توجه : جهت مشاهده بررسی جدید و شرکتی خودروی پژو ۲۰۰۸ به همراه کاتالوگ بر روی لینک زیر کلیک کنید |
******بررسی تخصصی پژو ۲۰۰۸ محصول ایران خودرو به همراه کاتالوگ شرکتی******
بررسی بالا مربوط به مدل تولیدی ایران خودرو است و بررسی زیر نیز مربوط به مدل ۲۰۱۷ اروپا
پژو ۲۰۰۸ خودرویی با موتوری با حجم ۱۱۹۹ سی سی و حداکثر قدرت ۱۲۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن بر متر گشتاور است.دارای ۵ دنده اتوماتیک و ظرفیت مخزن سوخت ۵۰ (لیتر) است.این حجم موتور و این قدرت در این خودرو می تواند به شما حداکثر سرعت ۱۹۰ (کیلومتر بر ساعت) را بدهد. شتاب ۰-۱۰۰ پژو ۲۰۰۸ رقمی نزدیک به ۱۱.۲ (ثانیه) است.پژو ۲۰۰۸ دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ ثانیه است.پژو ۲۰۰۸ خودرویی از نوع ۵ سرنشین است و در بازار های جهانی با خودرو هایی نظیر فورد اکواسپرت رقابت دارد.قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ در بازار های عربی چیزی بین ۶۹۰۰۰ درهم در مدل بیسیک و ۷۴۰۰۰ درهم در مدل فول است.
دریافت کاتالوگ پژو ۲۰۰۸
مشاهده فیلم خودروی پژو ۲۰۰۸ نیو فیس
مشاهده فیلم پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۵
مشاهده بررسی تخصصی پژو ۲۰۰۸
پژو ۲۰۰۸ یک شاسیبلند جمع و جور است که طی حضور چند ساله خود در بازارهای جهانی، خریداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. با این وجود، شاسی بلند فرانسوی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست. پژو ۲۰۰۸ در پارکینگ به معنای واقعی از بقیه ماشین ها سرتر است. خطوط منحنی پر ملات است و خودرو ارتفاع مناسبی دارد. ریزهکاری های دقیقی هم در آن به چشم میخورد، از جمله آینه های کرومی، جلو پنجره و روف ریل همه دو به دو با هم هماهنگ هستند و نمایی کلاسیک به ماشین میدهند.
طراحی داخلی هم تحسینبرانگیز است و همه ابزارهایی که نیاز دارید، در آن دیده میشود: اتصال بلوتوث، سیستم کارآمد دید عقب (که به دلیل عدم دید مناسب آینه عقب، از اهمیت بسیاری برخوردار است)، سیستم مسیریاب و صفحه لمسی ساده. با این حال، چیدمان، استفاده از پلاستیک نرم، و پرداخت های پارچه ای است که طراحی داخلی را برجسته میکند. شاید تنها انتقادی که به طراحی داخلی وارد است (و ۲۹۹۹۰ دلار هم آب میخورد)، استفاده از پارچه برای کاور مونروف است که بیکلاس به نظر میرسد.
همانطور که انتظار میرود، پژو ۲۰۰۸ سواری نرمی دارد و از نظر فضای داخلی، برای مسافرت های خانوادگی و خارج شهری مناسب است. هر چه قدر هم که خوراکی و اسباب و اثاثیه بار بزنید، باز هم جای زیادی باقی میماند. پنج نفر به راحتی سوار میشوند و همه وسایلشان هم جا میشود. یکی از برتری های پژو ۲۰۰۸ بر رقبایی مانند Holden Trax، داشتن تایرهای بزرگتر است.
متأسفانه صندلی های ردیف دوم از بیرون و حتی از روی صندلی راننده خیلی جادار به نظر میرسند؛ ولی وقتی روی آن ها بنشینید، میبینید که این طور نیست؛ در عوض فضای پای خوبی دارند. با تمام این تفاسیر، طراحی داخلی این خودرو به خوبی بیانگر جمع و جور بودن آن میباشد. عرض ماشین هم کم است و جا برای دو نفر بزرگسال و یک کودک روی صندلی عقب تنگ است. صندلی وسط ردیف دوم برآمده است و ظاهراً باید به عنوان صندلی کودک مورد استفاده قرار بگیرد، ولی وظیفهاش را خوب انجام نمیدهد. صندلی ردیف دوم کلاً مناسب کودکان است و بزرگسالان فقط در سفرهای کوتاه میتوانند روی آن بنشینند. راننده باید هرچه غرولند از عقب بشنود، باز هم به راندن ادامه بدهد. البته دید بسیار خوبی که سرنشینان از طریق سقف دارند و طراحی داخلی زیبا باعث میشود رنج سفر کمتر بشود.

محدودیت های سرعت و سختگیری های پلیس در جاده ها، باعث میشود از سیستم کروز کنترل استفاده کنید و آن را محک بزنید. بهتر است بدانید کلید فعال کننده کروز کنترل، نزدیک پدال ترمز پنهان شده است و بیهوده دنبال آن نگردید. به نظر میرسد جای عجیبی برای مخفی شدن است.وقتی محدودیت های سرعت تغییر میکنند و میخواهید با سرعت های مختلفی برانید، با مشکل دیگری روبرو میشوید، مشکلی به نام گیربکس. اگرچه ابداً ضعیف نیست و هنگام تعویض دنده کم نمیآورد، ولی یک گیربکس چهار سرعته جوابگوی چنین ماشینی نیست. گیربکس گاهی اوقات زیادی دور برمیدارد، گاهی اوقات جا میماند و گاهی هم بدون هیچ دلیلی معکوس میکشد. همین امر باعث میشود این ماشین برای سفر زیاد راحت نباشد و شما را مأیوس بکند.مایه تأسف است چون برای یک ماشین تقریباً تمام و کمال در این کلاس، عیب و نقص بزرگی به حساب میآید. البته برای سرنشینانی که سوار ماشین میشوند، ضعف گیربکس زیاد به چشم نمیآید و متوجه آن نمیشوند ولی بعضی ها میگویند شاید دنده دستی بهتر باشد.
نمای ظاهری خودروی پژو ۲۰۰۸
اگر شما تاکنون قادر شدهاید که از یک برند، که در عرف بکسلکننده بودن معروف است، رمزگشایی نمایید؛ احتمالاً محتوای آنچه را که در این متن – در مورد این کراس اوور فرانسوی- درج شده را درک خواهید نمود. خودرویی که بخشهای زیادی از آن با هم خانوادهاش پژو ۲۰۸ مشترک میباشد، طراحی این خودرو تنها یک بخش از این مسئله را بازتاب میدهد.در داخل، طرح صاف و افقی داشبورد، این حس را که در کابینی جادارتر جای گرفتهاید تقویت میکند. کابین این خودرو با پوششی از چرم آراسته شده و تریم مشکی پیانو و یک صفحه نمایشگر اطلاعات (برجسته) در آن خودنمایی میکنند. البته اینها تنها موارد ناشی از طراحی این کابین نیستند، بلکه این کابین از فضایی کافی برای سرنشینان جلو و عقب خود برخوردار است که همین امر تضمینکننده یک محیط راحت و کاربردی در آن میباشد.نکته کلیدی که در پژو ۲۰۰۸ به چشم میآید راحتی این خودروست و این امر با نوآوریهایی که در کابین آن صورت گرفته کاملاً مشهود است؛ از جمله این موارد هم میتوان به موقعیت مناسب راننده در پشت فرمان و نیز دسترسی آسان او به ابزار و ادوات موجود در داشبورد اشاره نمود و یا وجود یک صفحه نمایشگر لمسی در بخش میانی کنسول، که به شما این امکان را میدهد که به راحتی به اطلاعات موجود در آن دسترسی یابید بدون آنکه حواستان از آنچه در پیشرویتان ست، پرت شود.
آنچه در خودروی پژو ۲۰۰۸ ارائه میشود
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو میگیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه بهوسیله یک جعبهدنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلوی آن منتقل میگردد. شتاب اعلام شده برای این خودرو، از صفر تا صد معادل ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

جمعبندی نهایی خودروی پژو ۲۰۰۸
در پایان همه اینها، کراس اوور فرانسوی تصویر شایسته ای را از برند خود عرضه نمود، تا آن حد که این خودرو را در سطح رقیب ژاپنیاش نیسان JUKE ارتقاء داد. اینکه شما خودروی فرانسوی و یا همتای ژاپنیاش را برگزینید، یک انتخاب شخصی است و به ذوق و سلیقهتان بستگی دارد ولی این را منصفانه باید گفت که خودروی فرانسوی عقبتر و یا پشت سر رقیب ژاپنی خود نیست (به لحاظ عملکرد).

مشخصات فنی خودروی پژو ۲۰۰۸
- حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
- توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
- گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
- شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۹۶ کیلومتر هم ذکر شده است)
- سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
- سیستم تعلیق عقب: غیر مستقل، بازوهای انعطافپذیر
- مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۷.۴ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد خودروی پژو ۲۰۰۸

- طول /عرض/ ارتفاع:۴۱۵۹/۱۷۴۰/۱۵۵۶ میلیمتر
- فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۵۳۸ میلیمتر
- گنجایش محل بار: ۳۶۰ لیتر
- حجم باک: ۵۳ لیتر
- وزن:۱۱۸۰ کیلوگرم
-
ایمنی در خودروی پژو ۲۰۰۸
- ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
- نسخههای اروپایی این خودرو بهطور استاندارد از ۶ عدد ایربگ برخوردارند.
- ۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه عرضه شده در امارات
- سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
- سیستم کنترل پایداری DSC
- سیستم کنترل کشش TCS
تجهیزات رفاهی خودروی پژو ۲۰۰۸
- سقف پانوراما
- سیستم هوشمند ورود بدون کلید
- سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) بر روی فرمان
- سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + IPOD + اتصالات بلوتوث
- ۶ عدد بلندگو
- فرمان برقی
- سنسور پارک عقب
- سیستم ناوبری (NAVIGATION)
- صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچی
- تهویه مطبوع اتوماتیک
- شیشه عقب ضد بخار
- لامپهای مه شکن جلو و عقب
- سنسور باران
- اسپویلر عقب
- پوشش چرمی فرمان
- آینههای برقی به همراه گرمکن
قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ در ایران
در ایران: هنوز بهطور دقیق مشخص نیست ولی ارقامی بین ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان برای این خودرو ذکر شده است.
با سلام و احترام
انجنین تیپ ۶ مدل TU5 هستش که متعلق به ۲۰ سال پیشه، این کد موتور EP6 طراحی مشترک پژو و بی ام دابلیو هستش تواین توربو و چند سال متوالی جایزه بهترین موتور در رنج ۱.۶ در اروپا رو به خود اختصاص داده اصلا مقایسه نکنین ضمنا خودروی وارد شده به ایرام فیس لیفت شده هستش مدل ۲۰۱۶
سلام دوستان من میخوام بگیرم قیمت کردم ۱۲۵ملیون تومنه..سواریش خوب هست؟مانند هیوندای یا کیا بی صدا هست داخل اتاقش؟چطوره؟
ماشین خیلی خوبیه
سلام، دوستان رینگ پژو ٢٠٠٨ در مدل ١۶٣ اسب بخار ١/۶ لیترى اتومات ١٧ اینچ است ، ایران خودرو این مدل را با رینگ ١۶ اینچ ارایه نموده، لطفا نظر بدهید.
من که میخرم
عالیه
در ایران متاسفانه در زمینه خودرو سازی از اول آخره ولی ماشاءالله تا دلت بخاد کارشناس داریم و کلن هر ماشینی با هر برند فرق نمیکنه پژو باشه یا بنز خلاصه کلی ایرادات بنی اسرائیل میگیرند اقا جان ما بدترین ماشین چینی اینجا هموطنان همیشه در صحنه روی چشم میگذارند بی خیال حالا این پژو ۲۰۰۸ بهتره یا دنا آخه خودرو ملی اسلامی نخریم وای تهاجم ماشینی نگیرید خخخ یا حق به امید پیشرفت نه پس رفت .?
سلام
۱. ۲۰۰۸ در دهه فجر با فیس جدید در ایران پیش فروش میشود یا قدیم؟
۲.تیوولی یا ۲۰۰۸ بخرم؟
۳. کراس آوور خوب حدود ۱۰۰ میلیون؟
ممنون.
این ماشین رو در اروپا سوار شدم. ماشین واقعا خوبیه و از همه لحاظ عالیه و توی خریدش شک نکنید. با خیال راحت سوار بشید و برانید.
متاسفانه توی ایران به دلیل قدیمی بودن پژو های تولیدی و کیفیت ساخت نامناسب ایران خودرو، نام پژو خدشه دار شده ولی توی اروپا پژو به عنوان ماشین بادوام دارای طراحی خوب و خوش دست شناخته می شه و جایگاهش با فرانسوی های دیگه کاملا فرق داره.
سلام ، در حال حاظر قابل خرید هست تو ایران ؟؟ اگه کمتر از ۹۰ باشه خوبه میخرم
عالی
خخخخخ.جدیده
عمرآ به نیسان ژاپنی برسد
موتورش همون تیپ ۶ ؟!! یا جدیده؟