احتمال ترکیدن تایر خودرو بعد از 70 هزار کیلومتر

یک کارشناس در حوزه تایر خودرو می گوید عمر مفید یک تایر اتومبیل سواری پس از هر ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر به پایان می رسد و در صورتی که تعویض نشود به احتمال فراوان در هنگام حرکت خودرو منهدم می شود.

علیرضا شعفی با بیان این مطلب افزود: در بهترین حالت اگر از تایر به درستی نگهداری شود و در معرض آفتاب و باران قرار نگیرد می تواند پنج سال کار کند البته قبل از اینکه تایر جدیدی خریداری شود باید به طور حتم به اعدادی که روی تایر حک شده است توجه شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته مهمترین بحث نحوه کار کردن با تایر است چرا که عوامل متعددی می توانند موجب خرابی یا سلامت یک تایر باشند اما یکی از مهمترین مولفه ها در خصوص تایر خودرو نحوه رانندگی با خودرو است که اگر صحیح نباشد قدر مسلم موجب می شود تایر خودرو زودتر از موعد مقرر خراب شود.

شعفی به موارد رانندگی های نادرست که در خرابی تایر خودرو تاثیر دارند اشاره و عنوان کرد: پیچیدن در سرعت بالا، ویراژ دادن، لایی کشیدن، کشیدن ترمز دستی در هنگام سرعت، ترمز های تیز و بی موقع و همچنین رد کردن دست اندازها با سرعت زیاد از عوامل موثر انسانی در به پایان رسیدن زودتر از موعد عمر یک تایر هستند.

وی همچنین به عمر طبیعی یک تایر گریزی زد و افزود: اگر به طور طبیعی یک تایر بعد از ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد تعویض نشود احتمال ترکیدن تایر خودرو به بالای ۹۵ درصد می رسد. البته باید توجه داشت اگر تایری نو باشد اما استفاده نشده باشد یا اصطلاحا انبار خوابی داشته باشد و فردی ناآگاهانه اقدام به خریدن آن کنید باز هم امکان ترکیدن تایر در هنگام رانندگی وجود دارد.

وی در پایان یک پیشنهاد سازنده در رابطه با عمر بالای لاستیک داد و به رانندگان خودرو تاکید کرد دست کم برای حفظ جان خود هم که شده بعد از هر ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی محل قرار گرفتن تایرها را عوض کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.