فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

ماه می ۲۰۱۶: فروش خودروهای جدید در اروپا، چین و هند افزایش یافته است درحالی‌که این آمار در ایالات‌متحده، ژاپن، روسیه و برزیل پایین‌تر بوده است. در طول ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، بازار خودروهای جدید در بازارهای اروپا و چین حدود ۱۰ درصد رشد داشته که این رشد فروش برای هند ۶ درصد و برای بازار آمریکا ۱ درصد بوده است. فروش خودروی جدید در ژاپن ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد درحالی‌که بازار روسیه شاهد کاهش رشد فروش ۱۵ درصدی بوده و در برزیل نیز اوضاع نیز همانند دو کشور یاد شده بوده و کاهش بیش از ۲۵ درصدی در فروش خودروهای جدید را مشاهده می‌کنیم.

فروش جهانی خودروها 2 - فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

فروش جهانی خودروها در سال ۲۰۱۶ (ژانویه تا می)
فروش خودروهای سبک جدید در ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ و در نواحی مختلف جهان توسط VDA پایش شده و در جدول زیر تقدیم حضورتان می‌گردد:

منطقه می ۲۰۱۶ درصد تغییر ژانویه تا می ۲۰۱۶ درصد تغییر
اروپا ۱۳۳۰۶۰۰ ۱۵.۵ ۶۵۸۳۴۰۰ ۹.۷
روسیه ۱۰۷۷۰۰ ۱۴.۵- ۵۴۸۱۰۰ ۱۴.۷-
ایالات‌متحده آمریکا ۱۵۲۷۶۰۰ ۶.۱- ۷۰۹۱۱۰۰ ۱.۱
ژاپن ۲۷۵۵۰۰ ۱.۴- ۱۷۸۸۳۰۰ ۵.۲-
برزیل ۱۶۲۳۰۰ ۲۰.۹- ۷۸۵۶۰۰ ۲۶.۴-
هند ۲۳۱۶۰۰ ۶.۳ ۱۱۹۶۸۰۰ ۴.۸
چین ۱۷۲۸۷۰۰ ۱۲.۶ ۸۸۹۰۷۰۰ ۱۰.۴

توضیح: فروش تراک ها نیز در بازارهای ایالات‌متحده آمریکا، برزیل و روسیه منظور گردیده است.

درصد تغییر نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه با سال قبل مدنظر است.

رشد ادامه‌دار بازار خودروی اروپا در سال ۲۰۱۶
بازار خودروی اروپا برای سی و سومین ماه متوالی به رشد خود ادامه می‌دهد. فروش خودروهای مسافری جدید در اتحادیه اروپا و EFTA در ماه می ۲۰۱۶ رشد ۱۵.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فروش جهانی خودروها 3 - فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

به استثنای سوئیس و ایرلند که افت فروش ۵ و ۶ درصد داشته‌اند، دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و EFTA فروش بالاتری را در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند. در می ۲۰۱۶، اکثر بازارهای قوی اروپا رشدی قوی را نشان داده‌اند: آلمان (۱۲ درصد)، بریتانیا (۲ درصد)، ایتالیا (۲۷ درصد)، فرانسه (۲۲ درصد) و اسپانیا (۲۱ درصد).

رشد فروش در بریتانیا به علت تردیدهای سیاسی و اقتصادی تعدیل شده اما همین رشد محدود نیز پس از رشد زیاد در سه سال گذشته حاصل شده است. افزایش فروش قابل‌ملاحظه در بازارهای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و یونان (۴۹ درصد) عمدتاً به علت افزایش خرید خودروهای اجاره‌ای در فصل تابستان است. بازار دانمارک نیز به علت کاهش مالیات‌های خرید رشد فروش ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

بازار خودروی ایتالیا دوباره به عنوان سومین بازار بزرگ اروپا در ماه می ۲۰۱۶ مطرح شده است. در طی ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، تنها ۷۰۲ دستگاه خودروی جدید در بازار ایتالیا بیشتر از بازار فرانسه فروخته شده است.

در ماه می ۲۰۱۶ چین دوباره بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان بوده است
در ماه می ۲۰۱۶، چین دوباره به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان شناخته شد اگرچه که رشد فروش آن اندکی از بازار اروپا کمتر بوده است. در طی ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، بازار چین سریع‌تر از بازار اروپا رشد کرده و با فروش تقریباً ۹ میلیون دستگاهی، بالاتر از بازار ایالات‌متحده قرار گرفته است.

فروش جهانی خودروها 4 - فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

در می ۲۰۱۶ بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته شده که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بیش از ایالات‌متحده و ۴۰۰ هزار دستگاه بیش از اتحادیه‌ی اروپا می‌باشد.

فروش خودروی پایین‌تر در ایالات‌متحده
فروش خودروهای جدید در بازار آمریکا در ماه می ۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نرخ فروش روزانه در ایالات‌متحده در می ۲۰۱۶ حدود ۲ درصد بیشتر از سال پیش و ۱۵ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۱۶ بوده است.

فروش جهانی خودروها 5 - فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

اگرچه که بازار آمریکا در ۵ ماهه‌ی اول سال تنها رشد ۱ درصد داشته اما چشم‌انداز آینده‌ی آن مثبت باقی مانده است. کاهش ادامه‌دار بهای سوخت و شرایط پرداخت اعتباری آسان به فروش خودروها در این بازار کمک می‌کنند.

فروش بالای خودرو در بازار هند
در هند، با رشد فروش ۶.۳ درصد شاهد افزایش پایدار و قوی فروش خودروهای جدید در ماه می هستیم. در ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ نیز این بازار رشد حدود ۵ درصد را تجربه کرده است. تعداد خودروهای فروخته شده در هند دو برابر خودروهای فروخته شده‌ی بازار روسیه است اما در برابر بازار عظیم چین حرفی برای گفتن ندارد.

فروش ضعیف‌تر  در بازار ژاپن
بازار خودروی ژاپن باز هم در ماه می کاهش فروش داشته است اگرچه که این مقدار ۱.۴ درصد است. کاهش ۱.۴ درصدی فروش خودرو در ماه می ۲۰۱۶ نسبت به کاهش ۵ درصدی ۵ ماهه‌ی اول سال کمتر است. در آوریل ۲۰۱۶، بازار خودروی ژاپن برای اولین بار در ۱۵ ماه گذشته با رشد مواجه شد. چشم‌انداز بازار منفی نیست اما انتظار نمی‌رود که شاهد تحرک‌های بزرگ در ماه‌های آینده باشیم.

کاهش فروش بیشتر  در بازار خودروی روسیه
فروش خودروهای سبک در روسیه در ماه می ۲۰۱۶ کاهش ۱۴.۵ درصدی داشته است. این بازار یخ‌زده در ۵ ماهه‌ی اول سال نیز کاهش فروش ۱۴.۷ درصدی را تجربه نموده است.

سقوط ادامه‌دار بازار خودروی برزیل
در برزیل، فروش خودروهای سبک جدید دوباره در ماه می کاهش یافته است. در طی ۵ ماهه‌ی نخست سال، بازار خودروهای جدید بیش از ۲۵ درصد کاهش فروش را شاهد بوده است. اگرچه که بازی‌های المپیک شاید نیاز به تعداد زیادی خودرو داشته باشد اما بعید است که این مورد بتواند فاکتورهای رکودی و تردیدهای سیاسی را که اثری بسیار منفی بر بازار خودروی برزیل داشته‌اند برطرف کند.

فروش جهانی خودروها 1 - فروش جهانی خودروها (از ژانویه تا می)

منبع: best-selling-cars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.