بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

پس از سه سال و نیمی از موفقیت بی سابقه ای در بازارهای بین المللی، مازراتی کواتروپورته دستخوش تغیرات قابل توجهی شده است که ظرافت و طراحی آن هنوز هم بینظیر است.آخرین مدل مازراتی کواتروپورته در سال ۲۰۱۳  تولید شد که با فروش ۲۴،۰۰۰ واحد از این مدل در ۷۲ کشور جهان در طول سه سال یک خودروی موفق برای این شرکت بوده است.باید بگوییم که این تغیرات در این خودرو بع عنوان نسل ششم می باشد.مازراتی کواتروپورته جدید ما علاوه بر یک پلتفرم جدید از موتور جدید محصول فراری بهره خواهد برد.

Maserati Quattroporte 2017 1280 04 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۷  با طراحی سپر جدید با خطوط براق و عمودی از جنس کروم که دقیقا در وسط جلو پنجره آرم بزرگ شرکت مازاراتی را جای داده است بخوبی چهره سریع وخشن تری را به خود گرفته.یک طراحی خاص دیگر در این خودرو استفاده از جلوپنجره مقعر  است که در اکثر خودرو این قسمت به شکل محدب است.بدنه ساخته شده از الیاف فیبر کربن سبب کاهش وزن و افزایش چالاکی این خودرو شده اند.همچنین ارتفاع کم و در عوض اضافه شده رینگ های جدید ۲۱ اینچی حالت اسپرت را نیز به آن اضافه می کند.

Maserati Quattroporte 2017 1280 03 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

یک شاتر هوا قابل تنظیم الکتریکی در جلو پنجره مشبک بین دریچه های هوا و رادیاتور موتور نصب شده است. شاتر برای کنترل بهینه ی درجه حرارت سیال موتور هوا  مورد نیاز را تامیین می کند و همراه با بهینه سازی سبب افزایش بهتر انتقال هوا  کاهش مقاوت باد در جلوی خودرو می شود که حالت  آیرودینامیکی خودرو را تا ۱۰٪ بهبود می بخشد.

Maserati Quattroporte 2017 1280 02 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

داشبورد مرکزی دوباره طراحی شده است که دارای کیفیت بسیار خوبی است.وجود یک صفحه نمایش با وضوح بالای  خازنی ۸.۴ ” که می توانید بخوبی در آن نیاز های چندرسانه ای خود را برطرف کنید. استفاده از الیاف  ابریشمی جهت روکش های صندلی‌ ، رودری  اتصال‌های اپل و اندروید دکمه‌های کنترل هوای جدید از دیگر تغیرات داخلی این خودرو اهستند.کنسول مرکزی نیز دوباره طراحی شده و در حال حاضر دارای یک دستگیره دوار برای کنترل عملکرد  است  بنظر ما در داخل خودرو دارای یک طراحی مینیمالیستی بخصوص برای مرکز داشبورد آن است.

Maserati Quattroporte 2017 1280 07 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

 یکی از ویژگی های خاص  مازراتی کواتروپورته وجود یک سنسور کیفیت هوا در خودرو است که نقش قابل ملاحظه ای برای  بهبود سطح راحتی برای سرنشینان  را دارد. این سیستم ترکیبی از یک سنسور هوشمند و یک سیستم تجزیه و تحلیل با قابلیت محاسبه سطح آلودگی خارجی و جلوگیری از ورود این  آلودگی هوا و گازهای سمیبه داخل کابین می شود.

Maserati Quattroporte 2017 1280 08 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

مازراتی کواتروپورته در بخش ایمنی دارای امکاناتی نظیر سیستم شناسایی نقطه کور ، سیستم هشدار تصادف ،  سیستم کنترل کروز، سیستم هشدار برای راننرگی  بین خطوط ،سیستم  جلوگیری از برخورد ،سیستم  ترمزهای خودکار ، نمایش نمای ۳۶۰ درجه توسط دوربین های اطراف خودرو در مانیتور داخلی و غیره است.

این خودرو دارای دو تریم GranLusso و GranSport می باشد که بر اساس نیاز مشتری هر کدام دارای امکانات رفاهی و موتوری خاص خود می باشند که در زیر به آن های اشاره می کنیم.

Maserati Quattroporte 2017 1280 05 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

مازراتی کواتروپورته  در مدل GranLusso علاوه بر طراحی فاسیا جدید تر دارای  یک اسپویلر ظریف ،رینگ ۲۰ ” با طراحی جدید و کالیپر ترمز،،پارچه ابریشمی،تریم خاص طرح چوب ،فرمان چرم،آفتاب گیر برقی عقب، تهویه مطبوع چهار منطقه ای ، صندلی عقب مجهز به گرمکن،کی لس  است.

Maserati Quattroporte 2017 1280 06 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

مازراتی کواتروپورته  GranSport نیز سعی در  تاکیدی بر شخصیت ورزشی داشته  و دارای امکاناتی نظیر ،رینگ ۲۱ ” تیتانو ، جلو پنجره مشبک  مشکی براق، صندلی های جلو و عقب دوباره طراحی شده ، ، فرمان اسپرت جدید، بدنه با فیبر کربن ،،صندلی های اسپرت جدید، فرمان اسپرت آلومینیومی ، پدال اسپرت با جنس فولاد ضد زنگ است.

Maserati Quattroporte 2017 1280 09 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

مازراتی کواتروپورته وفادار به سنت های خود باقی مانده است و با طیف بسیار گسترده ای از موتور و گیربکس وارد بازار می شود.موتور قدرتمند ۵۳۰ اسب بخاری  ۳.۸ لیتری فراری با ۸ سیلندر و از نوع توربو دوقلو با محوریت عقب است که قادر به تولید گشتاور ۷۱۰ نیوتن متر و و شتاب  ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۷ ثانیه است.

Maserati Quattroporte 2017 1280 01 - بررسی تخصصی مازراتی کواتروپورته مدل 2017 ( MaseratiQuattroporte)

موتور دومی که برای مازراتی کواتروپورته موجود است از نوع توان ۴۱۰ اسب بخار ۳.۰ لیتری فراری V6 توربو دوقلو است، با محور عقب (کواتروپورته S) و یا  سیستم چهار چرخ محرک از نوع  هوشمند که در هر دو محور و تک محور ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تاپ اسپید  ۲۸۶ کیلومتر / ساعت و دارای شتاب شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر ۴.۹ ثانیه است.که در تک محور شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۵.۱ افزایش می یابد.تمام نسخه های مازراتی کواتروپورته  مدل ۲۰۱۷ دارای گیربکس  ZF هشت سرعته اتوماتیک و کمک فنر الکترونیکی  Skyhookهستند

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.