سرمایه گذاری سامسونگ در شرکت خودروسازی BYD چین

سامسونگ تایید کرده که شایعات منتشر شده در خصوص سرمایه‌گذاری این کمپانی در یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی صحت دارد. سامسونگ قصد دارد در شرکت خودروسازی BYD‌ چین سرمایه‌گذاری کند. BYD‌ که در بازار ایران نیز حضور دارد، به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی خودروهای هیبریدی و الکتریکی در چین، شهرت دارد.

طبق ادعای نشریه‌ی اقتصاد کره، مذاکرات سامسونگ و BYD برای سرمایه‌گذاری طرف کره‌ای، مراحل پایانی خود را به سر می‌برد و به زودی شرکت خودروسازی BYD چهار درصد از سهام خود را به سامسونگ واگذار می‌کند. با این حال مقامات رسمی این دو شرکت از به پایان نرسیدن مذاکرات خبر داده‌اند.

سرمایه‌گذاری سامسونگ در BYD در چارچوب سیاست‌های جدید این شرکت برای گسترش فعالیت‌ها و ورود به حوزه‌ی خودرو، انجام شده است.

با این که اخبار منتشر شده از مشارکت محدود BYD‌ و سامسونگ حکایت دارند، اما غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی قصد دارد فعالیت‌های گسترده‌ای در صنعت خودروسازی آغاز کند. با کاهش فروش و حاشیه‌ی سود صنعت گوشی‌های موبایل، شرکت‌های فناوری باید به دنبال بازار جدیدی برای ادامه‌ی موفقیت‌های خود باشند.

BYD چین - سرمایه گذاری سامسونگ در شرکت خودروسازی BYD چین

اپل، رقیب اصلی سامسونگ در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند با جدیت در حال توسعه‌ی خودروی برقی مخصوص به خود و برای رقابت با محصولات تسلا، است. جدیت اپل برای ورود به دنیای خودرو تا حدی جلو رفته که اخیرا شایعات گسترده‌ای در خصوص خرید بخشی از سهام فرمول یک توسط این شرکت، منتشر شده است. حال سامسونگ برای این که در این حوزه نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، باید هرچه سریع‌تر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کند.

البته لازم به ذکر است که سامسونگ به طور رسمی از سال ۱۹۹۴ به تولید خودرو نیز مشغول بوده است و هم‌اکنون نیز تحت شرکت مشترک رنو-سامسونگ با مالکیت ۸۰ درصدی رنو و ۲۰ درصدی سامسونگ، به توسعه و تولید خودرو می‌پردازد. با این حال این غول فناوری هیچ گاه در صدد تولید خودرو به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی خود نبوده است.

شرکت خودروسازی BYD‌‌ چین که تا چندی پیش به کپی کردن خودروهای بی‌ام‌و می‌پرداخت، اکنون سعی دارد با کمک وارن بوفه، مجوز لازم برای عرضه‌ی محصولات خود در ایالات متحده را کسب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.