کیا سراتو مدل ۲۰۱۷ یکی از محبوب های بازار خودروی ایران که همیشه یکه تاز بوده و البته در سراسر دنیا نیز علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است.حالا این شرکت بر خلاف افزایش مناسب آپشن های ایمنی و رفاهی خودرو هیچگونه افزایش قیمتی از خود نشان نداد که این ها همگی سبب پیشرفت یک شرکت خودرو ساز می شود.
قیمت این خودرو چیزی در مدل اتوماتیک در حدود ۱۹,۹۹۰ دلار است . کیا سراتو همانند سال های گدشته در دو تایپ سدان و هاپ بک در دسترس خریداران است. تریم های S, S Premium, Si و SLi در زیر کاپوت خود موتور ۲ لیتری جای داده اند و گیربکس های اتومات و دستی را بصورتی اختیاری برای انتخاب شما وجود دارد.
بی شک مهم ترین قسمت جدید در کیا سراتو ۲۰۱۷ ما را نمی شود بصورت جزئی در نظر گرفت بلکه باید دقت داشت که مجموعه ای از تغیرات جدید همچون تغییر در انحنا ها و همچنین جلو پنجره حجیم تر که دارای مش های بیضوی شکل با جنس کربنی مشکی است و همچنین بالاتر رفتن ارتفاع فیس جلوی این خودرو سبب شده که فیس جلویی این خودرو خشن تر و جذاب تر شود.
چراغهای جلو کشیده شده و کانال های هوا در سپر دارای طراجی جدید است که همه این تغییرات بهمراه یک جفت مه شکن جدید در کامل شدن جدابیت این خوردو کمک کرده است .
وقتی به عقب یا سراتو مدل ۲۰۱۷ می رویم بی شک متوجه چراغ های عقب با طراحی جدید می شویم. وجود رینگهای آلیاژی جدید ۱۷ اینچی و همه و همه سبب می شود که ما حس داشتن یک خودروی لوکس را در ذهن بپرورانیم.
از طراحی بیرونی دور می شویک و به داخل کابین می رویم جایی که داشبورد هنوز به طرحی گذشته وفادار مانده است و فقط در جنس بکار رفته در ساخت آن می توان تفاوت را احساس کرد.روکش صندلی ها از نوع چرم استفاده شده .
از نظر امکانات رفاهی باید بدانید کیا سراتو در سال ۲۰۱۷ دارای امکاناتی نظیر دوربین عقب و سنسور پارگ جلو و عقب ،ورودی iPod ،ورودی USB ،بلوتوث ،Apple CarPlay،سیستم ناوبری ،مانیتور ۷ اینچ ،و خیلی از امکانات است.
موتور انتخاب شده برای مدل استاندارد کیا سراتو از نوع ۲.۰ لیتری و ۴ سیلندر است که دارای زمانبندی متغیر سوپاپ است و می تواند ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور نیرو تولید کند و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۷ لیتر است.این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی به چرخ ها منتقل شود.
یکی از نکات مثبت کیا سراتو مدل ۲۰۱۷ داشتن انتخاب حالت رانندگی یا Drive Mode Select system است که شما می توانید تنظیمات‘Normal’, ‘Eco‘Sport’ را بر اساس نیاز انتخاب کنید که هر کدام ویژکی های خاص خود را دارند.
کیا سراتو مدل ۲۰۱۷ از نظر ایمنی نیز حرف هایی برای گفتن دارد جایی که شما توسط ۶ ایربگ بخوبی محافظت می شوید.همانطور که اطلاع دارید این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از شرکت ANCAP است.
اگر بدنبال دانستن کامل امکانات ایمنی کیا سراتو جدید هستید باید بدانید این خودر ودارای امکانات ایمنی نظیر ،سیستم تشخیص نقطه کور،سیستم هشدار ترافیک عقب،سیستم هشدار برخورد جلو،سیستم کنترل سراشیبی ،سیستم کنترل پایداری ، سیستم هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک عقب است
کلیه حقوق برای وبسایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وبسایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک
به زبان اصلی بخوانید:
۲۰۱۷ Kia Cerato Review
We’ve universally praised the Kia Cerato in the CarAdvice office and now the refreshed ۲۰۱۷ Kia Cerato lands in Australia with extra safety additions, an updated exterior and refreshed interior, and the same sharp pricing of the previous model. It looks like Kia has made a good thing even better then and the company wants this car to become a major consideration for Australian small car buyers.
Read our 2017 Kia Cerato pricing and specification story for more information.In our two most recent reviews, we’ve scored the Kia Cerato an 8 anda 7.5 overall respectively – evidence of just how highly we rate Kia’s small car. This new model has a fairly hefty reputation to uphold then, both in regards to recent Kia product and in regard to an extremely competitive segment in Australia. Pricing has remained unchanged for the volume-selling models within the range too, building on what Kia hopes is a compelling value proposition. That means you can get into an automatic Kia Cerato for $19,990 drive-away.
Cerato will be available locally in two body styles – four-door sedan and five-door hatch – and four model grades – S, S Premium, Si and SLi. There’s one 2.0-litre engine and both automatic and manual transmissions available within the 2016 Kia Cerato range.The most obvious changes are the slight exterior styling tweaks, which have been added to deliver a more dynamic look, following on from recent Kia styling cues across the South Korean manufacturer’s fleet. There’s a more prominent grille, which is basically more upright and therefore the Cerato looks a little tougher from the front end. It’s a minor change, but you’ll notice it if you see the old and new vehicles side by side.
Kia has retained the Euro-inspired dark theme inside the cabin and there are also new materials across the dash, hood lining, door trims and console. The changes inside have been added to deliver a higher-quality look and feel. Kia says the seat structure is the same as the old model but the cloth trim has been updated to a new, hard-wearing design for models where leather isn’t standard. The base Cerato doesn’t get a reverse-view camera but does get front and rear parking sensors.
While the entry Cerato grade gets a basic audio system there is still USB input and iPod connectivity plus Bluetooth, as well as steering wheel mounted controls. Buyers who opt for an S Auto model, though, can upgrade to a 7.0-inch touchscreen system with Android Auto. Apple CarPlay is coming as well and the upgrade can be added later free of charge at Kia dealers. All other grades get this 7.0-inch screen with satellite navigation as standard equipment.
There’s a six-speed manual (available on S grades only) or a six-speed automatic (available across all variants). Automatic Ceratos get Kia’s Drive Mode Select system, which comprises ‘Normal’, ‘Eco’ and ‘Sport’ modes. The Cerato SLi also gets steering wheel-mounted paddle-shifters. We tested the shifters briefly at launch, and they are snappy enough, but we can’t imagine too many Cerato owners using them extensively.
Part of the Cerato’s compelling value story comes from the included safety kit across various models. All Ceratos get six airbags and a five-star ANCAP rating for starters. Si grade gets Blind Spot Detection and Rear Cross Traffic Alert, while SLi grade adds Lane Departure Warning System and Forward Collision Warning System. The LDWS can be disabled via a dash-mounted switch. Hill Start Assist and Electronic Stability Control is standard for all Ceratos.
We liked the cabin ergonomics and design, and there’s a comfortable air of quality throughout the cabin, too, which makes longer drives pleasurable. The seating position is excellent and there’s still plenty of room in the second row, even behind longer-legged front-seat passengers. The pillars aren’t ridiculously thick, but the A-pillar did get in the way for some of the tighter corners we had to navigate. The major controls, including the screen on vehicles so equipped are perfectly positioned.
The column-mounted power steering system has been extensively tuned and benefits from a new 32-bit processor, replacing the old 16-bit system. Kia has tested the suspension across a variety of roads and conditions as it has done for all local models of late, and the ride quality is noticeable on the bumpy B-roads we drove at launch. What’s most impressive, even in the base model, is how well-balanced the Cerato is at speed, while still managing to absorb even larger bumps and mid-corner ruts. It’s a solid all-round set-up, even in the base Cerato.
In fact, the slightly softer ride offered up by the 16-inch wheels and tyres was our pick over the higher grades with lower-profile rubber. We tend to think the base model or one step up the ladder might be the way to go. The high-spec model we tested with the 17-inch wheels was still comfortable but didn’t ride with the same supple composure of the model shod with the 16s.
There are firmer springs up front, which Kia claims delivers sharper turn-in and response. There’s nothing wrong with the front-end poise either, although the standard Nexen rubber runs out of ability well before the chassis does. Sadly, Kia’s supply agreement with Nexen means there are no Continental tyres standard on new Cerato. The Cerato’s retuned front springs offer better balance, and slightly harder bushes are also added. Kia’s suspension expert Graham Gambould told us that the secondary ride and insulation is vastly better compared to the standard car.
The 2.0-litre engine is a willing performer that doesn’t hesitate to wind its way right up to redline. It sounds a little harsh at the very outer reaches of the rev range as some small-capacity engines can, but progress is always smooth and there’s no vibrations or nastiness entering the cabin. The transmission options are both smooth, with the auto shifting seamlessly and the manual a pleasure to use. Not so long ago, you’d never have recommended a buyer opt for an auto in this segment, but this Kia six-speed is a great transmission.
There’s also the Kia warranty, and roadside assistance story to take into account, which makes the brand hard to resist at this end of the market where every dollar really does count. Seven-year warranties and included roadside assistance is hard to ignore for both initial purchase safety and even resale value a few years down the track if you want to move on.
موتور خودرو ضعیف است حداقل باید ۲۴۰۰ به بالا باشد تا یک خودروی اسپرت بشود .
خدا کنه تمام مردم ایران تواناییه خرید چنین عروسکی رو داشته باشن من که عاشقش شدم و سعی میکنم هر چه سریع تر اونو بدست بیارم
خدا کنه تمام مردم ایران تواناییه خرید چنین عروسکی رو داشته باشن من که عاشقش شدم و سعی میکنم هر چه سریع تر اونو بدست بیارم
کاملا موافقم
جهت خرید مدل ۲۰۱۷ سراتو نقدی در اهواز نماینگی شرکت کیا کجاست .
یاد بگیرید شرکت کیا کلی امکانت روی ماشین گذاشته ولی افزیش قیمت نداشته ولی اگر شرکت ایرانخودرو یا سایپا بود الان پوست مردم را میکندبا اون ماشینهای بی کفیتکه دارن