به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران بانک مورگان استنلی به سرپرستی کتی هوبرتی و آدام جوناس، اخیرا نگاهی به سرمایهگذاری شرکت اپل روی بخش تحقیق و توسعه انداخته و موضوع شگفتانگیزی را یافتهاند.
خالق آیفون نه تنها در حاضر انشعابات بیشتری از زمان تولید موفقترین محصول خود ایجاد کرده بلکه با سرمایهگذاری بیشتری میخواهد با ۱۴ خودروساز بزرگ دنیا همکاری کند. این اقدام اپل صنعت خودروسازی را دچار تحولی عظیم خواهد کرد.
هوبرتی معتقد است حمل و نقل مشترک ( خودروسازی و حملونقل عمومی) عامل اصلی افزایش هزینههای اپل بوده است. سرمایهگذاری اخیر شرکت اپل در استارتآپ دیدی نشان میدهد که این شرکت به جای اینکه به تنهایی وسیله نقلیه مختص خود ایجاد کند، علاقه دارد این کار را به صورت مشترک و از طریق درآمدزایی در محدوده زمانی مشخص انجام دهد.
با هزینه بیش از حد اپل روی تولیدکنندگان تجهیزان اصلی خودروسازی، ما معتقدیم که اپل دستکم خواهد توانست ۱۶ درصد از بازار حملونقل مشترک ( خدمات و خودرو) را بدست آورد که مشابه با سهم این شرکت در گوشیهای هوشمند خواهد بود.»
با وجود این، مورگان استنلی مقدار دقیق بودجه اختصاص داده شده به فضای خودرو را تایید نکرده است. این تیم افزود که با توجه به بازار حملونقل مشترک ۲.۶ هزار میلیارددلاری، درآمد بالقوه اپل بسیار عظیم خواهد بود.
مورگاناستنلی انتظار دارد که اپل در سال ۲۰۳۰ درآمدی معادل ۴۰۰ میلیارد دلار و سود هر سهمی برابر ۱۶ دلار داشته باشد که بیشتر از هر بخش دیگر اپل در حال حاضر خواهد بود. آیفون که بیش از ۶۰ درصد از درآمد کنونی اپل را تولید میکند سالانه تنها درآمدی معادل ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار شرکت اپل قرار میدهد.