بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

اولین بار در سال ۲۰۱۲ نام اوپل موکا را همگی بگوش شنیدند .اوپل موکا یا Mokka از دور رقابت برای مدتی زیاد به دور رفت و نتوانست با خودرو های همرده خود به رقابت بپردازد . در مدل ۲۰۱۷  اوپل موکا قرار است با اندازه مناسب تر با طولی  در حدود ۴.۲۸ متر ، طراحی ورزشی و صندلی های جدید   ، به عنوان یک خودروی  SUV و جمع و جور وارد بازار شود .

Opel Mokka X 2017 1280 01 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

قرار است شرکت اوپل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ تولید مدل جدید این خودرو را جشن بگیرد و آن را در   در پاییز پیشرو با یک طراحی تازه بیرونی، سیستم های جدید داخلی و  نسل جدید سیستم های  سرگرمی  در کنار موتور جدید   ۱.۶ لیتری و  ۱.۴ لیتری توربو با  تزریق مستقیم با گیربکس اتوماتیک وارد بازار شود و در دو مدل تک و دو محور در دسترس است.

Opel Mokka X 2017 1280 02 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

اوپل موکا ۲۰۱۷  می تواند به عنوان یک نماد باز گشت موفق اوپل در سال های اخیردانست ، شاسی بلند جمع و جور که بسیاری از مشتریان جدید علاقه مند به خودرو های SUV  به خود جذب خواهد کرد.

Opel Mokka X 2017 1280 0a - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

طراحی بیرونی جدید اوپل موکا  دارای یک نگرش جسورانه است. چراغ های جلوی جدید با طراحی جدید از جمله جلو پنجره مشبک افقی باله ای شکل و  دو ردیف از چراغ های LED بعنوان چراغ دی لایت نمای زیبای به فیس جلو اوپل موکا داده اند. خطوط سه گانه با هارمونی جالب روی کاپوت شکل داده شده اند که گویا در ستون ها ادامه پیدا می کند.  رنگ انتخابی برای این مدل نارنجیکهربایی است.
Opel Mokka X 2017 1280 02 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )
در داخل اوپل موکا   گویا از داشبود های ا.پ آستارا استفاده شده طراحی و نوع مواد بکار  رفته بسیار به هم شبیه هتند.  پانل ابزار جدید با دکمه های  بیشتر به صورت افقی سازمان یافته است. به نظر می رسد داشبورد در مدل ۲۰۱۷ این خودرو ساده تر  و همچنین واضح تر و دقیق تر شده است.مرکز پشتی های سر داریا  مانیتور ۷ و ۸ اینچی لمسی با سیستم های سرگرمی جدید است.
Opel Mokka X 2017 1280 0b - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )
همانگونه که اعلام کردیم  موتور دیزل اوپل موکا توان تولید   ۸۱ کیلو وات / ۱۱۰ اسب بخار و ۱۰۰ کیلو وات / ۱۳۶ اسب بخار نیرو را دارد.گیربکس مورد استفاده از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است.

Opel Mokka X 2017 1280 05 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

البته برای بازار اروپا نسل جدید موتور ۱.۴ لیتری بنزینی با توان تولید  ۱۱۲ کیلو وات / ۱۵۲ اسب بخار از نوع  توربو بهمراه تزریق مستقیم با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مورد استفاده قرار می گیرد که این مدل از نوع دومحوره با  انتشار گاز CO2   در حدود ۱۵۴ گرم / کیلومتر است.

Opel Mokka X 2017 1280 06 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

 فن آوری دو محوره از نوع  کلاچ با صفحه الکترو مغناطیسی هوشمندانه و کارآمد است. هنگامی که سطح جاده خشک است، چرخ های جلو رانندگی وسیله نقلیه رو در دست می گیرند. اما زمان که هوا بارانی و لغزنده می شود اتوماتیک به حالت AWD می رود .

Opel Mokka X 2017 1280 04 - بررسی تخصصی اوپل موکا مدل 2017 ( Opel Mokka X )

علاوه بر سیستم AWD، مهندسان اوپل بار دیگر به دنبال استراتژی ساخت فن آوری های نوآورانه برای گروه گسترده ای از خریداران هستند.با اضافه کردن تجهیزاتی همچون، نورپردازی چراغ های LED،سیستم جدید AFL LED ،چراغهای جلو خودکار ،انوع حالت رانندگی ،  نسل جدیدی از دوربین جلو اوپل با وضوح بالاتر و افزایش قدرت پردازش تصویر، سیستم روشنایی  AFL،FDI، هشدار خروج از خط ، اوپل OnStar ،سیستم سرگرمی IntelliLink ، اپل CarPlay، آندروید کار ،صندلی ارگونومیک،کی لس می باشد.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

1 نظر
  1. payam می گوید

    قیمت awd واسه منطقه آزاد چند در میاد؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.