اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

تویوتا مدل ۲۰۱۷ کراس‌اوور سایز متوسط خود، هایلندر، را قرار است در نمایشگاه خودرو نیویورک رسماً معرفی کند. هایلندر ۲۰۱۷ با نمای خارجی و داخلی متفاوت به همراه پیشرانه بازطراحی شده و سیستم امنیتی هوشمندتر قرار است در معرض نمایش قرار بگیرد. علاوه بر این، تویوتا یک مدل اسپرت با نام SE که شامل ظاهر و موتور تقویت‌شده است نیز تولید خواهد کرد.

2017 Toyota Highlander front close 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

در نمای جلو، نمی‌توان جلوپنجره‌های برجسته بالایی و پایینی هایلندر ۲۰۱۷ نادیده گرفت که بسته به مدل انتخابی، دارای رویه‌های متفاوتی هستند. رویه جلوپنجره در مدل‌های LE، LE پلاس و XLE، با لایه‌نازکی از نقره پوشیده شده است درحالی‌که در مدل‌های محدود و با آپشن بالا و همچنین مدل محدود پلاتینیم، از رویه کروم استفاده‌شده است.

2017 Toyota Highlander rear three quarter 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

در نمای عقب تمامی مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷، چراغ‌ها دستخوش تغییر شده است. سپر عقبی مدل‌های محدود نیز از رویه کروم ساخته‌شده است. همچنین، چند رنگ جدید نیز به منوی رنگ‌های خودرو اضافه‌شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به رنگ نقره‌ای روشن متالیک اشاره کرد.

2017 Toyota Highlander rear three quarter 1 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

در بخش داخلی خودرو، در مدل محدود پلاتینیم قرار است از یک چرم قهوه‌ای‌رنگ استفاده شود. همچنین چهار درگاه USB جدید نیز اضافه‌شده‌اند تا در مجموع ۵ درگاه USB برای شارژ کردن گوشی‌ها مورداستفاده قرار گیرد. مدل‌های محدود دارای ظرفیت ۷ تا ۸ نفری هستند.

2017 Toyota Highlander interior 03 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

با کنار گذاشتن مدل‌های محدود و XLE، سراغ مدل اسپرت SE می‌رویم. جایی که رینگ‌های ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق تیونینگ شده و استفاده از رنگ‌های تیره در جلوپنجره، دور چراغ‌های جلو و باربند سبب شده تا خودرو چهره خشن‌تری به خود بگیرد. در بخش داخلی نیز هایلندر SE هم در صندلی‌ها و هم در بخش داخلی درب‌ها از چرم‌های مشکی‌رنگ با نوارهای نقره‌ای بهره می‌برد.

2017 Toyota Highlander interior 1 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

پشت این چهره جدید، یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با تزریق مستقیم سوخت قرار دارد که به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک متصل است. اگرچه هنوز موتور V6 با تزریق سوخت مستقیم از سوی تویوتا تائید نشده است؛ اما تویوتا دراین‌باره گفته است: “این خودرو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای خروجی بالاتری خواهد داشت.” یعنی از نسخه فعلی هایلندر با موتور ۳.۵ لیتری V6 که خروجی ۲۷۰ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتون متر گشتاور دارد نیز قوی‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن مدل LE به‌عنوان مدل پایه، همه مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷ با شش سیلندر در دسترس خواهند بود و به کمک سیستم خاموش روشن (میکرو هیبرید) مصرف سوختشان نیز کاهش خواهد یافت.

2017 Toyota Highlander front three quarters 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

گفته می‌شود که ترکیب موتور و جعبه‌دنده جدید نسبت به مدل قبلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته، بهسوزی مطلوب‌تری را ارائه خواهد داد. مصرف سوخت نسخه فعلی در مناطق شهری یک لیتر به ازای ۸ کیلومتر و در بزرگراه‌ها یک لیتر در ۱۰.۶ کیلومتر و در ترکیبی از هر دو حالت یک لیتر در ۹ کیلومتر است. البته این ارقام برای زمانی است که نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو وارد شود. در حالت چهارچرخ محرک، این ارقام به ترتیب به یک لیتر در ۷.۵ کیلومتر، یک لیتر در ۱۰.۲ کیلومتر و یک لیتر در ۸.۵ کیلومتر تغییر می‌یابند.

2017 Toyota Highlander rear three quarter 1 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

موتور ۳.۵ لیتری V6 در مدل‌های هیبریدی هایلندر ۲۰۱۷ نیز استفاده خواهد شد. از همین رو، نسخه‌های هیبریدی این موتور به یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته (CVT) متصل خواهد شد. مدل‌های هیبریدی در هایلندر ۲۰۱۷ شامل LE، XLE، محدود و محدود پلاتینیم خواهد بود.

2017 Toyota Highlander front end 516x343 - اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

علاوه و بر موارد بالا همین موتور با جعبه‌دنده ۸ سرعته در مینی ون تویوتا سینا ۲۰۱۷ نیز به‌کاربرده می‌شود.اگرچه موتور ۳.۵ لیتری V6 برای تمامی مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷ در دسترس است؛ اما مدل پایه LE 4×۲ به‌عنوان استاندارد با موتور ۲.۷ لیتری و یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخته خواهد شد که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را داراست.

امکانات تأمین سلامتی سرنشینان نیز در هایلندر ۲۰۱۷ بهبودیافته است. ازجمله آن‌ها می‌توان به حسگر سلامتی تویوتا (TSS) اشاره کرد که خود شامل سیستم جلوگیری از برخورد به کمک هشدار و ترمز اضطراری، هشدار خروج از لاین، سیستم هوشمند تنظیم نور چراغ‌های جلو، سیستم جلوگیری از برخورد مخصوص عابر پیاده و سیستم کروز کنترل راداری است. برای انجام تمامی این موارد خودرو از دوربین‌ها و حسگرهای متفاوت برای اسکن جاده و شناسایی خطرها و گوشزد کردن آن‌ها به راننده استفاده می‌کند تا از بروز هرگونه برخوردی پیشگیری کرده یا حداقل خسارت ناشی از آن را بکاهد. در برخی از موارد همانند سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، خودرو این توانایی را دارد که از ترمزهای اضطراری استفاده نماید.

مدل XLE هایلندر ۲۰۱۷ از دوربین‌های پوشش‌دهنده نقاط کور راننده نیز بهر می‌برد. مدل محدود پلاتینیم علاوه بر این‌ها از دوربینی باقابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برای مشاهده اطراف خودرو نیز استفاده می‌کند ازجمله کارایی‌های این دوربین می‌توان به کمک کردن به راننده به هنگام پارک کردن یا خروج از پارک اشاره کرد.

انتظار می‌رود که تویوتا هایلندر ۲۰۱۷ و مدل‌های هیبریدی در پاییز سال جاری میلادی، وارد بازار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.