بررسی تخصصی پژو 3008 مدل 2017

پژو  از نسل دوم پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ خود رونمایی کرد  که به عنوان یک کراس اوور جمع و جور مناسب وشیک آماده به فروش است.تصاویر پژو ۳۰۰۸ کاملا آشکار است و نشان دهنده تغیرات بسیار مثبت نسبت به مدل  قبلی خود است. پژو ۳۰۰۸ در نسل جدید خود بر روی  پلت فرم EMP2 PSA ساخته شده است که بدنه ای تراشیده تر و خوش فرم تر را به خود گرفته است.این پلت فرم سبب شده که  پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۷  به مقدار  ۲۲۰ پوند (۱۰۰ کیلوگرم) وزن کم کند که این در حالی است که از نظر ابعادی  هشت سانتی متر طولانی تر است. عرض و ارتفاع  به همان اندازه قبلی  باقی مانده، اما ارتفاع از زمین این خودرو  ۲۲ سانتی متر در نظر گرفته شده است که  برای کنترل بهتر  در جاده ها ناهموار در نظر گرفته شده است.

2017 peugeot 3008 15 - بررسی تخصصی پژو 3008 مدل 2017

 پژو ۳۰۰۸  اولین بار در اکتبر ۲۰۱۴ در نمایشگاه موتور پاریس با به نمایش در آمد و با عنوان طراحی مفهومی   کوارتز به نمایش در آمد. ظاهر  پژو ۳۰۰۸ جدید ما جسورانه و عضلانی تر است که باید آن را یک رقیب سر سخت برای کیا Sportage و همچنین هیوندای توسان، نیسان قشقایی، فلوکس واگن تیگوان ، رنو قاجار، آتیکا، و سایر رقبا دانست..به لطف افزایش طول در مدل جدید فاصله ی دو محور با افزایش ۶۲ میلی متر به ۲۶۷۵ میلی متر افزایش یافته که از نظر فضای داخلی کابین ۲۴ میلی متر به فضای  legroom عقب اضافه شده است. این افزایش علاوه بر افزایش فضای سرنشین های جلو موجب افزایش  ۳۶ میلی متر  از سقف خودرو شده استو این در حالی است که فضای بار تقریبا ۹۰ لیتر افزایش یافته است.

کاپوت پژو ۳۰۰۸ برآمده و کشیده‌تر شده و دیگر آن فرم ون گونه در ا دیده نمی‌شود. جلوپنجره بزرگ روی سپر هم جای خود را به جلوپنجره‌ای مشبک با نشان شیر در وسطان و با حاشیه کرومی داده و هواکش‌های روی سپر نیز مجزا شده‌اند. بعلاوه چراغ‌های خودرو هم از نوع دندانه‌ای و با نوار لامپ‌های روزتاب از نوع LED می‌باشند. خط شانه کناری بالاتر، ستون‌های سقف تیره رنگ، چرخ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، حفاظ‌های جانبی و اسپویلر سقفی عقب و چراغ‌های عقب پنجه مانند از دیگر نکات طراحی نسخه جدید ۳۰۰۸ می‌باشند.

بهترین چیزی که در مورد فضای داخلی پژو ۳۰۰۸ جدید می توان اشاره داشت وجود یک صفحه نمایش اطلاعات مهم خودرو با ابعاد  ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال و قابل تنظیم است ه در پشت فرمان که با پنج حالت نمایش برای کاربر قابل انتخاب است .همپنین یک سیستم سرگرمی با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی خازنی هشت اینچی تبلت مانند در وسط داشبورد برای نیاز های مولتی مدیا کاربر قرار دارد.

2017 peugeot 3008 16 - بررسی تخصصی پژو 3008 مدل 2017

برای اولین بار بر روی یک ماشین تولید شرکت فرانسوی پژو  از سیستم ضد صدای آکوستیکبه همراه سیستم صوتی  با ۱۰ بلندگو، ساب ووفر، و یک تقویت کننده ۱۲ کانال را نصب شده  است که بشدت مورد توجه است. سیستم صوتیبا  قدرت ۵۱۵ وات به شما لذت شنیدن یک موسیقی را خواهد داد.

داشبورد مدل ۲۰۱۷ پژو ۳۰۰۸، کاملا دیجیتالی بوده و شباهت زیادی به کابین خلبانی دارد. بر روی این داشبورد نسبت به مدل پیشین، تعداد دکمه‌های فیزیکی کاهش یافته است. در این مدل طراحی غربیلک فرمان کاملا  تغییر کرده و شاهد استفاده از پنل‌های دیجیتالی متعددی هستیم.پژو ۳۰۰۸ در مدل سال ۲۰۱۷ خود دارای موتو بنزینی و دیزلی به ترتیب زیر می باشد :

  • ۱.۲L PureTech 130 S & S 6SMT ( 6 سرعته دستی
  • ۱.۲L PureTech 130 S & S 6 6 سرعته اتوماتیک.
  • ۱.۶L THP 165 S & S 6 سرعته اتوماتیک.
  • ۱.۶L BlueHDi 100 S & S BVM5؛
  • ۱.۶L BlueHDi 120 S & S 6SMT  ۶ سرعته دستی
  • ۱.۶L BlueHDi 120 S & S 6 سرعته اتوماتیک.
  • ۲.۰L BlueHDi 150 S & S 6SMT (6 سرعته دستی).
  • ۲.۰L BlueHDi 180 S & S 6 سرعته اتوماتیک.این خودرو در ماه آینده قرار است وارد بازار فروش جهانی شود.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

1 نظر
  1. پیام می گوید

    قیمت تو منطقه رو همیشه ذکر کنید لطفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.