هیوندای برای تولید جنسیس جدید طراح ارشد بنتلی را استخدام می‌کند

هیوندای قصد دارد با انتشار نسخه جدید خودرو جنسیس، همه نظر‌ها را به سوی خود جلب کند. این شرکت برای رسیدن به این هدف برترین استعدادها را جمع‌آوری کرده است. پس از همکاری با مدیر طراحی‌های بنتلی، لوک دانکرولک، این شرکت اکنون به سراغ مدیر ارشد طراحی خارج خودرو بنتلی ،سانگیپ لی، رفته است.

البته هیوندای هنوز خبر بستن قرارداد با آقای لی را به طور رسمی اعلام نکرده است. از سوی بنتلی نیز تنها بیان شده که او  استعفا داده است تا با شرکتی دیگر وارد کار شود. اما خود سانگیپ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که به عنوان نایب رئیس بخش طراحی هیوندای و همچنین جنسیس با این شرکت کره‌ای همکاری خواهد کرد.

این طراح ۴۶ ساله کارنامه درخشانی در زمینه طراحی دارد. از مهمترین آن‌ها میتوان به شورلت کامارو ۲۰۰۹ و شاسی بلند بنتلی به نام بنتیاگا اشاره کرد. او از سال ۲۰۱۲ با شرکت بنتلی و در‌واقع با شرکت صاحب آن، فولکس‌واگن، همکاری داشته است.

لی قصد دارد در طراحی خودرو بعدی جنسیس علاوه بر تأکید بر فناوری خودران، طراحی خودرو را دوباره از صفر انجام دهد. به طوری که این خودرو دیگری پیش‌زمینه طراحی جنسیس را نخواهد داشت.

سانگیپ لی در همان مصاحبه گفته است:«دهه‌ها است که مفهوم یک خودروی لوکس همانند یک بنتلی یا استون‌مارتین در این خلاصه شده است که مشتری صاحب خودرویی خاص شود. اما با ظهور فناوری‌های نوین خودرو، خاص بودن دیگر در این مفهوم خلاصه نمی‌شود. امروزه مشتریان این نوع خودروها به جای داشتن خودروی خاص، دنبال در اختیار داشتن ویژگی‌های خاص در خودروی خود هستند که برای آنان تجربه‌هایی ویژه را به دنبال داشته باشد».

باید دید آیا با این دیدگاه او و تیمش می‌توانند خودرویی خلق کنند که در مقابله با خودروهای لوکس شناخته شده بازار، سری در میان سرها درآورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.