بررسی تخصصی پژو 208 مدل 2018

 پژو ۲۰۸ از جمله خودرو های موجود در بازار در ابعاد کوچک و دارای امکانات و آپشن های مناسب و بروز است که در دو  سال  آینده نسل بعدی پژو ۲۰۸ با مدل ۲۰۱۸ قرار است وارد بازار شود و  باید دانست که این نسل از نظر  شاسی و موتور کاملا بروز شده است.

 پژو ۲۰۸ رقیب سر سخت سیتروئن است ضمن اینکه در مقابل شرکت سیتروئن خودروی  C3 جدید را برای این تابستان آماده و رونمایی کرده است همپنین مدل های  جدید از فولکس واگن پولو و فورد فیستا نیز در سال ۲۰۱۷ انتظار می رود برای  پژو ۲۰۸ به یک چالش جدی تبدیل شود.

همانطور که در تصاویر منحصر به فرد ما نشان می دهد، پژو ۲۰۸ جدید دارای منحنی های بسیا زیبا در بدنه با  خطوط مستقیم برجسته بر روی دور تا دور خودرو و بالاتر از دستگیره هاست. فضای جدید برای چراغ دی لایت و دارای دو مدل  سه و پنج درب این خودرو نشان داد که دقیقا همانند گذشته جوانان را هدف قرار داده است.

peugeot 208 watermarked   rear 1 - بررسی تخصصی پژو 208 مدل 2018

پژو ۲۰۸  جدید از برادر بزرگتر خود  ۳۰۸ کمی بزرگتر شده است و طول افزایش یافته است و  فاصله ی بین دو محور نیز بیشتر شده است که علاوه بر افضایش فضای داخلی خودرو موجب افزایش تعادل و فضای پا شده است.

 همین افزایش طول  سبب تولید یک شاسی جدید شده است. بر خلاف سیتروئن C3 جدید که در روی پلت فرم قبلی خود PF1 تولید می شود پژو ۲۰۸ جدید دارای مجموعه ای تازه از قطعات جدید است و بر روی پلت فرم EMP1 ساخته می شود، پلت فرم جدیدی است که به طور مشترک توسط مهندسین شرکت فرانسوی و تکنسین های   چینی در دانگ فنگ توسعه یافته است.

peugeot 208 watermarked   front - بررسی تخصصی پژو 208 مدل 2018

همانطور که میدا نید  EMP2 یک پلت فرم جدید است که سبب صرفه جویی در وزن خودروی برادر یعنی  ۳۰۸ شد که حال پلت فرم مشابه یعنی EMP1 باید در پژو ۲۰۸   با کاهش زیاد وزن سبب بهبود بهره وری سوخت شود .کاهش وزنی باور نکردنی  تا ۱۰۰KG سبک تراز مدل قبلی آن.

موتور جدبد برای نسل جدید پژو ۲۰۸ دارای موتور دیزل BlueHDi PSA و موتور بنزین PureTechاست و انتظار می رود که در نسخه بنزینی از موتور  توربو سه سیلندر با قدرت  ۱۵۰bhp برای نسخه ۱.۲ لیتری و  یک موتور بنزین ۱.۶ THP جدید در ۲۰۸ با توان تولید  ۲۲۰bhp اسی بخار قدرت است.

در داخل، پژو  اصلاحات زیادی انجام شده است و تا زمان ورود رسمی به بازار باید منتظر انتشار اطلاعات این خودرو باشیم. قرار است پژو ۲۰۸ جدید در نمایشگاه  ژنو در بهار ۲۰۱۸ رونمایی رسمی شود.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.