنها ۱۰ ماه دیگر در مسند مدیریت NHTSA خواهد بود.

Audi Self Driving Car 765x510 - ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

کلید اصلی رسیدن به این هدف، هماهنگی کامل با توسعه رو به رشد تکنولوژی رانندگی خودکار است. «رزکایند» اخیراً در گردهمایی «خودروی بدون‌راننده دیترویت» می‌گوید:

مسلماً نمی‌خواهیم بدون نقص در یک مسیر خوب و مناسب قدم برداریم.

«رزکایند» همچنین برای یک پرسش و پاسخ کوتاه در واشنگتن همراه با مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) و کانسومر ریپورتز حضور داشت و از اجباری شدن سیستم ترمز اتوماتیک برای خودروهای جدید تا سال ۲۰۲۲ خبر داد. این قوانین ضروری «رزکایند» از افزایش نرخ مرگ و میر در اثر تصادفات رانندگی در امریکا نشأت می‌گیرد. به گفته NHTSA، میزان تلفات جانی برای سال ۲۰۱۵، پس از تجمیع آمار تمام ایالت‌ها، بیشتر از آمار ۳۲ هزار و ۶۷۵ نفری در سال ۲۰۱۴ خواهد بود. تخمین‌های کنونی که بر اساس ۹ ماه نخست سال صورت گرفته‌اند، یک افزایش ۹/۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهند.

Google Self Driving Car 01 765x347 - ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

در همین حال، پایگاه اصلی موضع NHTSA، تصمیم آنتونی فوکس (Anthony Foxx)، وزیر حمل‌ونقل ایالات متحده برای انتشار یک استاندارد در زمینه ارتباطات بین‌خودرویی است که یکی از پایه‌های «رانندگی خودکار» محسوب می‌شود. «رزکایند» در این زمینه می‌گوید:

این استاندارد در حال حاضر در «اداره فدرال مدیریت و بودجه» یا OMB مشغول بررسی است.

برای تکنولوژی خودران‌ها، «رزکایند» در وضع مقررات، به سه نکته کلی اشاره می‌کند:

۱) تنظیم راهنمای توسعه وسایل نقلیه خودران برای خودروسازان

۲) توسعه یک مدل برای خط مشی وسایل نقلیه خودران بین ایالت‌های مختلف (در نتیجه، می‌توان با یک خودروی بدون‌راننده، بین ایالت‌ها تردد کرد).

۳) تعیین ابزارهای جدید برای صدور مجوز NHTSA برای حضور چنین خودروهایی در جاده.

البته یک استاندارد در سطح جهانی نیز به اندازه این استاندارد فدرال اهمیت خواهد داشت. یک مقام مسئول «ولو» به «رزکایند» گفته است که «سعی نکنید که همه‌چیز را در اروپا خراب کنید».

Auto Guida autonoma 2 765x516 - ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

ویژگی جدید «پارک خودکار» در W213 مرسدس‌بنز کلاس E (که در تابستان آینده به بازار ایالات متحده راه پیدا می‌کند)، در ابتدا فقط در بازار اروپا عرضه می‌شود. مرسدس‌بنز امیدوار است که پس از گرفتن مجوّز از NHTSA، این ویژگی را در مدل ۲۰۱۸ در امریکا ارائه کند.

2017 Mercedes E Class 0 - ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

«رزکایند» در پاسخ به پرسشی در مورد امکان وضع قوانین با این سرعت، به این موضع اشاره می‌کند که این مقررات به سیستم پارک خودکار ب‌ام‌و و دوربین نمای عقب در آینه کادیلاک CT6 جنرال‌موتور اجازه استفاده در محصولات این کمپانی‌ها را خواهد داد و تصمیم مبتنی بر درنظر گرفتن نرم‌افزار خودکار «راننده» در خودروهای آزمایشی گوگل، از جمله برنامه‌های بهینه‌ای است که که سازمان برای رسیدن به این هدف انجام داده است. وی در این زمینه اضافه می‌کند:

در واقع، می‌خواهیم به این حوزه وارد شویم و سرعت توسعه آن را بالا ببریم. مقررات NHTSA در زمینه خودران‌ها، امکان «تفسیر و بخشودگی» خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.