نمایشگاه خودرو پکن 2016 در روز دوشنبه در مرکز نمایشگاه بین المللی چین افتتاح شد

در این نمایشگاه که مدت ۱۰ روز در شهر پکن برگزار می شود، از بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهمترین بخش ها، نمایش خودروهای بدون راننده و خودروهای الکتریکی است.اگرچه ساخت خودروهای بدون راننده از سال ۲۰۱۹ میلادی جدیت خواهد یافت اما نمونه هایی از آن در نمایشگاه سال ۲۰۱۶ پکن به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه در بزرگترین بازار خودرو جهان با برپایی یکهزار و ۶۰۰ غرفه آغاز به کار کرده است و نزدیک به ۱۱ مدل خودرو جدید در آن نمایش داده خواهد شد.
نمایشگاه در فضایی به وسعت هفت هزار متر مربع برپا شده است و چندین دستگاه خودروی پیش ساخته بدون راننده در آن خودنمایی می کند.
از جمله نکات جالب توجه در این نمایشگاه، حضور شرکت های بزرگ خودروساز دنیا از کشورهای آلمان، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی است که رقابت سنگینی را برای جذب مشتری آغاز کرده اند.

این نمایشگاه در حالی از امروز کار خود را آغاز کرده که بسیاری از خودروسازان سراسر دنیا به این بازار بزرگ خودرو امید زیادی بسته اند.
در چین ۱۷۲ میلیون دستگاه خودرو در تردد است و نزدیک به ۲۸۰ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند با این حال این کشور هنوز بازار بالقوه ای برای خودروسازان به حساب می آید.
از ویژگی های دیگر نمایشگاه مزبور، حضور گسترده خودروسازان و شرکت های بزرگ خودروساز کشور چین است که می کوشند بازارهای بیشتری در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بدست آورند.
نمایشگاه بین المللی خودرو پکن از جمله مهمترین و بزرگترین نمایشگاه خودرو در جهان و رقیب اصلی نمایشگاه خودرو شانگهای به حساب می آید که هر دو سال یک بار برگزار می شود.
اولین کارخانه خودروسازی مدرن چین در سال ۱۹۵۶ در استان «جی لین» در شمال شرق این کشور احداث شد و در سال ۱۹۸۴ اولین مشارکت چین با شرکت آلمانی فولکس واگن برای ساخت خودرو شکل گرفت.چین اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی با فروش ۱۸ میلیون خودرو از آمریکا پیشی گرفت و در رده نخست بازار خودرو جهان ایستاد و در سال ۲۰۱۲ میلادی شمار کل تولیدات خودرو چین اعم از سواری، کامیون، مینی بوس، اتوبوس و انواع وسایل نقلیه موتوری این کشور به مرز ۲۰ میلیون دستگاه رسید.
میزان فروش کل خودرو در بازار چین در سال ۲۰۱۵ میلادی در مقایسه با یک سال قبل از آن ۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسید. این پایین ترین رقم رشد فروش خودرو در چین در سه سال گذشته بوده است.پیش بینی شده است که امسال بازار خودرو چین شاهد رشد شش درصدی باشد و میزان فروش آن به ۲۶ میلیون دستگاه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.