فرج الله خبیر :تردد خودروهای اروندی در سطح استان بدون مشکل پا برجاست

فرج الله خبیر در جلسه‌ای با موضوع استفاده از خودروهای پلاک اروندی در ناوگان حمل و نقل عمومی که امروز، ۹ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تردد خودروهای اروندی در سطح استان با صدور تعدادی مجوز و دستورالعملی توسط آقای مقتدایی استاندار سابق آغاز شد که این موضوع کماکان پا برجاست و اگر برخی مراجع قضایی مشکلاتی در این زمینه داشته باشند، باید پیگیری‌های لازم در راستای حل این مشکلات انجام شود.

وی افزود: در بحث خودروهای عمومی پلاک اروند که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند، باید اولویت را به شهرهای آبادان و خرمشهر که جزو محدوده منطقه آزاد هستند اختصاص داد. یعنی به صورت آزمایشی تردد این خودروها از مبداء خرمشهر و آبادان به مقصد اهواز یا هر شهر دیگری را تعریف کنیم تا بتوان از تسهیلات منطقه آزاد نیز برای این خودروها استفاده کرد.

خبیرتصریح کردد: بنابراین شهرهای خرمشهر و آبادان مبنا و مبدا تردد خودروهای عمومی پلاک اروند قرار بگیرند و مبدا شروع حرکت ناوگان عمومی خودروهای پلاک اروندی از این شهرها باشد تا هم از تسهیلات منطقه آزاد و هم از ابزارهای قانونی بهتر استفاده کرده باشیم و این اقدام حتما موفقیت آمیز و لازم الاجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای پلاک اروند در بخش غیر عمومی به صورت موفقیت‌آمیزی انجام شده و می‌شود اما متاسفانه در بخش عمومی موفق عمل نکرده‌ایم. حتی تاکسی‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز که جزو محدوده منطقه آزاد اروند هستند، هنوز به تاکسی‌های پلاک اروندی تبدیل نشدند تا بتوانند بین این دو شهرستان نیز تردد داشته باشند .

سرپرست استانداری خوزستان عنوان کرد: باید فعلا و به صورت آزمایشی ورود خودروهای عمومی پلاک اروند را در ناوگان حمل و نقل عمومی استان چه در سطح درون شهری و چه برون شهری در اولویت کاری قرار بدهیم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این حوزه را نیز باید به سمتی سوق دهیم تا مبدا حرکت خودروهای پلاک اروند عمومی را شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دهند و مقاصد نیز باید شهرهایی انتخاب شوند که فعلا مشکلی برای این تردد ندارند تا بعدها در صورت نیاز برای تعیین مبداءهای دیگر تردد خودروهای عمومی پلاک اروند تصمیم گیری کنیم.

خبیر ادامه داد: بنابراین مبدا حرکت خودروهای عمومی پلاک اروند را منطقه آزاد اروند تعیین می‌کنیم تا بعدا این اقدام به سراسر استان تعمیم داده شود و ما اکنون اصراری برای تردد خودروهای عمومی پلاک اروند در شهر اهواز نداریم بلکه می‌خواهیم فعلا این امتیاز را به شهرهای خرمشهر و آبادان بدهیم.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن توسعه ناوگان‌های عمومی خودروهای پلاک اروندی بیان کرد: اهمیت این موضوع از خودروهای شخصی پلاک اروند بیشتر است، چون به سفرهای درون شهری و بین شهری مربوط می‌شود؛ بنابراین باید اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری مشترک، ناوگان عمومی بین شهری خودروهای پلاک اروندی را تاسیس کنند.

خبیر ادامه داد: لازم است این ارگان‌ها مقدمات کار تاسیس این نوع ناوگان را انجام دهند و پیگیری مشکلات قانونی احتمالی این اقدام نیز بر عهده استانداری است و با توجه به مجوزهایی که در اختیار داریم فکر نمی‌کنم با مشکلی در این زمینه مواجه شدیم.

وی همچنین از سازمان منطقه آزاد اروند خواستار تهیه گزارشی از وضعیت توجیه‌پذیری اقتصادی ورود بخش خصوصی به ناوگان حمل و نقل عمومی خودروهای پلاک اروندی شد و گفت: بخش عمومی به علت بیشتر بودن بهای تمام‌شده و هزینه‌های تعمیراتی خودروهای اروندی نسبت به خودروهای داخلی، کمتر به سمت تبدیل تاکسی‌های عمومی خود به تاکسی‌های عمومی پلاک اروندی سوق پیدا می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.