بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

آئودی A5 کوپه یکی از خودرو های کلاس متوسط است که اولین بار در سال   ۲۰۰۷  این شرکت  خودروسازیتوانست با طراحی خیره کننده خود توجه دنیا را به سمت خود جلب کند.نه سال گذشته و حالا شاهد نسل دوم  آئودی A5 کوپه با یک نگاه جدید و طراحی و  با تکنولوژی بالا هستیم. نسل جدید  آئودی A5 کوپه خودرویی ورزشی و زیباست. طراحی آن بخوبی با علم  آیرودینامیک خودرو دست در دست داده است. در زیر پوست  آئودی A5 جدید  شاسی جدید، موتورهای قدرتمند، و ویژگی های نوآورانه و سرگرمی سیستم های کمک راننده جدید قرار گرفته است.

چگونه می توانیم شما را به یک شاهکار طراحی حتی بیشتر از آن آشنا کنیم . طراحان آئودی A5 کوپه یک نگاه تازه، مدرن و ارتقا بخش به این خودرو داشته اند  اما با این وجود به DNA ذات ورزشی و ظریف این خودرو حتی در نسخه جدید حفظ کرده است. بهترین مثال برای این طراحی عالی خطوط شانه ای  سه بعدی  موجی شکل بر روی کاپوت و بدنه از ابتدا تا انتهاست.فاصله ی دو محور کشیده تر شده  و overhangs کوتاه شده .جلو پنجره مشبک Singleframe با طراحی   قابل توجهی پهن تر و گسترده تر از در مدل قبلی است. چراغ های عقب و جلو  LED هستند.رینگ ۱۸ اینچی اسپرت به همراه  لاستیک: P245 / 40R18 AS نیز دارای طراحی جدید هستند.

موتورهای مورد استفاد در  آئودی A5 کوپه مدل ۲۰۱۷ در دو نوع TFSI و سه واحد TDI است کهدر کل  آئودی A5 کوپه  در آلمان با پنج موتور راهی بازار می شود. توان خروجی آنها بطور قابل توجهی افزایش یافته است و در حال حاضر بین ۱۴۰ کیلو وات (۱۹۰ اسب بخار) و ۲۱۰ کیلو وات (۲۸۶ اسب بخار) نیرو ارائهئ می دهند که در مقایسه با مدل قبلی عملکرد آنها تا  ۱۷ درصد بیشتر شده است و این در حالی است  که مصرف سوخت به اندازه ۲۲ درصد کمتر شده است. تمام موتورهای ترکیب بهره وری بالا با افزایش قدرت مانور را دارا می باشند .

Audi A5 Coupe 2017 1280 06 - بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

برترین موتور  آئودی A5 کوپه جدید نوع  ۳.۰ TDI  شش سیلندر است که به تازگی توسعه یافته موتوری  توربو و بسیار کارآمد، عملکرد ورزشی با ۲۹۹۵ سی سیحجم ، موتور شش سیلندر با افزایش توان به ۲۶۰ کیلو وات (۳۵۴ اسب بخار)  قدرت است  که ۱۵ کیلو وات (۲۱ اسب بخار) بیشتر از موتور  قبلی است.آئودی A5 کوپه ۲۰۱۷دارای یک گیربکس سفارشی شش سرعته دستی و یا هفت سرعته S ترونیک است.آئودی A5 کوپه مدل ۲۰۱۷ شتاب  ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر / ساعت (۶۲.۱ مایل در ساعت) در ۴.۷ ثانیه طی می کند  و مصرفی تنها در حدود  ۷.۳ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارا می باشد

Audi A5 Coupe 2017 1280 03 - بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

موتور دوم این خوردو از نوع چهار سیلندر و با توان ۱۶۰ کیلو وات (۲۱۸ اسب بخار) ۳.۰ TDI  محور جلو می باشد.که از همان گیربکس قبلی بهره می بردد.موتور دیزلی نیز وجود دارد و آن هم دارای گیربکس ۸ سرعته با توان  ۲۱۰ کیلو وات (۲۸۶ اسب بخار) و می باشد و دارای سیستم استاندارد  Quattro یا ۴ چرخ محرک است.کواترو جدید با فن آوری فوق العاده نیز برای اولین بار در دسترس مشتریان قرار گرفت که در حال حاضر با موتور های چهار سیلندر TFSI و موتور های TDI  با گیربکس دستی ترکیب شده است. این سیستم بب بهینه سازی شدن و افزایش بهره وری و همچنین احساس رانندگی متفاوت  از نظر کشش و دینامیک خودرو است.

Audi A5 Coupe 2017 1280 07 - بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

شاسی همه جدید یک از نقاط قوت آئودی A5 کوپه است. راحتی مطلوب راننده  همراه با درجه بالایی از چابکی در رانندگی های  پر پیچ جاده های کوهستانی و سفرهای طولانی در اتوبان را ارائه می دهد.وجود یک سیستم تعلیق با کنترل دمپر و در نتیجه در هر انتخاب حالت رانندگی خودرو ارتفاع متناسب با آن تنظیم می شود که همه اینها سبب  پویا بودن آئودی A5 کوپه ۲۰۱۷ می شود.فرمان الکترومکانیکی جدید از آئودی سبب افزایش عکس العمل  خوب این خورو در سر پیچ های تند می شود .

Audi A5 Coupe 2017 1280 14 - بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

آئودی A5 کوپه به طور قابل توجهی کارآمد تر از مدل قبل خود است. بخشی از آن به علت به کاهش وزن و همچنین آیرودینامیک جدید خودرو است. مهندسین قادر کم کردن وزن به اندازه ۶۰ کیلوگرم (۱۳۲.۳ پوند) شده اند که این بدنه  سبک به لطف یک ترکیب هوشمندانه از مواد و طراحی بسیار سبک وزن است. با ضریب درگ ۰.۲۵ یک از رهبران درگ در دنیاست.

Audi A5 Coupe 2017 1280 13 1 - بررسی تخصصی آئودی A5 کوپه مدل 2017

از مزایای داخلی آئودی A5 کوپه افزایش ابعاد و فاصله ی دو محور طولانی تر است. فضا برای راننده و مسافران بزرگتر شده است. کیفیت ساخت داخلی بالا . مواد با کیفیت ، فضای  ایروآکوستیک،صفحه نمایش TFT 12.3 اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۵۴۰ پیکسل،ناوبری MMI، مانیتور ۸.۳ اینچی بر روی کنسول وسط،سیستم کنترل صدا ،، اتصال سیم کارت، اینترنت از طریق شبکه LTE، اتصال Wi-Fi ، تماس اضطراری،نسل چهارم اپل کار،رابط کاربری گوشی های هوشمند آئودی، Android Auto ، شارژ بی سیم ، سیستم Hi-Fi ،سیستم صوتی بنگ و Olufsen با صدای ۳D سنسورهای دما سنج، کیلومترشمار خنک کننده موتور، سرعت سنج، سطح روغن، کیلومتر شمار اتومبیل فرمان اسپرت و ورزشی، جالیوانی جلو وعقب ،کی لس ،HomeLink، کروز کنترل تهویه مطبوع دو منطقه جلو اتوماتیک، فضای دستکش، لوازم داخلی کرومی ،،شیفت دنده آلومینیومی ،صندلی چرم ،آینه شب، آینه اتو ،کنسول های کف / کنسول بالای سر / کنسول عقب ، FOB کنترل شامل سانروف و پنجره ها ،یخچال واقع در GloveBox، سیستم های مانیتور ،سرعت سنج دیجیتال، کامپیوتر سفر ،دما سنج خارجی، نمایشگر آنالوگ ،تنظیم پشت سری عقب دستی را می توان نام برد.

سیستم های کمک راننده در آئودی A5 کوپه مدل ۲۰۱۷ نیز شامل دستیار بهره وریسوخت، هشدار خروج از خط،  کروز کنترل تطبیقی،کمک پارک ،  سنسور عقب، هشدار خروج از خط، سیستم اجتناب از برخورد ، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)و  ABS و سیستم کنترل کشش را نام برد

 

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.