پورشه پانامرا با آرایشی ملایم به ایران آمد

پورشه پانامرا از جمله معدود خودروهای لوکسی بود که هم‌زمان با بازارهای جهانی در بازار خودرویی کشور ما نیز عرضه می‌شد، اما پس از وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، پانامرا دیگر نتوانست به حضور خود در ایران ادامه دهد.

دو سال پیش، یعنی در سال ۲۰۱۴ کمپانی پورشه نسخه فیس‌لیفت نسل اول این فست‌بک متوسط را معرفی کرد و حتی یکی، دو دستگاه از پانامراهای موجود در کشور با تعویض برخی قطعات ظاهری، چهره خود را با نمونه فیس‌لیفت شده، یکی کردند! اما نمونه فیس‌لیفت پانامرا هرگز در بازار کشور عرضه نشده است. به تازگی خبری از جزیره کیش به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد یک دستگاه پانامرای فیس‌لیفت وارد این منطقه شده است تا پلاک منطقه آزاد کیش را دریافت کند.

پانامرای موردنظر ما سفیدرنگ و از نوع «جی تی اس»است. یعنی با دومین مدل گران‌قیمت این خودروی لوکس آلمانی طرف هستیم.این مدل  پس از مدل توربو گران‌ترین پانامراست که قیمت پایه آن در حال حاضر ۵۰۲ میلیون تومان و نسخه فول‌آپشن آن تا ۵۷۳ میلیون تومان قیمت دارد. زیر کاپوت این پورشه یک پیشرانه هشت سیلندر ۴.۸ لیتری قرار دارد که ۴۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌وسیله گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. پانامرای «جی تی اس»تنها ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز ۱۰.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند که عنوان پر مصرف‌ترین پانامرا را با خود یدک می‌کشد. تنها رقیب پانامرا در بازار خودرویی ایران را باید آئودی «ای ۷»دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.