گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

از سال ۱۹۴۷ تا کنون شرکت ایتالیایی فراری در حال تولید برخی از زیباترین، خاص ترین و گران ترین خودروهای موجود در دنیا بوده است.

به طوری که فراری در طول سال ها به یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید خودروهای لوکس و خودروهایی مختص مسابقات حرفه ای اوتومبیل رانی بوده است.

انزو فراری که علاقه خاصی به خودروهای لوکس و گران قیمت و در عین حال سریع و کارآمد داشت، فراری را تأسیس کرد.

در حال حاضر فراری متعلق به گروه خودروسازی فیات بوده اما با این حال هنوز به تولید خودروهای خاص خود ادامه می دهد و از روزهای پایانی خود فاصله زیادی دارد. خودروهای فراری همچنان در مسابقات اتومبیل رانی پیشتاز هستند و بسیاری از تیم ها در مسابقات ترجیح می دهند از خودروهای این شرکت استفاده کنند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از گران ترین خودروهای خاص و قدیمی فراری بپردازیم.

فراری ۳۰۸ GTB مدل ۱۹۷۵
این مدل فراری یکی از ارزان ترین مدل های قدیمی این شرکت بوده اما با این حال همچنان نسبت به خودروهای دیگر قیمت بالایی دارد. یکی از دلایل شهرت فراری ۳۰۸ GTB این بود که در اوایل دهه ۸۰ میلادی از آن در برنامه تلویزیونی مگنوم پی آی استفاده می شد. یکی از دلایل گران بودن فراری ۳۰۸ GTB نیز همین محبوبیت آن در آن سال ها است.

201651701122609210a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر
 

آکاایران: گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

فراری ۳۷۵ آمریکا مدل ۱۹۵۳
فراری ۳۷۵ آمریکا مجهز به یک موتور لامپردی با توان تولیدی ۲۹۶ اسب بخار بود که نسبت به ابعادش رقم قابل توجهی به حساب می آمد. اما دلیل اصلی گران بودن فراری ۳۷۵ آمریکا این است که تنها ۱۱ دستگاه از آن در سال ۱۰۵۳ تولید شد. به همین دلیل تعداد بسیار کمی از این مدل فراری که باقی مانده اند در حراجی های با قیمتی بیش از آ میلیون دلار خریدوفروش می شوند.

201651701122609341a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

 فراری ۳۳۰ P3 مدل ۱۹۶۶
یکی آر دلایل خاص بودن فراری ۳۳۰ P3 این است که این مدل اولین خودروی شرکت فراری بود که درهای آن بر خلاف مدل های دیگر آلومینیومی از جنس فایبرگلاس ساخته می شد. علاوه بر این کلاج سیستم دنده دستی این خودرو به جای اینکه بین موتور و گیربکس باشد قبل از گیربکس قرار داشت. فراری ۳۳۰ P3 تنها یک صندلی دارد و آن هم تقریباً در وسط اتاق خودرو قرار گرفته است.

201651701122609892a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

فراری ۴۱۲ S مدل ۱۹۵۸
فراری ۴۱۲ S در ابتدای تولید با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بود و ادامه روند تولید آن بیشتر شبیه یک معجزه بود. بعد از تولید فراری ۴۱۲ S و اولین حضور آن در مسابقات با شکست های سنگینی رو به رو شد و به کارخانه فراری برگشت. فراری تغییراتی را در آن ایجاد کردو ترمزهای دیسکی را نیز برای آن در نظر گرفت. پس از آن فراری ۴۱۲ S حضور بسیار موفقی در مسابقات داشت و توانست چندین مقام در مسابقات مختلف را کسب کند. یکی از دلایل گران قیمت بودن نسخه های باقی مانده از این فراری امروزه همان قهرمانی ها در مسابقات مختلف است.

201651701122609643a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

  فراری ۳۴۰ مدل ۱۹۵۳
از فراری مدل ۲۴۰ تنها سه دستگاه تولید شد. از همین جهت این مدل نه تنها یکی از کمیاب ترین مدل های برند فراری بوده بلکه یکی از نایاب ترین خودروهای دنیا نیز است. فراری ۳۴۰ برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ وارد مسابقات شد اما نتوانست مقام های خوبی به دست آورد. اما بعد از کمی تغییرات در کارخانه فراری و تقویت موتور نوار قهرمانی آن تا مدت ها ادامه داشت. بعدها فراری ۳۴۰ به یک خریدار آمریکایی فروخته شد و توانست علاوه بر اروپا در مسابقات آمریکایی نیز مقام های زیادی به دست بیاورد.

201651701122609474a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

  فراری GT250 مدل ۱۹۵۹
فراری GT250 مجهز به یک موتور V12 بود و در دو نسخه مسابقه ای و شهری تولید می شد. فراری سال ها وقت و پول خود را در دهه ۵۰ صرف طراحی و ساخت این خودرو کرد به طوری که در نهایت فراری GT250 در سال ۱۹۵۹ روانه بازار شد. مدت زمان زیادی طول نکشید که فراری GT250 به دلیل شتاب بسیار بالا و تعادل فوق العاده در پیچ های تند محبوبیت زیادی پیدا کرد.

201651701122609695a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

  فراری ۲۵۰ اسپایدر مدل ۱۹۶۱
یکی از دلایل محبوبیت و شهرت ۲۵۰ اسپایدر حضوران در برنامه تلویزیونی تعطیلات فریس بلر در اوایل دهه ۸۰ میلادی بود. اما دلیل اصلی خاص بودن و قیمت گران آن این است که تنها ۵۰ دستگاه از آن تولید شده است. فراری ۲۵۰ اسپایدر مجهز به یک موتور ۳ لیتری V12 است که ۲۸۰ اسب بخار توان دارد. در یکی حراجی در سال ۲۰۰۸ تعدادی از این مدل فراری هرکدام با قیمتی معادل ۱۳ میلیون دلار به فروش رسیدند. فراری به احتمال زیاد قصد دارد یک نسخه جدید مشابه فراری ۲۵۰ اسپایدر را تولید کند. اما هنوز خبری قطعی در این مورد وجود ندارد.

201651701122609246a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

  فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲
تنها ۳۹ دستگاه از فراری ۲۵۰ GTO در سال ۱۹۶۲ ساخته شد. هدف از تولید این مدل فراری حضور آن ها در مسابقات با رانندگی استرلینگ ماس بود. اما این راننده افسانه ای به علت حادثه ای که قبل از حضور فراری ۲۵۰ GTO برایش اتفاق افتاد، هیچ گاه نتوانست با این خودرو مسابقه دهد. با این وجود فراری ۲۵۰ GTO در چندین مسابقه شرکت کرد و مقام های خوبی بدست آورد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از ۶ ثانیه است.

201651701122609657a - گران ترین خودروهای قدیمی فراری +تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.