بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 ( NEW Hyundai Ioniq )

هیوندای لونیک برای بار اول در نمایشگاه خودرو ژنو  درسال ۲۰۱۶ به نمایش در آمد .هیوندای موتور اعلام کرد که این خودرو در نسخه های   هیبرید، الکتریکی و پلاگین  در جهان به همراه سه موتور  ارائه خواهد شد. هیوندای لونیک  نشان داد که رویکرد جدید هیوندای ارائه یک طراحی غیر قابل انعطاف و تجربه رانندگی جدید از طریق فن آوری های نوآورانه و ایمنی بیشتر است. هیوندای لونیک مدل ۲۰۱۷ بی شک دارای رقیبان سرسختی همچون فورد فوکوس الکتریک و نیسان لیف دارد.

Hyundai Ioniq 2017 1024 02 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

هیوندای لونیک مدل ۲۰۱۷ دارای موتور  ۱.۶ لیتری از نوع GDI با تزریق مستقیم بنزین است که از  چهار سیلندر  با راندمان حرارتی بالا بهرمند است و در کلاس  ۱۰۵ PS قرار دارد و می تواند ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس در این خودرو از نوع شش سرعته اتوماتیک است.در ضمن در کنار موتور بنزینی در این خودرو از یک موتور الکتریکی قرار گرفته است که این  موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخار تولید و دارای  باتری ۱۵.۶ کیلوواتی است که سرجمع دارای ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند بر فوت گشتاور تولید می کند.گویا در حالت الکتریکی این خودرو قادر است ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت سرعت را بدست بی آورد.هیوندای لونیک از طریق یک باتری پلیمر ۲۸ کیلووات ساعت لیتیوم یون دارای بردی  بیش از ۲۵۰ کیلومتر خواهد بود

Hyundai Ioniq 2017 2 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

در داخل هیوندای لونیک شاهد ویژگی های مولتی مدیای زیادی هستیم مانند آندروید کار، اپل CarPlay و همچنین TomTom و شارژ بی سیم گوشی های هوشمند  علاوه بر این، تجربه رانندگی دیجیتال را از طریق صفحه نمایش  ۷ اینچی TFT با نمایش تمام اطلاعات کلیدی راننده به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

Hyundai Ioniq 2017 1024 15 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

از نظر ایمنی می دانیم این خودرو دارای سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم  هشدار ترافیک عقب  و کروز کنترلهوشمند می باشد و هنوز اطلاع بیشتری در این ضمینه هیوندای در اختیار نگذاشته است.

Hyundai Ioniq 2017 1024 06 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

استفاده از رگه های  آبی   هیوندای لونیک پلاگین با تأکید بر عناصر خاص بر روی سطح بدنه از بیرون خودرو و  طراحی بدون نقض در داخل خودرو که داری ویژگی هایی همچون تریم   مسی رنگ منحصر به فرد که سبب زیبایی خاصی در این خودرو شده است.

hw109561 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

 در جلوی هیوندای لونیک از  چراغ زنون که دارای لامپ های LED C است استفاده شده است.جلو  پنجره مشبک شش ضلعی هیوندای و دارای دارای خطوط برجسته موازی مشکی مات که تا زیر چراغ های جلو امتداد سافته اند. و طرحی کلی  C شکل  را به فیس خودرو داده اند.در طول روز LED های دی لایت خود را برخ می کشند این خودرو دارای رنگ های  سیاه ، سفید ، پلاتین ، نقره ای،خاکستری، مارینا آبی ، نارنجیو همچنین  گچی براون است و البته این  خودرو دارای رینگ های با طراحی  خاص  ۱۷ اینچی است.

Hyundai Ioniq 2017 1024 04 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

طراحی داخلی از تریم Lava Stone یا  Afternoon Breeze بهره می برد. داخل هیوندای لونیک  متوجه خواهید شد که فضای زیادی بین صندلی های جلو وجود دارد. که این به لطف تغییر سیستم انتقال سرعت مکانیکی به برقی است که به  راننده اجازه می دهد برای تغییر حالت رانددگی  به سادگی با فشار دادن دکمه سمت راست این تغیر سرعت انجام شود.  همچنین ویژگی ترمز پارک الکترونیکی (EPB) با یک کلید عمل می کند.

Hyundai Ioniq 2017 - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

 انتخاب حالت رانندگی در هیوندای لونیک سبب افزایش بهره وری سوخت و رانندگی پویا تر راننده مش شود که حالت های  ورزشی یا ECO را می توانید انتخاب کنید. حالت SPORT  سبب افزایش قدرت موتورمی شود  و  در حالت اکو هم که می دانید.اجزای سیستم انتقال قدرت  جمع و جور و بسیار کارآمد طراحی شده اند و  وزن اضافی در تکنولوژی هیبریدی وجود ندارد.

Hyundai Ioniq 2017 1024 0b - بررسی هیوندای لونیک مدل 2017 (  NEW Hyundai Ioniq  )

 هیوندای لونیک دارای باتری شارژ  پلیمر لیتیوم یون الکتریک است که  در ۲۴ دقیقه می تواند  تا ۸۰٪   با استفاده از یک شارژر سریع ۱۰۰KW شارژ شود که یک شگفتی  در نوع خود است.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.