200 دستگاه شورلت از ایران برگشت خورد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت اعلام کرد: در پی دستور وزیر صنعت، ۲۰۰ دستگاه خودروی شورلت که به ارزش ۷ میلیون دلار ثبت سفارش شده بودند، در میانه راه به مقصد کره جنوبی برگشت خوردند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت که خواست نامش در خبر ذکر نشود، در گفتگو با مهر از دستور رسمی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای لغو مجوز واردات ۲۴ مدل خودروی شورلت خبر داد و گفت: با دستور محمدرضا نعمت زاده، واردات ۲۰۰ دستگاه خودروی شورلت ثبت‌سفارش شده از سوی شرکت متقاضی واردات این خودروی آمریکایی از کره جنوبی لغو شد.

وی، ارزش محموله وارداتی ثبت سفارش شده را در مجموع ۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: به متقاضی ثبت سفارش این خودروها اعلام شده که اجازه واردات ندارند و البته این خودروها وارد کشور نشده بودند و فقط ثبت‌سفارش آنها صورت گرفته بود اما بارگیری شده ولی هنوز به مرزهای داخل کشور هم نرسیده بودند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، در زمان ثبت سفارش این خودروهای آمریکایی، سامانه به لحاظ قانونی ممانعتی ایجاد نکرده بود و در میان اقلامی هم که برای واردات مجاز شمرده شده بودند، خودرو قرار نگرفته بود که سیستم ثبت سفارش بخواهد به صورت سیستماتیک جلوی ثبت را بگیرد و نظر دولت را اعمال کند.

وی تصریح کرد: البته خودروهای شورلت ثبت سفارش شده از مبدا آمریکا نبود و قرار بود از مبدا کره جنوبی وارد کشور شود، در واقع این خودروساز آمریکایی‌ در سایت‌های کشور مذکور سرمایه‌گذاری کرده و به تولید خودرو پرداخته بود اما اکنون بعد از دستور وزیر صنعت، به واردکننده این خودروها اطلاع‌رسانی شده است که اجازه واردات این خودروها را ندارد.

دی ماه سال گذشته دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران خواستار ثبت سفارش ۲۴ مدل خودروی آمریکایی شورلت از مبدا کره‌جنوبی شده بود که بعد از تذکر مقام معظم رهبری، با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از واردات آنها جلوگیری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.