بنتایگا، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز ،  تصاویر و اخبار منتشر شده به این خودرو هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. پس از ماه‌ها انتظار بالاخره قرار است شاسی بلند بنتلی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش درآید. اخیرا حتی ویدیوی تست این خودرو در مسیر تست کارخانه فولکس واگن در فضای مجازی منتشر شده و طرفداران فراوانی را هم به خود جذب کرده است.بنتلی بنتایگا اولین شاسی بلند خودروسازی بزرگ بنتلی است که اتفاقا سریع‌ترین شاسی بلند جهان نیز هست. از زمانی که شایعه ساخت بنتایگا مطرح شد، قرار بود که سریع‌ترین خودرو شاسی بلند جهان باشد. این خودرو حالا با موتور W12 توانسته به سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای خودرویی با این اندازه یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

 

39 22 1b - بنتایگا، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

چرا بنتایگا؟

نام این شاسی بلند نیز بی جهت بنتایگا انتخاب نشده است. ولفگانگ دورهایمر، مدیرعامل بنتلی می‌گوید: «بنتایگا به ما می‌‎گوید که این خودرو قرار از تمام شاسی بلندهای جهان بهتر عمل کند. بنتایگا می‌خواهد مفهوم خودروی لوکس را با کاراییِ عالی با هم در آمیزد.» نام خودرو گواه این مسئله است که بنتلی بنتایگا در تمام شرایط خودرویی ایده‌آل خواهد بود. بنتایگا ترکیبی از دو نام «تایگا» و «روکه بنتایگا» است. تایگاه به بزرگترین جنگل برفی دنیا و روکه بنتایگا نیز به مسیر ناهمواری در جزایر قناری اشاره دارد.

39 22 1d - بنتایگا، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان


نیروی بنتایگا از موتور اصلاح شده‌ی شش لیتری W12 تامین می‌شود که در سمپوزیوم موتور وین ۲۰۱۵ رونمایی شده و نسخه قدیمی‌تر آن در کانتیننشال جی تی استفاده شده بود. طراحیِ کلی این خودرو تفاوت زیادی با بنتلی EXP 9F نخواهد داشت و محسوس‌ترین تغییر آن استفاده از طراحی کانتیننشال جی تی در عقب خودرو است.بنتلی بنتایگا مدلی چهار سرنشین با کنسول وسطی کشیده شده به سمت عقب است که آن را به گزینه‌ی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت بدل خواهد کرد.

مسئولان بنتلی اعلام کرده‌اند که بنتلی بنتایگا دارای استانداردهای لوکسی خواهد بود.اوایل ماه جاری میلادی تصاویری از بنتلی بنتایگا منتشر شد که قرار است در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی رسمی شود.شاسی بلند لوکس بنتلی بنتایگا از پلتفرمی مشترک با آئودی Q7 مدل ۲۰۱۶ و نسل بعدی پورشه کاین بهره می‌برد. گفته می‌شود که این خودروی زیبا در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و قیمت نهایی آن بین ۲۱۴ تا ۳۰۵ هزار دلار تمام خواهد شد.

 

39 22 1c - بنتایگا، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

[ad_2]

اقتصاد آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.