معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

چندی پیش در خبرها از برنامه‌ریزی برای تولید خودرویی جدید در یکی از سایت‌های ایران‌خودرو خبر داده شده بود. بر اساس اخبار، قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: “امکان تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپایی MG۳۶۰ محصول انگلستان به بازار مصرف تا ۱۸ ماه آینده میسر شد.”

546x364xroewe 360 6 546x364.jpg.pagespeed.ic .e7 1682Xqa - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

غلامعلی راستی در جلسه تبادل‌نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان اشتغال‌زایی دو هزار نفر با اجرای این طرح خبر داد. وی افزود: در این توافق مقدمات تولید خودروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو ۵ و مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران‌خودروی آذربایجان در استان فراهم شد. این مسئول شرط موافقت با این طرح را بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی به‌خصوص قطعه‌سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا اغلب قطعات مورد نیاز این خودرو به‌شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تأمین شود. راستی با اشاره به میزان ۵۰ درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه‌پذیری تولید خودرو باکیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تأمین بازار داخلی مورد تأکید مقامات استان است. وی به زیرساخت‌های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و به‌خصوص واحدهای تولیدی و قطعه‌سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتاً بومی‌سازی محصول تولیدی به دلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.

این مسئول وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیت‌های آن مانند ورود ماشین‌آلات و انبار کردن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهایی به همراه رفع تحریم‌ها و گشایش سوئیفت توسط بانک‌های ایرانی را از دیگر مزایای استان برای سرمایه‌گذاری نام برد.

راستی گفت: تحقق تولید خودروی یاد شده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.

با توجه به این خبر، بر آن شدیم تا نگاهی به این تازه‌وارد بیاندازیم و از ویژگی‌های این خودروی جدید آگاه شویم.

546x364xMG6 Facelift 3 765x510.jpg.pagespeed.ic .Ve35oK8IRL - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016
ام جی یک برند باسابقه و قدیمی انگلیسی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۲۴ آغاز کرد و پس از چندین بار تغییر در مالکیت، در نهایت به سایک موتور چین (شرکت خودروسازی شانگهای) رسید. سایک موتور پس از در اختیار گرفتن برند ام جی، بخشی از حق اختراعات و مدل‌های یک کمپانی ورشکسته دیگر انگلیسی، یعنی Rover را نیز خریداری کرد و برندی با نام Roewe را تأسیس نمود که هدف آن ادامه راه Rover بود. از آنجا که Roewe نام شناخته‌شده‌ای برای سایر ممالک جهان نبود، سایک موتور تصمیم گرفت تا از این نام تنها در بازار داخلی چین استفاده کرده و برای صادرات محصولات این برند، از برند ام جی که در جای‌جای جهان شناخته شده بود، استفاده کند.

بدین ترتیب محصولات Roewe با نامام جی در بازارهای مختلف جهان و از جمله در کشور ما عرضه گردید. مدل‌های Roewe 550 و Roewe 350 که پیش از این با نام‌های MG 550 و MG350 به صورت وارداتی وارد بازار کشورمان شده بودند، از این دسته بودند. البته لازم به ذکر است که مهندسی MG و Roewe بسیار نزدیک به یکدیگر می‌باشد و از نظر فنی تفاوت چندانی بین محصولات آن‌ها وجود ندارد چراکه MG6 بر پایه Roewe 550 و MG GT بر پایه Roewe 350 ساخته شده‌اند.

اما محصول جدیدی که از آن سخن به میان آمده است، یعنی MG360 در واقع هنوز وجود خارجی ندارد! در حقیقت این خودرو به‌عنوان یک فیس‌لیفت از Roewe 350 (MG 350) در سال ۲۰۱۵ در چین معرفی شد، اما هنوز در هیچ یک از مناطق جهان تحت برند MG عرضه نشده است و فروش آن در چین در کنار Roewe 350 ادامه دارد. در نتیجه اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمالاً کشور ما یکی از اولین مقاصد این خودرو تحت برند MG خواهد بود.

500x333xMG 350 f1 500x333.jpg.pagespeed.ic .SHKc0P mcM - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016
گذشته از این مقدمات طولانی، بد نیست نگاهی به خود این خودرو به‌عنوان خودرویی که در آینده نه‌چندان دور بر روی خطوط تولید ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت بیندازیم و با این میهمان تازه‌وارد بیشتر آشنا شویم.

طراحی
احتمالاً در ۲-۳ سالی که MG 350 در کشورمان به فروش می‌رسید، بسیاری از هم‌وطنان این خودرو را دیده‌اند. این خودرو که در سگمنت C قرار می‌گیرد، از ظاهری آرام، موقر و بدون هیجان و خطوط تند بهره می‌برد و می‌توان طراحی آن را تا حدودی محافظه‌کار دانست. همان‌طور که قبلاً نیز بیان کردیم، MG 360 یک فیس‌لیفت از مدل ۳۵۰ می‌باشد و تغییراتی جزئی در چراغ‌ها، خطوط روی بدنه و برخی موارد کوچک دیگر بر روی آن اعمال شده است.

500x281xmg 350 exterior 12 500x281.jpg.pagespeed.ic .03CtKxf6cC - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016
MG 360 همانند سلف خود از ظاهری محافظه‌کار و بدون اغراق بهره می‌برد که این نشان‌دهنده این موضوع است که این خودرو بیشتر برای استفاده خانوادگی طراحی شده است. ظاهر این خودرو در عین سادگی، بسیار زیباست و باعث خستگی و دل‌زدگی نمی‌شود.
546x366xroewe unsorted 1 546x366.jpg.pagespeed.ic .y0XcMt3Mhj - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016
اگر از روبرو به این خودرو بنگریم، یک جلوپنجره نسبتاً ساده را می‌بینیم که از سه خط کرومی موازی تشکیل شده است. جلوپنجره با چراغ‌های جلو مماس می‌شود و ظاهری معقول و متناسب را تشکیل می‌دهد. بر روی کاپوت دو خط در دو طرف و دو خط در وسط کشیده شده‌اند که از سادگی طرح نمای جلو می‌کاهند. چراغ‌های روشنایی روز به صورت خطی کمی پایین‌تر از چراغ‌های جلو، بر روی قسمت مشکی رنگ پلاستیکی سوار شده‌اند.
546x363xroewe unsorted 3 546x363.jpg.pagespeed.ic .DdQ9ohoTWZ - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016
نمای کناری MG 360 تغییر چندانی نسبت به مدل ۳۵۰ نکرده است و باز هم یک نمای ساده و معقول است. یک خط در بالا چراغ‌های جلو و عقب را به یکدیگر متصل کرده و خط دیگری نیز در پایین کشیده شده است تا چرخ‌های عقب و جلو را به دیگر وصل کند. دستگیره درب‌ها نیز همرنگ بدنه هستند تا از هر گونه تمایزی در این بخش خودداری گردد.

546x373xroewe 360 3 546x373.jpg.pagespeed.ic .SHhPeS6jRV - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

در عقب نیز شاهد همین طراحی آرام و بدون هیجان هستیم. در طراحی عقب نیز هماهنگ با سایر بخش‌های خودرو، از خطوط تند و طرح‌های مدرن پرهیز شده است و سعی شده است تا ذات آرام خودرو در این بخش نیز حفظ گردد. تغییر چراغ‌های عقب، مهم‌ترین تغییر این بخش از خودرو، نسبت به MG 350 است. چراغ‌ها کمی تیزتر شده و از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده‌اند.

546x364xroewe 360 5 546x364.jpg.pagespeed.ic .vVz8T09EN  - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

اگر به داخل کابین خودرو وارد شویم، باز هم یک طراحی ساده، زیبا و آرام را مشاهده می‌کنیم. کابین از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است و چیدمان اجزا در آن همچنان بی هیجان اما دل‌نشین است. روی داشبورد از رنگ مشکی تشکیل شده است و پایین آن به رنگ کرم است و بین این دو، نواری از طرح چوب به رنگ قهوه‌ای سوخته قرار دارد. بر روی داشبورد یک صفحه نمایش لمسی قرار گرفته و کلیدهای کنترل آن نیز در یک خط در پایین آن قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از آن کلیدهای کنترل تهویه مطبوع به چشم می‌خورند. لازم به ذکر است که‌تریم یک دست مشکی نیز برای این خودرو موجود است.

فرمان خودرو زیبا و خوش‌دست است و شباهت فراوانی به فرمان سایر محصولات ام جی دارد و بر روی آن کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل قرار گرفته‌اند. یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین بخش‌های MG 360 پانل کیلومتر آن است که از طرحی کاملاً متفاوت و منحصربه‌فرد بهره می‌برد. نمایشگر کیلومتر برخلاف سایر خودروها گرد نیست، بلکه حالتی بیضی شکل دارد و در دو طرف آن دو نمایشگر مربوط به کامپیوتر سفری و دور موتور به صورت دیجیتال قرار گرفته‌اند. نورپردازی پشت آمپر با استفاده از رنگ آبی صورت گرفته است که نمای زیبایی را در پیش روی راننده فراهم می‌کند.

546x383xRoewe 360 12 546x383.jpg.pagespeed.ic .7ujwLdxwJi - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

فنی و عملکرد
از نظر فنی MG 360 دقیقاً مشابه با MG 5 و MG GT می‌باشد؛ بدین صورت که برای پیشرانه آن دو گزینه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری توربوشارژر تزریق مستقیم وجود دارد. گزینه اول ۱.۵ لیتر حجم داشته و مجهز و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها می‌باشد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد. عملکرد این پیشرانه را قبلاً در MG 350 در کشورمان دیده‌ایم.

546x383xRoewe 360 09 546x383.jpg.pagespeed.ic .myMj9bqcAu - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

اما گزینه دوم پیشرانه‌ای از نسل جدید پیشرانه‌های جنرال‌موتورز است که در شورولت کروز، بیوک انکور و برخی دیگر از محصولات جنرال‌موتورز نیز به کار رفته است. این پیشرانه ۱.۴ لیتری که به فناوری توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است، بر روی MG 360 توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه بر روی MG GT نیز به کار رفته است.

546x383xRoewe 360 10 546x383.jpg.pagespeed.ic . z0SO TumP - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

برای انتقال قدرت در MG 360 سه گزینه ۵ دنده دستی، ۴ دنده اتوماتیک و ۷ دنده دو کلاچه وجود دارد که هر سه قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌سازند. لازم به ذکر است که جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه نیز از جنرال‌موتورز به عاریت گرفته شده است.

سیستم تعلیق MG 360 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی H شکل می‌باشد. ضمناً فرمان این خودرو از نوع برقی می‌باشد.

546x383xRoewe 360 03 546x383.jpg.pagespeed.ic .yH4ngrMLGc - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

ایمنی:
نتیجه‌ای از تست تصادف MG 360 وجود ندارد، اما نسخه قبل از فیس‌لیفت یعنی MG 350 موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه CNCAP گردیده است. از نظر تجهیزات ایمنی، این خودرو مجهز به دو ایربگ در جلو، دو ایربگ کناری و دو ایربگ پرده‌ای می‌باشد. علاوه بر این، MG 360 مجهز به سیستم‌های ABS, EBD, BA, TCS, ESP و TPMS می‌باشد. ضمناً ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی هستند و این خودرو مجهز به سیستم ضد سرقت، سنسور عقب و دوربین دنده عقب نیز می‌باشد.

تجهیزات:
از نظر تجهیزات MG 360 در نسخه فول مجهز به موارد زیر می‌باشد:

سیستم Start-Stop، تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، سیستم صوتی مجهز به ورودی USB و AUX و دارای ۶ بلندگو و اتصال بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رهیاب GPS، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های خودکار، پاور ویندوز و سانروف.

546x304xroewe unsorted 546x304.jpg.pagespeed.ic .UMWGQumiTO - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

قیمت و شرایط بازار:
تاکنون هیچ اطلاعاتی درزمینهٔ قیمت و مشخصات فنی و رفاهی احتمالی MG 360 از سوی ایران‌خودرو ارائه نشده است. قیمت این خودرو از ۷۵ هزار و ۹۰۰ یوآن تا ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ یوآن است که با توجه به نرخ فعلی ارز چیزی بین ۴۱ میلیون تومان تا ۷۱ میلیون تومان خواهد شد. می‌توان پیش‌بینی کرد که با توجه به برند معتبرتر و مهندسی پیشرفته‌تر ام جی نسبت به رقبای چینی که در این بازه قیمتی حضور دارند، در صورت قیمت‌گذاری منصفانه، احتمالاً این خودرو خواهد توانست جای پایی برای خود در این محدوده قیمتی باز کند.

546x383xRoewe 360 05 546x383.jpg.pagespeed.ic .agQ7tC2yj0 - معرفی خودرو ام جی 360 مدل 2016

سخن پایانی:
ام جی یا Roewe 360 به همراه ام جی ۳۵۰ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سواری چینی در بازار داخلی چین هستند. به‌علاوه برند ام جی بسیار معتبرتر از برندهای چینی است که در حال حاضر در کشور ما جولان می‌دهند. پس اگر قرار باشد که ورود ام جی بر روی خطوط تولید ایران‌خودرو، موجب افزایش رقابت و حذف خودروهای بی‌کیفیت گردد، باید از آن استقبال کنیم. قطعاً کیفیت و قدرت فنی و مهندسی MG انگلستان و سایک موتور به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز چین که با جنرال‌موتورز آمریکا و فولکس‌واگن آلمانی همکاری‌های گسترده‌ای دارد بسیار فراتر از خودروسازان چینی نوپا و ناشناخته‌ای است که در حال حاضر در کشورمان به رقابت می‌پردازند.

9 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    @azvico2129
    سلام. ام جی ۳۶۰ متعلق به شرکت ام جی پارس موتور بوده که از شراکت ۵۰ ۵۰ شرکت سایک موتور چین و ازویکو اذربایجان تشکیل شده است. کارخانه در تبریز، روبروی شهرک صنعتی سلیمی بوده و قرار است که خودروی کراس اور نیز در این کارخانه مونتاژ گردد.
    ام جی ۳۶۰ در سه مدل دنده ای ۵۶ میلیون و اتومات چهار دنده۶۵ میلیون و اتومات توربوی ۶ دنده ۷۲ میلیون می باشد.
    سایک موتور چین مالک برند انگلیسی ام جی بوده و طراحی در انگلیس انجام می گردد و سایک موتور امانت دار برند ام جی می باشد. از نظر ظاهر تقریبا شبیه تویوتا کرولا بوده و از نظر کلاس بدنه از پزو و پارس و تندر یک کلاس بالاتر می باشد.
    امکانات مدل اتومات و توربو عالی می باشد. موتور ۱۵۰۰ دلیل بر ضعف ان نیست و حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت ایجاد می نماید( رنج پزو و تندر و سمند) و توربو چیزی حدود ۱۳۵ اسب بخار.لذا برندی انگلیسی با پشتوانه چینی احیا گردیده است

  2. هومن می گوید

    این ماشین ام جی هست برند انگلیسی تولید داخل و فقط سرمایه داراش چینی هستند عین این میمونه که یه شرکت چینی بیاد اپل رو بخره اپل همیشه اپل هست و ام جی همیشه ام جی
    ماشینای ایران خودرو هم برندشون فرانسس قطعشون چینه و تولیدشون داخل این ماشین هموقدر چینی هست که ۲۰۶ و تندر ۹۰ چینین اگر نارحتیت برید قوطی کبریت ال نودو بگیرید باداشپورد پراید اپشن تیبا و منتاژ ایرانخودرو با ماها چیکار دارید حسودیتون میشه ما گردو داریم میریم ماشین به روز با امکانات بالا سوار میشم شما اشغالای ۳۰ پیش اروپا

  3. سینا می گوید

    دوستان لطفا مجددا گول ام جی رو نخورید بنده ام جی داشتم و خدمات ‍‍پس از فروشش پوستمو کند و با کلی ضرر که فروختم خدارم شکر کردم اینکه ام جی ماشین خوبیه شکی نیست اما مطمنا خدمات پس از فروشش که همون وابسته به مدیاس بازم افتضاح و صاحبانش آرزوی نجات از دست اونو خواهند داشت با قیمت بسیار پایین. پس خواهشا مواظب پولتون باشید .

  4. یاسر می گوید

    میگن مشکل برنامه داره. یکیاز اشناها. ما این ماشین رو داشت. مجبور شد این ماشین رو. با یدک کش ازکرمان ببرن یزد اخر هم همونجا. فروختش چون. هم کرمان هم نمایندگی یزد. نتونستن مشکل ماشین رو. حل کنن

  5. amir می گوید

    سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .

  6. saed می گوید

    با سلام .گارانتی مدیا سر تا ‍پا ضرره اصلا بگیر گارانتی نمی خوام . خارج از گارانتی خودم هر کاری خواستم انجام می دم. من ام جی ۶ ام دچار مشکلی شد که همه چراغای خطا یه دفه با هم روشن می شد و گیربکس در حالت دنده ۴ می رفت . یه ماه گارانتی داشتم مراجعه می کردم ارورارو پاک می کردن و می گفتن برو که خوب شد خلاصه تکرار همین قضیه تا گارانتیم تموم شد به محض اینکه رفتم گفتن بیا که ای سی یوت خرابه با تعویض سه و نیم باز درست نشد . گفتن که از بس گیربکس تو حالت اضطراری رانندگی کردی گیربکس باید تعویض شه ۱۶ میلیون . بازم درست نشد . گفتند بیا بلبرینگ چرخا مشکا داره با اون حل میشه که دیگه عصبی شدم و دادم بیرون که برام بلبرینگارو عوض کنن بعد درست شد مکانیک گفتش مشکل از اول این بوده رفتم که گیربکس و ای سی یو ی خودمو پس بگیرم که گفتند طبق دستور سایک موتور نمی شه . نمی گم مدیا دزده اما حداقلش چرا بلافاصله بعد از تمام شدن گارانتی شروع به تعویض اینا کردند در ثانی .مشکلم که طبق منطق همون بلبرینگ چرخ بوده چرا ازم این همه هزینه گرفتند . ‍پس داشتن گارانتی و اون همه خرج کردن که فقط گارانتی داشته باشم چه مزیتی داشت . با تو جه به اعلام همکاری مدیا موتورز با ام جی ‍پارس تکرار این روند دور از انتظار نیست

  7. safir می گوید

    ا سلام . با توجه به اینکه بنده الان یک سال و نیم جی اس داشتم و ۶۰۰۰۰ کیلومتر با اون رانندگی کردم . و در کل فقط یک اشکال اساسی در اون پیدا کردم .از هر نظر فنی عالی و رانندگی لذت بخش ی داره و از لحاظ افرود کارایی یک ماشین آفرود کامل رو داره و تو جاده جالبش اینه که می تو نی سرپیچ از ماشینهای سدان جلو بزنی و اما اشکالش داشتن گارانتیه که من تو این یک سال و نیمی که داشتم نزدیک سی میلیون خرجش کردم فقط هم بخاطر اینکه گارانتی داشته باشم و ماشینم رو هنگام فروش بتونم با گارانتی بفروشم که خارج از مدیا این ۳۰ میلیون میشد پنج میلیون . هزینه خدمات اضافه رو چند برابر خارج از گارانتی می گرفتند . آخر سر هم به مشکل اساسی می خوردم می گفتند شامل گارانتی نمیشه .آخر سر هم که خواستم بفروشم میگفتم گارانتی داره انگار همه می دونستند که گارانتی مدیا ضرره و فقط سی میلیونی که مدیا ازم گرفت پول زور بود.اگه این ماشینو انتخاب کردید سعی کنید گارانتی رو اصلا نخواید چون هیچ مزیتی از اول تا آخر جز هزینه اضافه نداره .

  8. محمد رضا می گوید

    سلام دوست عزیز یعنی فکر میکنی ام جی ۳۶۰ رو بیان ۴۱ میلیون تومن بدن؟
    با عقل و مسائل پشت پرده جور در میاد؟

  9. سیاوش عیلامی می گوید

    به طور کلی انگلیسی ها در کار مهندسی و محاسبات بسیار پیشرفته هستند. تنها ضعف بزرگ آنان که باعث ازبین رفتن صنعت خودرو انگلیس شد شکل ظاهری آنان است. آنچه از این صنعت هنوز باقی مانده است مدیون طراحان ایتالیائی است نظیر جگوار و بنتلی.
    مدل ام جی ۳۶۰ در مقایسه با مدل ۵۵۰ آن طرحی ساده تر و مطبوع تر داشته و می تواند رقیب بسیار خوبی برای سراتو ناموفق باشد که در ایران بدترین نوع موتور را روی آن نصب کرده اند.
    چالش بزرگ ام جی در ایران معروف بودن به خودرو چینی است که مشتری دست دوم ندارد.
    شرکت رنو یکی از قویترین گروه های مهندسی خودرو در جهان را دارد ولی بدنامی رنو در دنیا گرانی یدکی آن است در حالیکه قیمت خودرو آن نسبتاً پائین است. اگر قیمت فروش مدل۳۵۰ ام جی همان ۴۱ میلیون باشد، بازار خوبی را پیدا خواهد کرد ولی مدل ۵۵۰ به دلیل داشتن شکلی با چراغ های عینکی (تقلید از آلفارومئو ۱۹۶۳) دعای مدیران فروش را به سادگی مستجاب نمی کند.
    با آرزوی موفقیت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.