آئودی و بنتلی نیز از پیشرانه ۸ سیلندر توربو پورشه پانامرا بهره می برند

طبق گزارشات جدید، پیشرانه­‌ی توربوی ۴ لیتری و ۸ سیلندر جدید پورشه پانامرا در مدل­‌های خاصی از آئودی و بنتلی نیز به کار گرفته خواهد شد. این پیشرانه‌­ی کاملا جدید برای اولین بار در پورشه پانامرای توربو عرضه می‌شود.

پیشرانه­‌ی ۸ سیلندر جدید شرکت پورشه، در کارخانه­‌ی تازه‌تاسیس این شرکت در شهر اشتوتگارت آلمان ساخته می‌شود. الیور بلوم، مدیر ارشد اجرایی شرکت پورشه در افتتاحیه­‌ی این کارخانه­‌ در ماه گذشته گفت: این کارخانه‌­ی جدید شرکت پورشه، به سمت همکاری با گروه شرکت‌های فولکس‌­واگن پیش خواهد رفت.

علاوه بر پورشه پانامرایی که به زودی عرضه خواهد شد، این پیشرانه‌ی جدید، در نسل بعدی آئودی R8 وبنتلی استفاده خواهد شد.

این پیشرانه­‌ی توربوی دوقلوی ۴ لیتری و ۸ سیلندر، توان ۵۴۲ اسب‌بخار را در دور موتور ۶۰۰۰ rpm تولید می‌کند؛ اما گفته شده که در دور موتور ۳۰۰۰ rpm توانایی تولید توان ۳۳۵ اسب بخار را دارد. طراحی V شکل آن، جایی که توربوشارژرها میان دو سرسیلندر قرار می‌گیرند، موجب جمع و جور شدن بیشتر این پیشرانه شده است. این طراحی فشرده‌تر و جمع و جورتر به همراه اسکلت آلومینومی و سبک وزن آن موجب بهبود در عملکرد آن شده است. طبق گفته‌ی پورشه، زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پورشه پانامرا توربوی ۲۰۱۷ برابر با ۳.۸ ثانیه است.

علاوه بر قدرتمند شدن این خودرو (نوع توربو) نسبت به پورشه‌ی ۸ سلیندر، گفته شده که به لطف اولین استفاده‌ی این خودروساز از فناوری غیرفعال‌سازی سیلندر‌ها در این پیشرانه، کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت را شاهد هستیم. در این فناوری، هنگام اعمال بار کمتر و به لطف وجود میل بادامک‌های دومرحله‌ای کشویی، چهار سیلندر از این هشت سیلندر می‌توانند غیرفعال شوند.

گفته می‌شود که این پیشرانه به شکل ماژولار طراحی و ساخته‌ شده است که این موضوع امکان استفاده از آن را در حالت هیبریدی فراهم می‌کند. شرکت پورشه نزدیک ۸۸.۶ میلیون دلار برای کارخانه‌ی جدید خود که در نزدیکی کارخانه‌ی تولید پورشه ۹۱۱ قرار دارد، سرمایه‌گذاری کرده است. این کارخانه به همراه ۴۰۰ نفر نیروی کار، می‌تواند روزانه ۲۰۰ پیشرانه تولید کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.