نویسنده:
// یکشنبه , ۲۰ تیر ۹۵ ساعت ۰۵:۵۵
بررسی تخصصی فراری gtc4 لوسو مدل ۲۰۱۷ (Ferrari GTC4 Lusso)

خودروی جدید شرکت فراری  با نام  فراری gtc4 لوسو ،خودرویی چهار نفره که ترکیبی از عملکرد فوق العاده در تمام شرایط رانندگی با ظرافت و اسپرت است که در کنار همه ی اینها یک رانندگی راحت  و  حس داشتن خودروی لوکس را به ارمغان می آورد. فراری gtc4 لوسو خودرویی است که علاوه بر موارد بالا دارای   قابلیت های فنی دینامیکی بالاست و مسلما شما را شگفت زده خواهد کرد.

Ferrari-GTC4_Lusso-2017-1280-03

فراری gtc4 لوسو شاید آخرین خودروی باشد که در زیر کاپوتش از یک موتور جی تی آسپیره (تنفس طیبعی) بهره می برد که از ۱۲ سیلندر بهرمند است.  فراری gtc4 لوسو مدل ۲۰۱۷ مملو از فناوری و تکنولوژی است.چیزی که در خودرو های فراری همه گیر است و مختص به یک یا چند خودرو نیست.سیستم هایی نظیر کنترل پایداری ،افزایش ایرودینامیک خودرو به وسیله طراحی خاص بدنه،سیستم ۴ rms  که سبب جلوگیری از جداشدن لاستیک ها و سر خردن خودرو می شود از جمله این فناوری هاست.از نظر راحی نیز باید بدانید که این خودرو دارای قسمت های بروز شده و طراحی شده جدید است.دیفیوزر عقب مجرا دار ،اسپویلر یک تکه بر روی درب صندوق عقب از موارد جدید در طراحی هستند که سبب افزایش ایرودینامیک و کاهش ضریب درگ می شوند .

Ferrari-GTC4_Lusso-2017-1280-04

 فراری gtc4 لوسو  در زیر کاپوتش دارای یک موتور ۱۲ سیلندر  از نوع ۶٫۲ لیتری بهره می برد که می تواند ۶۹۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن بر متر کشتاور تولید کند و ضریب تراکم این خودرو ۱۳٫۰۵٫۰۱ است که در  نوع خود بی نظیر است. فراری gtc4 لوسو می تواند ۰ تا ۱۰۰ خود را فقط در ۳٫۴ ثانیه طی کند و در ادامه سرعت خود را به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

Ferrari-GTC4_Lusso-2017-1280-05

 اساس طراحی  فراری gtc4 لوسو بدلیل تلاش برای کاهش ضریب درگ بوده است.از این رو در ساخت فراری gtc4 لوسو با استفاده از مواردی که در زیر به آنها اشاره کردیم سبب کاهش این ضریب به ۶ درصد شده اند.مواردی همانند :

  • سیستم مدلسازی های CFD خودرو در تونل باد شبیه ساز
  • استفاده از ورودی بزرگ تر هوا جهت کاهش دمایی موتور
  • دیفیوزر ابداعی جدید در کناره ها با شکل آبشش کوسه ، که سبب  کاهش عرض جریان هوا می شود و ضریب درگ را کاهش و شتاب را افزایش میدهد
  •  سیستم های دیفرانسیل الکترونیکی، F١-Trac ، SCM و ESC
  • سیستم جدید کنترلی و ترکیب آن با ۴RM (چهار چرخ متحرک و همچنین چهار چرخ فرمان پذیر)
  • کنترل لغزش جانبی (SSC۴)
  • سیستم دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff)
  •  تعلیق میراگر (SCM-E)

Ferrari-GTC4_Lusso-2017-1280-02

 در زمینه ی طراحی خارجی خودروی  فراری gtc4 لوسو باید بگوییم که این خودرو دارای شکل کوسه مانند است.بخوبی با یک نگاه ساده حتی اگر آماتور نیز باشیم متوجه این حس خواهیم شد.به اصطلاح خود شرکت سازنده  از زبان طراحی شوتینگ بریک استفاده شده که از طریق اشکال مخروط و فست بک یک خودروی تند و تیز را شکل می دهد.خودرو در قسمت سقف شیب دار است و در عقب یک دفعه رو به پایین تمایل پیدا کرده است که در کنار این شکل نگذاشته اند که از فضای ۴ سرنشین چیزی کاسته شود.در نمای عقب از چراغ های و اگزوز جفت و دوقلو و فیس عریض و عضله ای بهره برده است.اما در قسمت فیس جلو دارای   جلو پنجره ی مشبک بزرگ قرار دارد که علاوه بر تامیین هوای موتور ، سبب حس قدرت  و شتاب در این خودرو می شود.

Ferrari-GTC4_Lusso-2017-1280-06

 طراحی داخلی فراری gtc4 لوسو یک طراحی لوکس و سوپر اسپرت عالی و منحصر به فرد است.شاید به دلیل نظم چیدمان و کیفیت مواد داخل آن باشد.داخل خودرو به خوبی عایق شده است.ولی نکته مهم این است که با همه این عایق ها باز هم صدای غرش این موتور دوازده سیلندر به داخل راه پیدا خواهد کرد.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  •