معرفی سانگ یانگ رکستون

در ابتدا اگر کسی نسبت به محصولات سانگ یانگ شناختی نداشته باشد می‌گوید از این چینی‌هاست، اگر کمی اسمش به گوششان خورده باشد می‌گویند خیلی بی‌کیفیت هستند ولی فقط کافی است جلوی پایتان ترمز بزنند دیگر کار تمام است.

سانگ یانگ رکستون 8 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

شرکت سانگ یانگ با پیشینه‌ای بیش از ۶۰ سال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی یکی از بنام‌ترین خودروسازان کره و جهان بشمار می‌رود و صدالبته سرمایه گزاری کمپانی مرسدس بنز نیز از سال ۱۹۹۰ در پیشرفت و کیفیت تولید و موفقیت این خودرو بی‌تأثیر نبوده است.

bl5cvrv4nf6qnezrowi - معرفی  سانگ یانگ رکستون

این کمپانی در ۱۹۶ کشور جهان دارای ۱۲۵۰ نمایندگی دارای محصولاتی متنوع در تمامی کلاس‌هاست. همچنین وجود شاسی مستقل، قوای محرکه خطی و سیستم تعلیق چند اتصالی مدرن به‌موازات سایر امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، خودروهای شاسی‌بلند سانگ یانگ را در کلاس خودروهایی با قابلیت رانندگی در جاده‌های ناهموار یا به‌اصطلاح آفرود قرار می‌دهد.

سانگ یانگ رکستون 10 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

خودروی ما یک مدل رکستون نسل دوم است. خودرویی زیبا لوکس و بزرگ و پرقدرت. در نگاه اول شاید زیبا به نظر نرسد ولی با کمی تأمل در سال تولید خود (۲۰۰۹) چیزی هم کم نداشته وارد خودرو می‌شویم اولین چیزی که به چشم می‌آید چرم صندلی‌هاست پس از این‌همه سال تقریباً سالم و تمیز مانده و لوگوی رکستون بروی صندلی‌های جلو دوخته شده و روی پارکابی ها خودنمایی می‌کند.

سانگ یانگ رکستون 9 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

موضوع بعدی امکاناتی است که هر کسی به‌راحتی می‌فهمد با یک خودروی معمولی سروکار ندارد چرم فرمان هنوز خوب است کلیدهای کنترل برو روی غربیلک فرمان کمی بزرگ هستند و به‌اصطلاح توی ذوق می‌زنند ولی آن‌قدر کامل هستند که همه چیز یادتان می‌رود.

سانگ یانگ رکستون 11 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

فرمان از چند گزینه تشکیل شده است کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کلیدهای تعویض دنده روی فرمان، تنظیم و تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)، تثبیت‌کننده سرعت برف‌پاک‌کن به‌صورت اتوماتیک، روشن شدن چراغ‌های جلو به‌صورت اتوماتیک کنسول جلو کاملاً ساده به نظر می‌رسد ولی همه امکانات را در خود جای داده و به‌راحتی قابل دسترس است.
سانگ یانگ رکستون 2 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

در وسط کنسول گیربکس ۵ سرعته هوشمند تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده از روی سر دنده و حالت زمستان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و نمایشگر لمسی ۷ اینچی، از دیگر امکانات این خودرو نظیر گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب هرکدام به‌صورت مجزا، سانروف، سیستم تهویه مطبوع برای فضای بار خودرو به‌صورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت در جلو و عقب خودرو و امکانات امنیتی نظیر ترمزهای ضد قفل، سیستم تقسیم نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل کشش در سرازیری، سانروف و شیشه‌های خودرو دوجداره مجهز به سیستم تشخیص موانع و محافظ اشعه خورشید، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، کیسه هوای راننده سرنشین و پرده‌ای و شاسی سه لایه می‌توان نام برد.
nn2qqi5oh08nct8fjyb8 - معرفی  سانگ یانگ رکستون

و اما قلب خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر معادل ۳۲۰۰ سی‌سی با حداکثر قدرت ۲۲۰ اسب بخار به‌راحتی به چهار چرخ که همیشه با هم محرک هستند راه می‌یابد و این هرکول ۱۹۰۰ کیلویی را حرکت می‌دهد. حداکثر سرعتی که با این خودرو روز آزمایش گرفته شد ۱۸۵ کیلومتر بود البته کمپانی سازنده سرعت ۱۹۵ کیلومتر را اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد هم که گرفتیم ۱۰.۵ بود که ۹.۵ به گفته سازنده است و بالاخره مصرف سوخت که در شهر ۱۹.۵ در خارج از شهر ۱۲.۵ و ترکیبی ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

پشت فرمان می‌نشینیم همه چیز سر جایش به‌خوبی قرار گرفته سویچ را می‌چرخانیم صدای زیبایی دارد پشت آمپر قبل از روشن شدن خودرو اصلاً به چشم نمی‌آمد ولی حالا زیباست دنده را در حالت درایو گذاشته و کمی گاز می‌دهم به‌راحتی و آرامی حرکت می‌کند دنده‌ها به‌راحتی تعویض می‌شوند کمی گاز می‌دهم تا شتابش را ببینم از جا کنده می‌شود صدای موسیقی از اسپیکرها به‌وضوح به گوش می‌رسد صندلی‌ها راحت، فرمانی نرم و به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی سواری هم نرم است دل کندن از این هرکول ناشناخته برایم سخت است در این مدت کوتاه اصلاً فکر نمی‌کنید سوار بر محصولات کره‌ای هستید.

در انتها باید گفت به دلیل بازار بد خریدوفروش نو و کارکرده و کمبود مراکز خدمات البته با کیفیت کمی برای مردم محصولات سانگ یانگ خودرویی پیش پا افتاده به نظر می‌رسد البته برای کسانی که خودرویی مدرن با امکانات و ایمنی بالا و همچنین ارزان می‌خواهند سانگ یانگ خودروی خوبی است.

امید به اینکه محصولات جدید این کمپانی هم چنین باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.