سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز!

فولکس‌واگن ۴۰ سالگی گلف GTI را با رونمایی رسمی Golf GTI Clubsport S و معرفی آن به عنوان سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو در پیست نوربرگرینگ جشن گرفت.

vw golf gti clubsport s 03 - سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز!

نسخه Clubsport S، برداشتی تهاجمی تر از هاچبک داغ Golf GTI است که در کنار کیت بدنه ای اسپرتی تر، بر روی چرخ های ۱۹ اینچی طرح پره‌توریا، پوشش یافته با تایر های عملکردمحور میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ سوار است. چراغ های جُفت‌زنون جلو به همراه دِیلایت های LED و شیشه عقب های دودی نیز از دیگر مشخصه های ظاهری این نسخه هستند. همچنین به سبک Golf GTI نسل یک، تنها در ۳ رنگ بدنه سفارشی سرخ تورنادو، سفید خالص و سیاه براق عرضه خواهد شد. این کاراکتر اسپرتی و عملکردمحور Golf GTI Clubsport S در کابین نیز با صندلی های رِیس گودرفته، پوشش آلکانتارای فرمان و سردنده طرح توپ گلف کاملا مشهود است.

به منظور سبک‌سازی حداکثری، صندلی های عقب، زیرآرنجی کنسول میانی و برخی عایق های صوتی از کابین حذف شده اند. مهندسین فولکس‌واگن همچنین از باتری کوچک تر و اجزای آلومینیومی در سیستم ترمز و سیستم تعلیق جلو بهره گرفته اند.

vw golf gti clubsport s 02 - سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز!

مجموع این اقدامات، وزن خالص Golf GTI Clubsport S را به تنها ۱.۳۶۰ کیلوگرم کاهش داده که ۳۰ کیلوگرم کمتر است از وزن خالص Golf GTI Clubsport استاندارد با امکانات مشابه. در بخش پیشرانه نیز با نصب پمپ سوخت جدید، سیستم اگزوز اسپرتی و تغییراتی در ECU، قدرت موتور ۲.۰ لیتری توربو این گلف تا دندان مسلح به ۳۱۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن، به ۳۸۰ نیوتن‌متر ارتقاء یافته و حال، اتصال این نیمچه نیروگاه ۴ سیلندر به گیربکس ۶ سرعته دستی، شتاب صفر تا صد ۵.۸ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۲۶۰ کیلومتر در ساعت به Golf GTI Clubsport S می دهد.

vw golf gti clubsport s 01 - سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز!
البته چشمگیر تر از این شتاب‌گیری و سرعت بیشینه در مسیر مستقیم، سطح بسیار بالای توانایی های عملکردی Golf GTI Clubsport S در پیست است، بطوریکه موفق شده با ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه، سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو در پیست جهنمی نوربرگرینگ نوردشلایف لقب بگیرد.

vw golf gti clubsport s web 029 - سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز!

تولید Golf GTI Clubsport S به تنها ۴۰۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۱۰۰ دستگاه از این تعداد مخصوص بازار آلمان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.