تسلا برای مدل اس بسته باتری ۷۵ کیلو وات ساعتی ارایه خواهد کرد

به گزارش الکترک (Electrek)  وبسایت شرکت منابع هوایی کالیفرنیا سهوا خبر از نسخه‌ی جدیدی از خودروی محبوب تسلا اس مجهز به بسته‌ی باتری ۷۵ کیلووات ساعتی را منتشر کرده است. ایلان ماسک نیز روز گذشته این خبر را تأیید کرد.

تسلا به زودی نسخه‌ای از مدل اس را با بسته‌ی باتری ۷۵ کیلووات ساعت در کنار نسخه‌های کنونی ۹۰ و ۷۰ کیلووات ساعت، روانه‌ی بازار خواهد کرد. این اقدام تسلا با توجه به عرضه‌ی مدل ایکس با بسته‌ی باتری ۷۵ کیلووات ساعت، چندان هم دور از انتظار نبود. طبق اعلام برخی از نشریات این بسته‌ی باتری جدید به عنوان نیروی محرک در نسخه‌‌ی میان‌رده‌ی مدل اس قرار خواهد گرفت. اما برخی از رسانه‌ها اعم از Verge نظر دیگری دارند و این اقدام تسلا را مبنی بر حذف نسخه‌ی ۷۰ کیلووات ساعتی مدل اس به مرور زمان می‌دانند.

این باتری جدید به محدوده رانندگی تسلا مدل ایکس، ۲۷.۵ کیلومتر دیگر اضافه کرده است تا در نهایت این خودرو توانایی طی ۳۸۱.۴ کیلومتر را با یک بار شارژ داشته باشد. اما همین باتری در مدل اس نسبت به نمونه‌ی مجهز به باتری ۱۰ کیلو وات ساعتی، ۴۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرده تا این عدد در مجموع به ۴۱۶.۸ کیلومتر برسد. با وجود این مدل ۹۰d هنوز بهترین انتخاب برای محدوده رانندگی طولانی، با بردی معادل ۴۷۳ کیلومتر است. اعداد و ارقام مربوط به عملکرد باتری جدید هنوز منتشر نشده‌ است اما انتظار داریم که به واسطه‌‌ی این باتری، عملکرد حرکتی خودرو نیز بهبود‌هایی را تجربه کند.

منابع مختلف گزارش می‌دهند که تسلا سه هزار دلار بابت بسته‌ی باتری جدید خود به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد که به احتمال زیاد این هزینه برای نسخه‌ی چهارچرخ متحرک ۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

با اینکه هنوز در سایت تسلا تنها نسخه‌های ۷۰ و ۹۰ کیلوواتی در دسترس هستند، ای شرکت تا انتهای هفته نسخه‌ی ۷۵ کیلووات ساعتی را نیز در لیست فروش قرار خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.