سرشاخ شدن مرسدس و لکسوس در آمریکا

شرکت تویوتا بیشترین فروش خودروهای لوکس ر ا در آمریکا به خود اختصاص داده است. در دوماه متوالی از مارچ، این خودرو نزدیک به مرسدس بنز فروش داشته است.

 درحالی‌که هیچ یک از سه فروشنده بزرگ خودروهای لوکس در بازار خودروی آمریکا آمار فروش مناسبی را در ماه جاری نداشتند، فروش لکسوس با افت ۲,۸ درصدی به ۳۰,۱۹۸ خودرو رسید. بی ام و نیز با افت فروش ۱۲ درصدی، به ۳۰,۰۳۳ خودرو رسید و مرسدس بنز نیز کاهشی معادل ۵,۹ درصد را تجربه کرد و ۲۸,۱۶۴ خودرو فروش داشت.

کوین تینان، تحلیلگر بلومبرگ در این رابطه گفت: وقتی به وضعیت بازار خودروهای لوکس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که وضعیت فروش کامیون و کامیونت‌ها بسیار بهتر است و این به معنای ایجاد تغییری اساسی در سلیقه مشتریان است.با این همه و با توجه به کاهش فروش دیگر خودروسازان فعال در بازار خودروهای لوکس، فروش خودروهای SUV و کراس اوور برند لکسوس با افزایش ۹,۵ درصدی رقبای این برند لوکس در بازار خودروی آمریکا که با افت فروش ۱۴ درصدی روبه رو هستند را از میدان به خارج کرده است.

به دلیل توسعه و پیشرفت قابل توجه شرکت‌های خودروسازی در بخش طراحی و عرضه خودروهای SUV و کراس اوور کم‌مصرف به بازار، تمایل مصرف‌کنندگان به این سمت افزایش پیدا کرده و نرخ سود نیز فوایدی است که مشتریان را به سوی خرید اقساطی خودروهای لوکس تشویق می‌کند.

مرسدس و لکسوس در آمریکا - سرشاخ شدن مرسدس و لکسوس در آمریکا

تینان در رابطه با افزایش تقاضا در سگمنت خودروهای SUV و کراس اوور می‌گوید: بهبود عملکرد فنی خودروهای این سگمنت به همراه مصرف پایین پیشرانه‌های استفاده شده در آنها سبب شده تا این روزها بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای خرید خودروهای این کلاس افزایش یابد.

تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ ادامه داد: نرخ پایین سود در فروش اقساطی خودروهای لوکس سبب شده تا تعداد بیشتری از مشتریان توان خرید خودروهای گران‌تر را داشته باشند.

در سه ماهه نخست امسال شرکت مرسدس بود که بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده بود و شرکت‌های لکسوس و BMW در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند. در این میان رتبه سوم BMW بیش از هر چیز دیگری توجه کارشناسان را به خود جلب کرد، چرا که این رتبه در شرایطی به دست آمده که BMW در سال گذشته رتبه نخست بازار خودروهای لوکس در آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

برخی دیگر از برندهای لوکس نیز فروش خوبی در ماه مارس داشتند. برند اینفینیتی که زیرمجموعه شرکت خودروسازی نیسان محسوب می‌شود، اعلام کرد که فروش محصولات این شرکت رشدی معادل ۱۰ درصد را تجربه کرده و این آمار برای برند آئودی ۷,۵ درصد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.