تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

ما واقعاً، واقعاً این خودرو را دوست داریم! حتی اگر با RS7 به مدرسه‌ی ابتدایی برویم، تماماً نوشته‌های عاشقانه درباره‌ی این خودرو می‌نویسیم، تا زمانی که کاغذ تمام شود! RS7 عضو اعلای لیستی است که شامل دو نسخه‌ی دیگر A7 و S7 می‌شود و موقعیت خود را در لیست ۱۰ خودروی برتر در سال‌های ۲۰۱۳،۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ تثبیت کرده است. برای اثبات بیشتر این ادعا، RS7 همچنین تنها مسابقه‌ای را که در آن شرکت کرده با پیروزی پشت سر گذاشته است (مقایسه‌ی بین آئودی RS7 2014 و ب ام و M6 گرن کوپه ۲۰۱۴ و مرسدس بنز CLS63 AMG S 2014).

2016 Audi RS7 Performance 106 516x352 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

اما اجازه دهید، این مقایسه بیش از دو سال پیش انجام‌شده است و آئودی از آن زمان تابه‌حال به‌روزرسانی‌هایی را اکثراً درزمینه های تکنولوژی و زیباشناسی صورت داده است. عظمت این خودرو به ما اجازه داد تا RS7 را یکی از بهترین سدان های (خب هاچبک!) پرفورمنس همه‌ی زمان‌ها بدانیم.

2016 Audi RS7 Performance 104 516x341 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

و حالا یک نسخه‌ی با عملکرد بالا یعنی RS7 را پیش رو داریم که ۴۵ اسب بخار بیشتر از قبل زیر کاپوت دارد. پیشرانه‌ی نرم و روان ۴ لیتری و ۸ سیلندر توئین توربو در این خودرو ۶۰۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، فقط ۵ اسب بخار کمتر از پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری و ۱۰ سیلندر ابر خودروی R8! خروجی اضافی پیشرانه عموماً از عملکرد اوربوست جدید و توربین‌های متفاوت توربوشارژر ناشی می‌شود اما این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر همچنین از زمان‌بندی بازنگری شده برای سوپاپ‌ها، دریچه‌های جدید اگزوز، میل بادامک متفاوت، رادیاتورهای با عملکرد بهتر و واحد کنترل دوباره برنامه‌ریزی‌شده برخوردار شده است. همان‌طوری که انتظار دارید، مقدار زیادی نیرو در هرزمانی در اختیار شماست و غیرممکن است که با این خودرو دیوانه‌وار رانندگی نکنید و هنگام عبور از چراغ‌های راهنمایی پوزخند نزنید!

2016 Audi RS7 Performance 105 516x365 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

خودروهای کمی وجود دارند که ما را مشتاق استفاده از شیفتر ها می‌کنند اما درباره‌ی گیربکس ۸ سرعته ی RS7 اوضاع متفاوت است! بسیار لذت‌بخش است که سیستم انتقال قدرت به‌صورت مستقیم در اختیار شما باشد. زمانی که شما دنده‌ی مناسب را انتخاب کنید، تعویض‌های گیربکس فوراً انجام می‌شوند و پیشرانه همانند یک حیوان وحشی می‌غرد، سرزنده و خشن! دنده‌های بالاتر فقط به معنی سرعت بیشتر در سرعت‌سنج هستند و بس!

2016 Audi RS7 Performance 107 516x369 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

در RS7 پرفورمنس، سیستم اگزوز اسپورت به‌صورت استاندارد نصب‌شده اما این مورد درباره‌ی RS7 پایه و ۵۶۰ اسبی یک آپشن محسوب می‌شود. ۲۰,۱۸۰ دلار اضافی برای RS7 پرفورمنس واقعاً معامله‌ی خوبی است، جایی که این خودرو به ترمزهای کربن سرامیک مجهز بوده درحالی‌که مدل پایه از آن بی‌بهره است. البته به‌روزرسانی‌های زیباشناسی و تغییرات لذیذ پیشرانه را نیز نباید از یاد برد.

2016 Audi RS7 Performance 109 516x350 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

RS7 اجازه نمی‌دهد که خشم کامل خود نمایان شود. یکی دلیل باید حالت دینامیک و یا داشتن گیربکس باحالت دستی و موقعیت اسپورت به‌منظور دست‌یابی به ۶۰۵ اسب بخار باشد. از طرف دیگر پدال گاز بسیار حساس است بنابراین شاید شما بخواهید که از همان ۵۶۰ اسب بخار پایه لذت ببرید!

2016 Audi RS7 Performance 111 516x318 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

RS7 پرفورمنس همچنین از سیستم تعلیق با کنترل دینامیک سواری (DRC) سود می‌برد که بخشی از پکیج دینامیک ۳۵۰۰ دلاری در RS7 معمولی بوده و سیستم تعلیق را اسپورت تر می‌کند. دامپرهای DRC با مایع هیدرولیک و به‌صورت مورب در طول خودرو باهم ارتباط دارند و به‌صورت قابل‌توجهی در هنگام طی کردن پیچ‌ها، زوایای هجومی را بهبود می‌بخشند. RS7 در حال حاضر تنها آئودی مجهز به DRC است، البته قبلاً این سیستم را در RS4،RS5 و RS6 تجربه کرده بودیم.

2016 Audi RS7 Performance 110 516x371 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

طبق گفته‌ی Stephan Reil، رئیس بخش توسعه‌ی تکنیکی در قسمت پرفورمنس آئودی، تعلیق DRC به RS7 کمک می‌کند تا یک دور پیست نوربرگ رینگ را ۳ یا ۴ ثانیه سریع‌تر از RS7 با سیستم تعلیق بادی طی کند. با داشتن اسب‌های بخار اضافه،RS7 پرفورمنس در پیست باید ۵ تا ۷ ثانیه سریع‌تر از RS7 پایه باشد. وقتی پرسیدیم،Reil گفت که زمان طی یک دور پیست قاعدتاً باید زیر هشت دقیقه و در حدود ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه باشد.

2016 Audi RS7 Performance 114 516x315 - تست و بررسی آئودی RS7 پرفورمنس 2016

مدل پرفورمنس یک‌دهم ثانیه زودتر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد یعنی ۳.۶ ثانیه در مقابل ۳.۷ مدل پایه. خب بله، این خودرو قطعاً به ۴۵ اسب اضافه نیاز ندارد.RS7 به کنترل شاسی بهتر احتیاج دارد چیزی که ما قبلاً به آن اشاره‌کرده بودیم و البته DRC مطمئناً به حل این موضوع کمک می‌کند. گذشته از همه‌ی این‌ها، ما واقعاً این خودرو را دوست داریم. این را به یادداشت‌های عاشقانه‌ی خود اضافه کنید…

مشخصات آئودی RS7 پرفورمنس
مشخصات کلی: پیشرانه در جلو،۴ چرخ متحرک،۴ در هاچبک
قیمت پایه: ۱۲۹,۹۲۵ دلار
نوع پیشرانه: توئین توربو، DOHC، هشت سیلندر و ۳۲ سوپاپ، تزریق سوخت مستقیم
قدرت پیشرانه: ۶۰۵ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۷۵۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک باحالت شیفت دستی
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۶ ثانیه
شتاب صفرتا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت بر اساس تخمین‌ها (شهری/بزرگراهی): ۹.۴ /۱۵.۶۸ لیتر در صد کیلومتر

منبع: caranddriver

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.