سهم هیوندای، کیا و تویوتا از بازار ایران چقدر است؟

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به روند کاهشی خودروسازان کره‌ای در ایران، سهم بازار برندهای هیوندای، کیا و تویوتا از بازار ایران را اعلام کرد. غول‌های خودروسازی کره‌جنوبی بخش عمده‌ای از بازار خودروهای وارداتی را در اختیار دارند.

بدین ترتیب ۵۶ درصد بازار خودروهای وارداتی ایران در اختیار دو برند معتبر کره‌ای یعنی هیوندای و کیا است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: «بر اساس اطلاعات به دست آمده سهم برندهای کره‌ای هیوندای و کیا در بازار خودروهای وارداتی ایران رو به کاهش است.»

مرشد سلوک در مورد گارانتی خودروهای وارداتی توضیح داد: «نمایندگی‌های رسمی واردکننده‌ی خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و مشکلات دارند، گارانتی ارائه نمی‌کنند.»

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: «گارانتی باید مورد اطمینان مشتریان باشید زیرا که گارانتی در راستای رضایت مشتری است. به همین خاظر نمایندگی‌های رسمی قاطعانه بر این موضوع استوارند و به خودروهای وارد شده از راه‌های غیر رسمی گارانتی نمی‌دهند.»

مرشد سلوک درباره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: «این انجمن از ۲ سال پیش در اتاق بازرگانی ایران به ثبت رسید و تاکنون بیش از ۹۵ درصد برندهای وارداتی خودرو و بیش از ۸۵ درصد واردکنندگان خودرو عضو این انجمن هستند. در حال حاضر انجمن واردکنندگان خودرو عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.