فرجام نافرجام سوزوکی گرند ویتارا در ایران (خودرویی که تولیدش صفر شد)

وضعیت تولید سوزوکی گرند ویتارا  در ایران خودرو نشانگر این است که از این خودرو ژاپنی ظرف سه ماه گذشته تنها ۱۱ دستگاه مونتاژ گردیده که نشان می‌دهد بزرگترین خودروساز کشور ماهانه ۴ دستگاه خودرو سوزوکی از آغاز امسال به تولید رسانده است.

آخرین آمار انتشار یافته از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که تولید این خودرو ژاپنی کراس‌اور با ۹۶ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش رو به رو بوده است.

طبق این گزارش، ایران‌خودرو که از سوزوکی به عنوان سومین شریک خود در تولید خودروهای سواری یاد می‌کند در سه ماه ابتدای سال جاری تعداد خیلی محدودی از محصولات این شرکت را به تولید رسانده و عملاً نتوانسته از این شراکت در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ بهره برد این در حالیست که قبل‌تر مدیران ایران خودرو از تولید دو خودرو سیاز و سویفت سوزوکی در ایران خودرو خبر داده بودند.

ایران خودرو که سوزوکی گرند ویتارا را در واحد مشهد خود تولید می‌کند این خودرو را با قیمت صد و بیست و پنج میلیون تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و شرایطی را هم برای پیش فروش آن در سایت خود اعلام نموده است.

سوزوکی از معدود خودروسازان ژاپنی است که در ایران به فعالیت می‌پردازد و طبق اعلام مدیران ایران خودرو قرار است یکی دیگر از برندهای ژاپنی که به احتمال زیاد داتسون (از زیر مجموعه‌های نیسان) است را به عنوان شریک خود انتخاب نماید.

داتسون قرار است به تولید محصولات زیر پنجاه میلیون تومانی برای طبقه‌های متوسط به پایین پرداخت کند اما سیاست ایران‌خودرو در ادامه مشارکت با سوزوکی بر آن است تا محصولات لوکس این شرکت را با قیمت بالای صد میلیون تومان در کشورمان عرضه نماید.

سرنوشت سوزوکی در ایران نشان می‌دهد این خودروساز، در تولید محصولات خود روالی نزولی را طی نموده تا جایی که تعداد تولید محصولات این شرکت به صفر نزدیک گشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.