معرفی ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016

سیتروئن به‌تازگی یک نسخه فیس‌لیفت از مدل زیبای دی‌اس  ۳ هاچ‌بک ارائه کرده و در این میان، دی‌اس را به عنوان یک برند مستقل مطرح کرده است. با این حال، تغییرات صورت گرفته در دی‌اس ۳ چیزی فراتر از عنوان «فیس‌لیفت» هستند؛ جایی که یک سری موتورهای بهینه‌تر و ارتقای طراحی کابین و بدنه در نسخه جدید این مدل دیده می‌شوند.

Citroen DS 3 04 516x258 - معرفی  ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016

اگر به این هاچ‌بک زیبای فرانسوی علاقه دارید، دانستن ابعاد مختلف این خودرو برایتان جالب خواهد بود؛ اینکه این دی‌اس ۳ چگونه می‌خواهد در زندگیِ شما جای خود را پیدا کند. اگر هم به فضای سر بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید دی‌اس ۳ کابریولت را امتحان کنید. ضمن اینکه امکان انتخاب نسخه قدرتمندتر دی‌اس  ۳ پرفورمنس نیز وجود دارد.

ابعاد خارجی
یکی از اهداف دی‌اس ۳ ارائه یک تجربه مالکیت سطح بالا در یک پکیج با ابعاد کوچک است. جثه این خودرو آنقدر کوچک است که می‌تواند در فضاهای باریک خود را جا کند و به‌راحتی پارک شود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با دیگر مدل‌های مطرح داشته باشیم، طول دی‌اس ۳ از فورد فیستا کوچکتر و عرض آن نیز از واکسهال کورسا باریک‌تر است. در این خودرو، میدان دید بسیار خوبی در اختیار راننده قرار می‌گیرد؛ موضوعی که همراه با کنترل روشنایی مناسب، شرایط بسیار راحتی را در هنگام رانندگی در محیط شهری فراهم می‌کند.

DS 3 DS 3 Cabrio 259 516x258 - معرفی  ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016 Citroen DS 3 03 516x258 - معرفی  ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016

ابعاد خارجی (میلی‌متر)
طول ۳۹۴۸
عرض ۱۷۱۵
ارتفاع ۱۴۸۳
فاصله محوری ۲۴۵۲

ابعاد داخلی
دی اس  ۳ با خودروهای کوچک پرمیوم نظیر آئودی A1، مینی هاچ‌بک و فیات ۵۰۰ رقابت می‌کند. در حالی که کابین برخی از این رقبا، محیطی نسبتاً‌ خفه‌کننده دارند، دی‌اس ۳ از یکی از جادارترین کابین‌ها در این کلاس برخوردار است و شرایط مناسب و راحتی برای حضور چهار سرنشین فراهم می‌کند. با این حال، در این کابین خبری از محفظه برای حمل وسایل نیست و حتی یک نگهدارنده فنجان نیز دیده نمی‌شود.

Citroen DS 3 interior 516x258 - معرفی  ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016

ابعاد داخلی (میلی‌متر)
فضای سر
جلو ۸۸۲
عقب ۸۲۸
آزادی عمل
جلو ۱۴۲۰
عقب ۱۴۰۷

فضای صندوق عقب
فضای ۲۸۵ لیتری صندوق عقب دی‌اس  ۳ به اندازه ۷۵ لیتر بر مینی و ۱۰۵ لیتر بر فیات ۵۰۰ برتری دارد و در حالی که هنوز هم به اندازه فضای مشابه در دیگر سوپرمینی‌ها بزرگ نیست، ولی برای استفاده‌های روزانه و بارهای سبک کفایت می‌کند. اگر هم نیاز به حمل وسایل حجیم‌تر داشته باشید، صندلی‌های عقب دی‌اس  ۳قابلیت جمع‌شدن دارند و در نتیجه این فضا به ۹۸۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

DS 3 DS 3 Cabrio 133 516x258 - معرفی  ابعاد و مشخصات سیتروئن DS 3 مدل 2016

دایره گردش و ظرفیت مخزن سوخت
فضاهای تنگ نمی‌توانند مشکل چندانی باری دی‌اس ۳ ایجاد کنند؛ چرا که این خودرو، مشابه سایر مدل‌های حاضر در این کلاس، دایره گردشی به قطر ۱۰/۴ متر دارد. در همین حال، یک مخزن سوخت به حجم ۴۸ لیتر در دسترس شما قرار می‌گیرد و اگر با بهترین موتور دیزل اقتصادی همراه شود، می‌تواند دامنه مسافتی معادل ۱۴۷۰ کیلومتر را تأمین کند.

وزن
دی‌اس ۳ یک خودروی نسبتاً سبک است؛ موضوعی که تأثیر خود را در مصرف سوخت، و همین‌طور شتاب‌گیری، ترمز و هندلینگ نشان می‌دهد. کم‌وزن‌ترین مدل با موتور ۱/۲ لیتری بنزینی، تنها ۹۷۵ کیلوگرم وزن دارد و این در حالی است که وزن سنگین‌ترین نسخه دی‌اس ۳ که یک مدل کابریولت با موتور ۱/۶ لیتری دیزلی، به ۱۲۷۵ کیلوگرم می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.